Metodologie Anamnesis: Brand Cartography Co-Creation Workshop

Metodologie aparuta in BEST RESEARCH TOOLS 2010 


Descriere metodologie

O metodologie calitativa care implica regandirea "stimulilor de cercetare" si schimbarea statutului participantilor din respondenti in co-creatori. O premisa pe care se bazeaza este aceea ca limbajul popular al marcilor este insasi publicitatea, pe care consumatorii stiu deja cum sa o decodifice, si de aceea stimulii de cercetare trebuie sa permita decodificarea dupa aceleasi reguli. Un alt principiu este acela ca stimulul (de brand positioning, de exemplu) trebuie sa determine nu o judecata de valoare (da/nu) ci un discurs narativ, care sa implice nuante, puncte de vedere ale caror radacini culturale sau sociale pot fi evaluate si directii in care o idee poate fie castiga, fie pierde. Asadar, in loc de concepte sau moodboarduri sunt construiti stimuli care sa exprime mai degraba o potentialitate pentru marca respectiva si nu o stare de fapt, intr-un limbaj simplu care sa permita o decodificare intuitiva: schite grafice, pe principiul print ad-urilor, intr-o forma deliberat incipienta si nefinalizata. In esenta, printr-o etapizare care de obicei include trei faze, teritoriile emotionale (sau functionale) de explorat pentru marca respectiva sunt definite, un numar mare de stimuli (pana la 100) care cartografiaza aceste teritorii este dezvoltat, se construiesc galerii care sunt ulterior explorate in workshop-uri de co-creare cu consumatorii.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related