Metodologie aparuta in BEST RESEARCH TOOLS 2010
Descrierea metodologiei
Eye Tracking este o metodologie revolutionara care utilizeaza cele mai noi instrumente observationale in cercetarea comportamentului consumatorului. Unicitatea vine din faptul ca investigheaza ceea ce pana mai ieri nu putea fi investigat prin nicio alta metoda directa – subconstientul. Principalul avantaj al acestei tehnici este ca te ajuta sa vezi ce se afla in mintea cumparatorului, sa vezi prin ochii lui, dictand cu precizie la ce se uita acesta si ce il intereseaza din ceea ce vede. Rezultatele acestui tip de analiza sunt mult mai precise decat ale oricarei alte metode de cercetare deoarece ofera posibilitatea de a defini comportamentul cumparatorului in momentul in care ia contact cu elementele testate (diferite tipuri de publicitate, produse, vitrine sau rafturi de magazine). Cercetarea Eye Tracking foloseste stiinta oftalmologiei, stiind ca ochiul uman este un organ care nu poate fi integral controlat de vointa. Acest lucru face ca rezultatele observarii sa fie mult mai aproape de realitate decat declaratiile respondentilor referitoare la ceea ce au vazut si ceea ce le-a atras privirea. Pentru a intelege mai bine cum functioneaza aceasta metoda, iata si o descriere tehnica: instrumentul de masurare este format din niste ochelari de plastic care sustin doua mici camere de luat vederi – prima scaneaza ochiul, ii inregistreaza miscarile, urmarind ceea ce subiectul priveste, ca raspuns la diferiti stimuli, cea de-a doua filmeaza spatiul din fata subiectului analizat. Semnalul de la ambele camere este apoi transmis prin computer, inregistrarile sunt suprapuse si, cu ajutorul unui software special, informatiile sunt decodate si analizate.