Astazi este lansat „Romanii, asa cum sunt. Puls si de la capat.”, un studiu realizat de ISRA Center sub umbrela SMARK Research. Aceasta initiativa reprezinta o cercetare care radiografiaza starea de sanatate, calitatea vietii si well-being-ul romanilor, pornind de la un esantion reprezentativ la nivel national pentru zona urbana, precum si de la un esantion de medici de familie menit sa eficientizeze proiectul si sa ofere o perspectiva avizata si completa asupra subiectului.
Studiul analizeaza starea de sanatate a romanilor pornind de la aprecierile facute de cei 301 medici de familie intervievati, dar si de la autoaprecierile celor 1.044 de persoane chestionate si acopera subiecte precum gradul de informare despre problemele de sanatate la care sunt sau pot fi romanii expusi, initierea automedicatiei versus respectarea medicatiei conform sfatului avizat, radiografierea starii de bine (well-being-ul) si a factorilor care influenteaza aceasta stare, investigarea obiceiurilor alimentare (alimentatia sanatoasa versus cea nesanatoasa), documentarea despre obiceiurile de ingrijire personala si infrumusetare, tratarea problemelor cu specific feminin si masculin si a vietii sexuale, precum si investigarea problemelor specifice ale primilor ani de viata ai copilului.
“Ne-am propus sa oferim o perspectiva complexa asupra romanilor din punctul de vedere al obiceiurilor legate de sanatate si stil de viata. Studiul are o viziune ampla si fresh asupra romanilor si a vietii lor, avand deci potentialul sa ofere inspiratie marketerilor prin relevarea de noi insight-uri. Perspectivele multiple din care stilul de viata al romanilor este investigat, intelegerea in profunzime atat a aspectelor cotidiene cat si a celor care presupun un anumit grad de senzitivitate legate de stilul de viata al acestora, precum si intercorelarea informatiilor rezultate ofera acestui studiu potential de a fi sursa de business pentru profesionistii din marcom, constituind un punct de plecare valoros in identificarea de noi oportunitati in piata sau a unor noi posibilitati de diferentiere.”, a declarat Alice Mihai, Business Development Director ISRA Center.
Primele rezultate ale studiului au fost prezentate in cadrul Marketing Research 2011, cel mai important eveniment despre industria cercetarii de piata, organizat sub umbrela SMARK KnowHow in iunie 2011. Dintre aceste rezultate, unele dintre cele mai interesante fac referire la urmatoarele cifre:
- sanatate: 89% dintre romani s-au confruntat cu o problema medicala in ultimul an, 43% se spala pe dinti o data pe zi, 42% dintre femeile sub 50 de
ani nu folosesc nici o metoda contraceptiva
- relatia cu medicul: 30% dintre romani decid singuri tratamentul luat, fara a intreba medicul sau farmacistul
- starea de bine in viata de zi cu zi: 50% dintre romani nu fac deloc sport sau miscare
- alimentatie: consumul de fast-food creste odata cu cresterea venitului si a educatiei de la 18% per total la 32% pentru cei cu venituri ridicate
- viata sexuala: 44% dintre romani considera ca 2-3 acte sexuale pe saptamana reprezinta frecventa optima a activitatii sexuale
- ingrijirea copilului: jumatate din mame au alaptat bebelusul pe o perioada de 1-6 luni
“Studiul nu a fost gandit ca fiind folositor unei singure industrii, am incercat sa abordam perspective multiple de interpretare a modului in care romanii au grija de sanatatea lor, dar si a modului in care acestia interactioneaza cu brandurile implicate in procesul de medicatie, ingrijire sau alimentatie. Avand in vedere ca romanii sunt din ce in ce mai interesati de ingrijirea propriei persoane, studiul poate oferi informatii de real interes oamenilor de marketing din mai multe zone – pharma, alimentatie, ingrijire personala si nu numai”, a declarat Adriana Lungu, Business developer SMARK.
Datele din studiu au fost analizate punand in oglinda si coreland in acelasi timp raspunsurile oferite de esantionul format din populatia generala si cel format din medicii din familie, urmarindu-se asemanarile si diferentierile in functie de varsta, ocupatie, educatie si venit.
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre studiu sau sa-l comande au la dispozitie site-ul Research.SMARK.ro/Romanii_asa_cum_sunt
Romanii, asa cum sunt. Puls si de la capat este cel de-al treilea studiu realizat sub umbrela SMARK Research, serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate dificulatile de ultima ora cu care se confrunta piata de specialitate si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.
Primul raport de cercetare din cadrul acestui serviciu a fost Femeia ca target, lansat in 2009 alaturi de Brennan Research & Consultants si dedicat specialistilor in marketing care gestioneaza produse si marci adresate femeilor, iar cel de-al doilea este CREME, realizat in 2010 alaturi de Daedalus Millward Brown, fiind un studiu complex de evaluare a vedetelor din Romania care a fost gandit in sprijinul companiilor aflate in cautarea celor mai potrivite vedete pentru a le reprezenta brandurile.
ISRA Center este o companie de top de cercetare de piata din Romania si detine o experienta de peste 10 ani pe piata romaneasca, avand o puternica expertiza atat in FMCG cat si in domeniul farmaceutic. Performanta si standardele de research au fost recunoscute si prin alegerea ISRA Center ca reprezentant exclusiv in Romania al retelei internationale IriS, in 2010. IriS este cea mai larga retea internationala de companii independente de cercetare de piata, cu membri in peste 30 de tari, reunind expertiza locala cu cea internationala.