The Grand inseamna mult mai mult decat impozantul hotel JW Marriott de pe Calea 13 Septembrie. Acesta se defineste drept un complex multifunctional de lux sub acoperisul caruia sunt cuprinse The Grand Offices, Galeria Grand Avenue, Hotelul JW Marriott, Clubul de Sanatate World Class at The Grand si Parcarea Grand. Asta a fost prima precizare pe care Gregor Aufhauser, CEO-ul The Grand, a vrut sa o faca inca din inceputul interviului pe care il puteti citi mai jos. Tot el a vorbit despre o crestere a cifrei de afaceri cu 6% in 2011 comparativ cu 2010, despre strategia de exploatare cu care a reusit sa sfideze criza, dar si despre oportunitatile de afaceri care se intrevad in 2012 pe piata hoteliera.
Carmen Mihu: Cum se prezinta piata hoteliera in 2011 comparativ cu 2010?
Gregor Aufhauser: Ma bucur ca incepeti cu aceasta intrebare, deoarece vreau sa clarific o confuzie care persista in mintea unora. The Grand inseamna mai mult decat Marriot! In calitate de director general, ma simt obligat sa precizez: The Grand este cel mai mare complex multifunctional de lux din Romania, care cuprinde The Grand Offices, Galeria Grand Avenue, Hotelul JW Marriott, Clubul de Sanatate World Class at The Grand si Parcarea Grand. The Grand este un mini-oras in inima Capitalei, prima alegere atunci cand vorbim de prezenta in Romania a celor mai renumite branduri din industria de lux mondiala.
In ceea ce priveste piata hoteliera de 5 stele din Bucuresti, pot sa va spun ca anul 2011 a adus o crestere a afacerilor pe fondul revenirii economiei, dar si al unei cereri mai mari pentru serviciile de cazare si organizare de evenimente. Prin schimbarea de strategie pe care am inceput-o in urma cu aproape un an, am reusit sa readucem in prim plan importanta acestui complex unic din Romania si in Europa de Est, ceea ce ne-a adus si rezultate. Cifra de afaceri a crescut in prima jumatate a anului 2011 fata de prima jumatate a anului 2010 cu 7,4% iar, pentru intregul an, asteptarile indica o cifra de afaceri in crestere cu circa 6%.
Carmen Mihu: The Grand Offices a avut in 2011 un grad de ocupare de peste 80%, iar la The Grand Avenue aproape 100%. De asemenea, la hotel si la operatiunile de restaurante, inclusiv JW Steakhouse - care a fost deschis in primavara acestui an - rata de dezvoltare este incurajatoare. Cum ati reusit sa deteminati acest grad de ocupare?
Gregor Aufhauser: The Grand Offices este combinatia ideala de confort si inalta clasa, flexibilitate si stil, spatiu larg si ergonomie, toate imbinate perfect intr-un decor unic. Oferim facilitati de cinci stele, de la una din cele mai mari parcari din Bucuresti monitorizata video in permanenta, atat supraterana, cat si subterana, o receptie securizata, spatii adecvate standardelor in continua crestere si, mai ales, un cadru recunoscut de lumea internationala a afacerilor.
Carmen Mihu: Cum comunicati serviciile pe care le oferiti si ce planuri aveti in pentru viitor in acest sens?
Gregor Aufhauser: Imaginea The Grand este una puternica, data de unicitate si lux: The Grand este singurul spatiu din Bucuresti comparabil cu ofertele din marile orase ale Europei in ceea ce priveste exclusivitatea, locatia, serviciile si facilitatile, toate sub acelasi acoperis. Am lansat luna acesta revista The Grand, disponibila momentan doar in incinta complexului.
Carmen Mihu: Ati spus ca ati promovat o strategie de exploatare care s-a dovedit profitabila in ciuda crizei. Ne puteti detalia in ce consta aceasta strategie?
Gregor Aufhauser: Am investit mult in renovari si tehnologie de ultima ora pentru a ne mentine lideri pe piata. La The Grand totul este gandit pentru a-i uimi si satisface pe toti vizitatorii. Profesionalismul si seriozitatea cu care sunt tratati clientii nostri sunt comunicate mai departe chiar de acestia. Este cea mai buna carte de vizita. Toti cei ce intra in The Grand se bucura de cele mai selecte produse si servicii existente.
Spre exemplu, Galeria The Grand Avenue este dotata cu fatade impresionante din sticla si otel, pardoseala din piatra naturala, si beneficiaza de servicii de monitorizare video si paza in fiecare moment al zilei. Aceasta zona eleganta de 5.000 mp este locul ideal pentru cumparaturi si relaxare, datorita facilitatilor si flexibilitatii oferite.
Carmen Mihu: The Grand este cel mai mare complex multifunctional de lux din Romania sub un singur acoperis. Sub acelasi acoperis se afla: The Grand Offices, galeria comerciala The Grand Avenue, JW Marriott Grand Hotel, Grand Parking , World Class si JW Steakhouse. Care sunt prioritatile? Ce urmeaza sa faceti pentru fiecare dintre aceste servicii?
Gregor Aufhauser: Nu exista prioritati, exista The Grand. Toate sunt la fel de importante. Chiar in acesta luna s-a finalizat un proiect de extindere la World Class Academy. Acesta isi mareste suprafata cu inca 200 mp, in urma unei investitii de 110.000 de euro in extinderea salii de fitness si in lansarea unui nou studio de cycling cu peste 30 de biciclete, iar pentru anul 2012 este in desfasurare un proiect de upgradare continua a echipamentului de fitness si de antrenament functional. Este doar un exemplu de investitie consistenta in facilitati, cu scopul de a ramane liderii pietei de lux.
In Galeria Grand Avenue, ne bucuram deja de prezenta monobrandului Alfred Dunhill si urmeaza cat de curand inaugurarea Ermanno Scervino. Tot in decembrie, se inaugureaza primul magazin al celebrului brand Valentino, care va fi cel mai mare din galeria The Grand Avenue, cu o suprafata de peste 250 de metri patrati.
Carmen Mihu: Ce oportunitati si directii de afaceri vedeti pentru anul urmator in domeniul hotelier?
Gregor Aufhauser: Este greu de previzionat ce se va intampla in urmatoarea perioada. Potrivit analistilor pietei si presupunand ca mediul macroeconomic va fi stabil, pentru anul viitor se asteapta o crestere a cererii pentru cazare cu 7-8% si, implicit, o crestere a gradelor de ocupare si a veniturilor. De asemenea, este de asteptat ca in 2012 bugetele alocate pentru conferinte si evenimente sa se majoreze cu 9-10%. Nu este de neglijat nici faptul ca, din cauza problemelor financiare, cateva proiecte hoteliere de cinci stele, noi pe piata, au fost amanate.
In primul trimstru al anului urmator, toate salile de conferinte si sala de evenimente spciale Constanta vor fi renovate, pentru a oferi cele mai elegante locatii pentru evenimente si intalniri de afaceri. Pentru organizarea de evenimente, hotelul pune la dispozitie 12 sali de conferinta, cu o suprafata totala de 2.000 m2, intre care doua sali de bal si 10 sali de dimenisuni diferite, toate beneficiind de lumina naturala.