Brandul Gerovital este un brand de cosmetice, incadrat pe segmentul ingrijire personala. Conform datelor furnizate de agentia de cercetare ACNielsen* pentru perioada ianuarie-aprilie 2012, Gerovital ocupa pozitia a doua pe segmentul produselor de ingrijire, atat ca volum – cu o cota de piata de 12,5%, cat si ca valoare – cota de piata de 11,1%. Pe segmentul tratamentelor de par, gama Gerovital Plant Tratament este lider de piata din punct de vedere valoric, cu o cota de 31,9%. Despre un brand autentic romanesc aparut in Cluj-Napoca in anul 1967 si care in 2012 a ajuns ca la o simpla cautare pe Google sa genereze aproximativ 230.000 de rezultate in 0,24 secunde ne-a povestit Ioana Borza, Marketing Manager Gerovital, in materialul de mai jos.
Relatia Ioanei Borza cu brandul Gerovital a inceput inca din vremea studentiei, din ipostaza de utilizatoare a produselor din portofoliul brandului. Ulterior, Ioana a avut sansa de a lucra in cadrul departamentului de cercetare, la dezvoltarea produselor noi din portofoliul Gerovital, aceasta pozitie fiind urmata de cea de Marketing Manager, moment punctat de coordonarea campaniei de relansare a gamei Gerovital H3 prof.dr. Ana Aslan.
Istoria Gerovital
Brandul Gerovital se afla in portofoliul Farmec Cluj-Napoca din anul 1967, cand Farmec devenea primul producator de creme si emulsii Gerovital H3 Evolution prof. Dr. Ana Aslan din Romania. Produsele se adresau femeilor ajunse in pragul varstei de 40 de ani, cand tenul incepe sa arate primele semne de imbatranire. Din iunie 2008, compania Farmec detine drepturile integrale de utilizare a marcii cosmetice Gerovital, fiind in prezent unicul detinator al marcii.
In 2010, la mai bine de 40 de ani dupa ce a realizat prima crema antirid din lume, Farmec a lansat o noua gama anti-ageing sub brandul Gerovital H3 Evolution, bazata pe principii active mult mai evoluate, o gama cu produse concepute special pentru nevoile tenului de peste 30 de ani si perfect adaptate necesitatilor fiziologice ale pielii (riduri, cuperoza, pete pigmentare).
Apoi, in 2011, a fost relansata gama Gerovital Plant intr-o formula noua, fara conservanti, fara parabeni, cu extract organic de floare de colt obtinut din culturi organice din Alpii Elvetieni si un complex de plante autohtone, recunoscute pentru beneficiile lor. Este prima gama 100% romaneasca, completa, fara conservanti, care acopera un program intreg de ingrijire: fata, corp, par.
In timp, odata cu dezvoltarea pietei de cosmetice, diversificarea gamelor de produse dar si pentru a tine pasul cu cerintele tot mai diverse ale consumatorilor si cu noile tehnologii de fabricare, brandul Gerovital a evoluat, sub umbrela lui aflandu-se astazi numeroase produse noi care se adreseaza unor consumatori foarte diferiti, atat din punct de vedere al varstei, cat si ca nevoi.
Pentru consumatoarele tinere, sub brandul Gerovital se regaseste gama Gerovital Plant Stop Acnee, pentru ingrijirea tenului cu probleme de acnee. Gama Gerovital Plant Tratament include produse pentru ingrijirea si tratamentul parului, iar produsele Gerovital BodySlim sunt special create pentru masajul de slabit.
Special pentru vara, Gerovital a lansat anul trecut o noua line de protectie solara Gerovital Sun ce cuprinde 14 produse cu o formula inovatoare, ce au la baza un complex BIO protector, bogat in rodie, care se regaseste fie sub forma de ulei organic, fie sub forma de extract ECO certificat, fara parabeni si fara oxibenzona.
De asemenea, sub umbrela Gerovital se regaseste si gama dermatocosmetica Gerovital Plant Forte.
Gerovital astazi
Gerovital este brandul care la o simpla cautare pe Google genereaza aproximativ 230.000 de rezultate in 0,24 secunde, este cel mai apreciat brand din Transilvania, conform top 50 cele mai fascinainte branduri, realizat de Unlock Market pentru revista Biz in 2011. Gerovital ocupa locul 4 in acest top al celor mai apreciate branduri romanesti, fapt care subliniaza o data in plus capacitate de a inova continuu si abilitatea de a ne provoca consumatorii.
Atuul Gerovital pe aceasta piata este cu siguranta traditia, fiind un brand autentic romanesc care a reusit sa intre in gratiile romancelor prin confirmarea calitatii promise. Din punct de vedere al formularilor produselor, majoritatea detin ingrediente inspirate din cultura si traditia populara, specific romanesti.
Specificul consumului
"Consumatorii produselor de ingrijire, fie ca vorbim de ingrijirea fetei, a corpului sau a parului, sunt din ce in ce mai informati, mai educati si mai selectivi atunci cand achizitioneaza un produs", observa Ioana Borza, considerand aceasta situatie absolut fireasca avand in vedere oferta foarte mare de produse de ingrijire personala si accesul pe care consumatorii il au la informatie. Referindu-se specific la produsele Gerovital, Ioana constata o orientare a consumatorilor catre produse specializate ce trateaza o problema specifica, cum ar fi imperfectiunile fetei sau par cu tendinte de ingrasare.
In ceea ce priveste ingredientele, exista 2 tendinte distincte in materie de consum: catre produsele cu ingrediente naturale, fara parabeni si parafine, si catre produse cu ingrediente rezultate in urma celor mai recente descoperiri tehnologice, cu actiune profunda si rezultate foarte rapide.
Comunicare
Comparativ cu bugetele de marketing sau la investitia in promovare de care beneficiaza brandurile internationale, „in mod clar posibilitatile lor de comunicare si expunere le depasesc cu mult pe ale noastre”, spune Ioana.
"De asemenea, de foarte multe ori, aceste branduri sunt asociate cu vedete internationale, care sunt foarte iubite si foarte admirate de publicul larg, iar acest lucru atrage consumatorii catre produsul pe care vedeta respectiva il promoveaza. Pe de alta parte insa, dincolo de cifre si de bugete, produsele noastre sunt create special pentru persoanele care traiesc, consuma si au un stil de viata specific Romaniei, trasaturi care determina si anumite caracteristici aparte ale pielii, parului, unghiilor". Mai mult, Gerovital profita de avantajul de a-si cunoaste foarte bine consumatorii intelegandu-le foarte bine cerintele si necesitatile si venind constant cu produse inovatoare.
In sustinerea brandurilor din portofoliul sau, Gerovital investeste in campanii de comunicare atat pe zona de publicitate TV, in presa scrisa, cat si in promovarea online, proiecte de social media si campanii de PR. De asemenea, comunicarea la punctul de vanzare a fost intensificata prin dezvoltarea a diferite promotii si activari in-store pentru a impulsiona vanzarile.
Campanii de responsabilitate sociala
Prin brandul Gerovital, compania Farmec se implica si in proiecte de responsabilitate sociala. Printre cele mai importante campanii sociale este cea de sustinerea chipei Olimpice a Romaniei la Jocurile Olimpice din 2012, ca sponsor principal. Parteneriatul incheiat cu Comitetul Olimpic si Sportiv Roman este justificat de misiunea sociala a marcii Gerovital de a sustine performanta romaneasca, atat in tara cat si in strainatate, mai ales ca valorile Gerovital sunt apropiate spiritului olimpic in general si valorilor romanesti in particular.
Research-ul – important, dar nu definitoriu
Research-ul este foarte important pentru fundamentarea deciziilor, dar nu definitoriu, este de parere Ioana Borza. „Exista situatii in care deciziile se iau strict pe baza datelor care rezulta din cercetari, dar exista si cazuri in care viziunea pe care o avem este curajoasa comparativ cu datele care reies din cercetari. Acestea au in centrul lor consumatorul si sunt atat cantitative, cat si calitative”.
In ceea ce priveste evaluarea efectelor unei campanii derulate, Gerovital desfasoara studii calitative si cantitative, respectiv studii de brand tracking, de analiza a perceptiei brandului in mediul online, rapoarte Nielsen etc.
Distributie
Produsele Gerovital se gasesc atat in super/hypermaketuri, in magazinele traditionale, in farmacii si in magazine specializate in vanzarea de produse cosmetice, dar si pe propriul magazin online.
Premii
Anul trecut crema Hidratanta Gerovital Plant a fost desemnata de catre consumatori Produsul Anului 2011, la categoria “Crema de fata”, in urma unui studiu realizat de catre Dedicated Research care a reunit voturilor a 4.000 de respondenti. Tot in 2011, Gerovital s-a plasat pe primul loc intre marcile din Transilvania in „Top 50 branduri fascinante din Romania”, conform studiului realizat de Unlock Market Research pentru Revista Biz. Totodata, in 2010, nou lansata gama la acea vreme, Gerovital H3 Evolution, a primit distinctia de Cel Mai Bun Produs Nou pe segmentul Produse de Ingrijire Personala, la premiile Piata.
"In aceste doua cazuri vorbim de doua produse noi, care la scurt timp de la lansarea pe piata au primit distinctii importante din partea consumatorilor, ceea ce ne bucura foarte mult si ne confirma faptul ca brandul Gerovital se bucura in continuare de aprecierea consumatorilor", spune Ioana Borza.
Planuri pentru 2012
Pentru ca acest an sta sub semnul Olimpiadei de la Londra, campania CSR se completeaza cu promotia Aur, Argint si Un Bronz Perfect, prin care Farmec va dona un procent din vanzarile generate de Gerovital Sun in perioada 1 iunie – 12 august, Echipei Olimpice a Romaniei.
"O componenta foarte importanta in strategia noastra din fiecare an o reprezinta lansarile de produse, iar din acest punct de vedere, gamele vizate sunt cele sub brandul Aslavital, lacurile de unghii, fiolele cu acid hialuronic, produsele de protectie solara, produse insecticide, toate deja lansate, iar pentru viitor pregatim lansarea unor sapunuri spuma sub brandul Gerovital", ne-a dezvaluit Ioana Borza intentiile Gerovital pentru anul in curs.
* Serviciul de retail audit realizat pentru categoria Produse pentru Tenul Fetei, pentru piata Total Romania cu discounteri (Copyright © 2012, The Nielsen Company).