Metodologie Trumedia Research: Masurare de audienta pe baza recunoasterii fetelor

Metodologie publicata si in BEST RESEARCH TOOLS 2010

Descriere metodologie

TruMedia Research se specializeaza in doua tipuri de cercetari: audituri de audienta pentru suporturile media indoor, cercetari si consultanta in-store/shopper marketing. Metodologia Trumedia Research se bazeaza pe captarea de imagini cu audienta, analizarea lor in timp real pentru a izola privitorii si centralizarea rezultatelor intr-o baza de date. Toate aceste operatii se produc in mod automat, cu ajutorul unor camere video, cu rol de senzor, si al unor procesoare video. Se pot obtine informatii referitoare la:

• numarul de persoane care au privit obiectivul masurat (marja de eroare 10%);

• duratele lor de atentie; segmentarea lor dupa varsta si sex (marje de eroare de 15%, respectiv de 10%);

• rata de succes a obiectivului, in cazul in care s-a masurat si traficul in zona (Trumedia asigura si acest serviciu, optional);

• sincronizare cu continutul difuzat (spoturi, content pe ecranele de tip LCD/plasma).

In plus, pentru masurare in-store, se poate stabili daca privitorii au ramas la distanta de raft, daca s-au apropiat si cat timp au stationat in fata raftului. In cazul proiectelor mai complexe, informatiile furnizate de sistemele automate sunt corelate cu observatia la fata locului. Imaginile captate sunt sterse automat dupa analiza. Doar date statistice despre audienta sunt stocate si transmise ulterior catre baza de date.

Astfel, sistemele Trumedia Research respecta caracterul personal al datelor despre privitori (motiv pentru care functionarea lor a fost permisa inclusiv in sedii ale unor banci). Tehnologia folosita permite monitorizarea in conditii dificile de iluminare. Procesarea video in timp real se face cu ajutorul unui echipament dedicat, mai stabil in functionare si mai compact decat un PC. Pentru unele tipuri de camere, echipamentul de procesare este integrat in corpul camerelor video. Camerele pot cuprinde unghiuri de pana la 125 de grade, acoperind o raza de pana la 10 metri.

Cand / pentru ce este recomandata metodologia

1. Masurare indoor - Digital signage (ecran LCD, plasme, touch screens etc.) - Non-digital signs (panouri, totemuri, stand-up columns, billboard-uri de dimensiuni reduse etc.) - Diferite alte obiective (ex: puncte de informare, ghisee, exponate).

2. Masurare in-store - La raft sau la plasarea secundara - Analiza de categorie (incluzand masurarea traficului bidirectional pe categorie, alei) - Pentru lansari de produse/packaging noi - Analiza POSM, inclusiv ecrane LCD la raft - Audit sampling.

3. Masurare BTL, Evenimente, Activari, Sampling.

Metodologia poate fi adaptata si altor situatii de utilizare, in urmatoarele conditii: mediu acoperit, protejat de intemperii, cu iluminare constanta, asigurarea alimentarii cu energie electrica, asigurarea unei conexiuni la internet (LAN sau zona cu acoperire GSM), inaltime maxima a senzorilor: 2,5 m.

Durata

In cazurile de masurare a audientei indoor, proiectele sunt de multe ori permanente sau pe termen mediu/lung, rezultatele fiind utilizate in vanzare. Durata medie a unui proiect in-store este de o luna. Dupa colectarea datelor pe teren, urmeaza procesarea lor, timp de 1-4 saptamani, in functie de amploarea proiectului.

Detalii despre inscrierile pentru BEST RESEARCH TOOLS 2011 aici.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related