Alfred Borcan, Marketing Director Volksbank Romania, despre campania de repozitionare - "Bucurii simple", in valoare de 2 milioane de euro

un interviu cu Alfred Borcan (Marketing Director ,Volksbank Romania)

Volksbank Romania se repozitioneaza printr-o noua campanie de comunicare, avand drept ancora lansarea unui nou produs - "Planul de economii". Bucurandu-se de o investitie totala de peste 2 milioane euro, campania se desfasoara in perioada octombrie 2011 – martie 2012 pe medii precum: TV, radio, online si instore, marchand astfel o schimbare radicala in comunicarea bancii. Pentru a afla mai multe detalii despre comunicarea noii campanii intern si extern, cat si costurile presupuse de aceasta, am stat de vorba cu Alfred Borcan, directorul de marketing al Volksbank Romania.

Carmen Mihu: Cu ce agentie ati lucrat la noua repozitionare?

Alfred Borcan: Am lucrat cu intreg grupul BBDO. Nu a fost o agentie anume. Vorbim de un efort urias pe care l-am facut in ultimele 4 luni.

Carmen Mihu: Prin ce se diferentiaza acum Volksbank de restul bancilor de pe piata?

Alfred Borcan: Noi nu ne comportam ca si cum am trai intr-o lume paralela, in care lampa lui Aladdin isi da mana cu zana cea buna si lucrurile se intampla perfect, minunat. Diferentierea majora pe care reusim noi sa o facem prin aceasta platforma si filozofie este ca vorbim cu oameni adevarati despre lucruri adevarate si ne-am intors impreuna la lucrurile importante. Este vorba de esenta oamenilor si a vietilor lor si esenta bankingului, care se intalnesc in oferta noastra. Sa nu fim ipocriti: suntem aici ca sa oferim servicii de banking, sa pastram banii clientilor nostri, sa oferim bani clientilor nostri. Suntem o banca si facem ce trebuie sa faca o banca.

Carmen Mihu: Pe ce canale media veti comunica campania?

Alfred Borcan: Folosim TV-ul in primul rand ca mijloc de comunicare. Avem campania pe Intact si pe Pro, adica acolo unde conteaza. Avem executii in radio, folosim ZU, avem internet si niste executii aplicate si foarte creative in cinematografe: tot felul de happeninguri pe care le punem la cale.

Carmen Mihu: Poti sa ne dai si un exemplu in acest sens?

Alfred Borcan: Uite spre exemplu vom avea in Bucuresti cateva weekenduri in care vom imparti fructe oamenilor care vin la film. Si mesajul evident este: "bucuriile simple". Ii rasplatim cu ce poate fi mai simplu: un mar, o para, o portocala, o banana. Mi se pare foarte simplu si foarte real. Si cred ca asta este principalul atuu al campaniei asteia.

Carmen Mihu: Veti avea si campanii in social media?

Alfred Borcan: Nu, deocamdata. Pentru planul de economii nu vom avea social media. Dar vom avea comunicare clasica: internet, tot ce inseamna expunere online alta decat cea neconventionala.

Carmen Mihu: Poti sa ne spui cum ati comunicat intern noile valori Volksbank Romania?

Alfred Borcan: E un proiect la care eu personal tin foarte mult. Am gasit cu agentia o expresie care sa fie relevanta pentru oamenii din interior, cat si pentru oamenii din afara companiei. In interior, am lansat un concurs cu premii destul de bune: sunt 10 burse pentru bucurii simple pe care le oferim angajatilor nostri sub forma de zile libere (cate o zi pe luna timp de 4 luni - cei 10 care castiga aceste burse). De asemenea, vor primi cadou cate o sesiune foto cu un fotograf profesionist, urmand ca fotografiile sa genereze vizualuri care vor fi expuse in sucursalele noastre. Tot ce trebuie sa faca participantii este sa intre pe site-ul www.bucuriisimple.ro si sa posteze un text sau o imagine, ceva ce reprezinta o bucurie pentru ei. Angajatii au sansa de a vota, urmand sa se faca o jurizare la final intre numarul de like-uri primite de la colegi si un juriu de creativi. Combinate, cele doua note vor genera 10 castigatori. Programul are un succes foarte mare si avem peste 500, aproape 600 de inscrieri. El dureaza de 1 luna. Am inceput cu 3 saptamani inainte de campania externa, deoarece pentru mine cel mai important lucru este sa ii faci pe oamenii cu si pentru care lucrezi sa creada in noua filozofie de brand pe care o propui. Daca oamenii din interiorul unei companii nu cred in conceptul asta, in filozofia asta, nu o inteleg si nu devin purtatori de cuvant ai ei, atunci nu ai nicio sansa sa te faci auzit de oamenii din afara. De ce te-ar crede ei daca tu nu faci un efort sa ii convingi pe cei care sunt cu tine in acelasi loc si zi de zi, impart aceleasi povesti.

Carmen Mihu: Cum o sa fie distribuit bugetul?

Alfred Borcan: Evident ca cea mai mare investitie va fi in TV. O parte destul de importanta am investit-o si in retail, in tot ce inseamna nu numai kit-ul de merchandising ci si in ceea ce implementam in paralel: toate materialele pe care le-am refacut, toata literatura de flyere, de la postere pana la ultimul anunt legal din sucursale. 200.000 de euro costa doar implementarea kit-ului in sine, plus restul de productie. Acestea sunt cam cele mai importante doua canale de comunicare.

Carmen Mihu: Care a fost investita totala in campanie?

Alfred Borcan: Pentru aceasta campanie, pentru planul de economii si investitia din retea, am cheltuit 2 milioane de euro.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related