Ce ar trebui sa stie un client care vrea sa desfasoare campanii Google AdWords

Pentru multi practicieni in marcom, Google AdWords ramane o necunoscuta in planul tacticilor de marketing online. Pentru aceia dintre dumneavoastra care ezita in abordarea unei comunicari online prin Google AdWords, Marius Lazarescu, CEO Today’s si expert certificat Google AdWords, a vorbit despre categoriile de produse carora le este relevanta o astfel de campanie,  de ce este necesara si ce avantaje si dezavantaje poate aduce o astfel de abordare online.

Carmen Mihu: De ce este necesara o campanie Google AdWords? Ce beneficii ai ca si advertiser?

Marius Lazarescu: Campaniile Google Adwords iti ofera cateva avantaje fata de alternativele “traditionale”, mai ales daca ai o companie mica sau medie; iata 3 beneficii importante: obtii repede prospecti ( Nu e nevoie sa pregatesti materiale sau layouturi sofisticate, daca ai un website functional, poti porni o campanile adwords in jumatate de ora, iar in cateva zile poate aparea primul prospect. In plus, iti poti valida rapid ideile de promovare cum ar fi promotii sezoniere sau oferte speciale), ai un cost de generare a unui client usor de controlat (Da, pentru ca se poate stabili bugetul zilnic si lunar la nivelul dorit. Atentie, desi urmarirea generarii de clienti - conversii - poate fi o chestiune usor de implementat pentru cei mai multi dintre clienti, minimizarea costului / prospect nu e chiar simplu, fiind implicate destul de multi parametrii iar abordarile de tipul “hai sa incerc si asa” pot duce usor la consumuri importante de buget.) si poti sa incepi cu un buget mic. Aproape oricat de mic.

Carmen Mihu: Ce trebuie sa stie un client care vrea sa faca AdWords?

Marius Lazarescu: Seteaza-ti asteptari mici, e posibil ca dintr-o campanile de 100 euro sa nu sune nimeni; consulta un specialist - salvezi bani pe care i-ai putea pierde (un consultant acreditat iti poate gandi campania intr-un context mai larg si mai sigur, iar in Romania sunt acreditate in jur de 50 de persoane); alege pentru promovare produse ce au o marja de profit unitara de cel putin 10 euro - daca vinzi o gama larga de produse, alege-le pe cele mai profitabile sau pe cele mai populare, limiteaza campania la doar cateva produse, nu incerca sa cuprinzi in prima ta campanie prea multe produse.

Carmen Mihu: Cum se stabilesc bugetele AdWords?

Marius Lazarescu: Bugetele in Adwords se stabilesc de multe ori de o maniera similara cu alte instrumente, adica, in una din abordarile:

- “ad-hoc”, pur si simplu stabilesc un buget cu care ma simt confortabil, pe care sunt dispus sa il risc.

- metoda preferata de mine: calculez cat as putea sa cheltui pentru fiecare client generat de campania de promovar SAU imi stabilesc ca target pentru costul pe click un nivel mediu de 0.1-0.15euro iar traficul generat de un buget ales “de test” il inmultesc cu rata de conversie a site-ului (fie preluata la nivel orientativ din Google Analytics fie presupunem ca folosim o rata medie de conversie intalnite in .ro de 1%) si astfel un cost/client orientativ

- procent din bugetul de marketing alocat lunar/semestrial

- procent din veniturile realizate/prognozate.

Carmen Mihu: Care sunt categoriile de produs care au neaparat nevoie de AdWords?

Marius Lazarescu: Cred ca sunt putine produse care nu pot supravietui fara adwords, totusi, cred de asemenea ca sunt industrii care pot avea o crestere semnificativa daca folosesc adwords, iata cateva exemple: magazine online, servicii B2B promovate online, cursuri si seminarii desfasurate online, servicii cumparate si derulate online (cum ar fi serviciile de webhosting)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related