Carmen Lupulet (KFC Romania): "Un 'mai bine' al comunitatii va insemna pe termen lung si un 'mai bine' al companiilor responsabile"

Fie ca ne referim la cei 31.000 euro pe care KFC si Pizza Hut i-au stans prin campania "Vreau in clasa a noua" in 2011, sau la derularea campaniei de informare si de constientizare "Imi place Romania curata", KFC Romania are in vedere o strategie pe termen lung avand ca forta motrice implicarea in actiuni de responsabilitate sociala. Pentru a afla care sunt beneficiile aduse de aceste actiuni asupra brandului, ce rezultate au avut cele doua campanii dar si care sunt planurile pentru 2012 din acest punct de vedere, am stat de vorba cu Carmen Lupulet, Director de Marketing KFC Romania.

Carmen Mihu: De ce ati ales sa va implicati in CSR prin derularea a doua tipuri de campanii: trimiterea copiilor din familii defavorizate in clasa a noua pe baza de donatii si premierea articolelor ce au ca tema reciclarea selectiva si protectia mediului?
Carmen Lupulet: KFC se implica in mod traditional in campanii de CSR. De pilda, acesta este cel de al patrulea an consecutiv in care sustinem campania "Vreau in clasa a noua", o campanie prin intermediul careia, impreuna cu clientii nostri, incercam sa oferim o sansa in plus copiilor din mediul rural care, din pricina lipsurilor materiale, ar fi nevoiti sa-si abandoneze studiile.

Incurajarea scrierii de articole care au ca tema colectarea selectiva este o actiune care vine in completarea programului "Imi place Romania curata”. Un program CSR lansat de KFC Romania, la nivel national, prin intermediul caruia dorim sa subliniem importanta pe care o are colectarea selectiva pentru protejarea mediului inconjurator si sa incercam, prin forta comunitatilor, sa schimbam lucrurile in bine, chiar si putin cate putin.

Carmen Mihu: Ce rezultate ati avut pentru fiecare dintre cele doua campanii mentionate mai sus?
Carmen Lupulet: In cei patru ani de implicare in campania "Vreau in clasa a noua” am reusit impreuna cu clientii nostri sa ajutam 546 de copiii sa-si continuie studiile liceale.

In ceea ce priveste campania "Imi place Romania curata” este prematur sa vorbim despre rezultate dat fiind ca este o campanie pe termen lung care a fost demarata relativ recent. Insa ne bucuram sa vedem ca din ce in ce mai multi clienti colecteaza selectiv deseurile menajere.

Carmen Mihu: Ce beneficii a adus brandului KFC implicarea in campanii de responsabilitate sociala, atat la nivel intern, cat si la nivelul consumatorilor?
Carmen Lupulet: Beneficiile implicarii in campanii de CSR sunt mereu indirecte de vreme ce acestea deriva, intotdeauna, din binele general: un "mai bine” al comunitatii va insemna pe termen lung si un "mai bine” al companiilor responsabile. Prin implicarea in campanii de responsabilitate sociala KFC a venit in sprijinul comunitatilor, ajutand persoanelor devaforizate sau sustinand protectia mediului inconjurator. Sunt actiuni care ne definesc nu doar prin actiunile noastre externe, ci si pe plan intern. Iar cea mai buna dovada este chiar implicarea benevola a angajatilor in aceste actiuni. De exemplu, in cadrul campaniei "Vreau in clasa a noua” acestia au organizat propriile actiuni pentru a ajuta la strangerea de fonduri pentru copii. Sunt actiuni care unesc si mai mult echipa si care confera o altfel de satisfactie individuala.

Carmen Mihu: Ce importanta au strategia si initiativele de CSR in constructia de brand a unui fast food, in contextul actual din Romania?
Carmen Lupulet: KFC face parte din categoria restaurantelor cu servire rapida, concept care difera la nivelul calitatii produselor si al serviciilor de ceea in Romania se intelege prin fast-food. In plus, KFC este un brand international, cu o imagine clar construita si cu valori universal recognoscibile. Iar sprijinirea comunitatilor este una dintre aceste valori.

Carmen Mihu: Care sunt valorile pe care KFC le comunica prin aceste actiuni?
Carmen Lupulet: Valorile general umane. Valorile care stau chiar la baza comunitatilor. In caz concret, solidaritate fata de persoanele care nu au posibilitati financiare si respect fata de mediul inconjurator.

Carmen Mihu: Ce campanii de acest tip aveti in plan pentru 2012?
Carmen Lupulet: In mod sigur si anul viitor vom strange fonduri alaturi de clientii nostri pentru campania "Vreau in clasa a noua”. Si, la fel de sigur, vom continua si programul national "Imi place Romania curata”. Si, tot la fel de sigur, vor mai fi si altele pe care le vom anunta la momentul oportun si la care speram ca ne veti da o mana de ajutor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related