Ce urmeaza pe dolcetv.ro? Succese de box-office si seriale americane

un interviu cu Ovidiu Ghiman (Director Executiv Strategie si Comercial Rezidential, Romtelecom)

Romtelecom a lansat, recent, platforma video online dolcetv.ro. Utilizatorii au la dispozitie, contra cost sau gratuit, filme, emisiuni TV si content video sportiv. „What’s in it for advertisers?” e intrebarea. Posibilitatea de a insera reclama in cea mai mare parte a continutului gratuit de pe site e o optiune. Totodata, chiar daca in .ro exista site-uri care pirateaza seriale de succes, Ovidiu Ghiman (Director Executiv Strategie si Comercial Rezidential, Romtelecom) ne-a spus ca Romtelcom ia in calcul si livrarea unor astfel de productii pe plaforma proaspat lansata.

Antonia Tucheac: Cum se traduce acest serviciu pentru advertiseri? Ce optiuni au acestia pe dolcetv.ro?

Ovidiu Ghiman: In acest moment, in mare parte din continutul gratuit de pe portal pot fi inserate reclame. Ceea ce este aparte la acest portal este ca reclama nu va fi una clasica, cu bannere de web, ci vor fi folosite insertii in continutul video. De exemplu, pre si post roll-uri.

Am initiat discutii cu advertiserii si exista un real interes pentru telenovela, filmele gratuite si continutul sportiv.

Antonia Tucheac: Cum au fost selectate cele 15 posturi ale caror programe se difuzeaza, in prezent, pe platforma dolcetv.ro? Intentionati sa mai aduceti si alte posturi?

Ovidiu Ghiman: Am cautat sa aducem online posturile romanesti deoarece continutul local este valoros. In plus, pentru diaspora, Romania va fi mai aproape pentru ca va avea acces la stirile de acasa si la divertisment autohton in timp real, folosindu-se de conexiunea la internet de care dispune.

In plus, in cel mai scurt timp numarul programelor din grila va creste.

Antonia Tucheac: Ce venituri estimati pentru primul an de dolcetv.ro?

Ovidiu Ghiman: In momentul acesta este o versiune Beta a serviciului si preocuparea noastra principala este sa inbunatatim constant experienta

utilizatorului. Ne asteptam ca Dolcetv.ro sa creasca nivelul de afinitate al consumatorilor din Romania fata de serviciile de divertisment ale Romtelecom.

Antonia Tucheac: Utilizatorii achizitioneaza credit si, ulterior, il folosesc pentru a viziona diverse programe. Exista si optiunea de abonament, cu o taxa anuala? Luati in considerare aceasta varianta?

Ovidiu Ghiman: Momentan, doar o parte din content este disponibil in mod tranzactional. In viitor, ne gandim si la optiunea unui abonament, daca feedback-ul primit va fi unul pozitiv.

Antonia Tucheac: Vom vedea, la un moment dat, si programe create special pentru dolcetv.ro?

Ovidiu Ghiman: Cu siguranta, pregatim cateva surprize. La acest moment, pe dolcetv.ro poate fi vizionata in premiera telenovela "La vida entera" ("Pentru o viata intreaga"), disponibila exclusiv online in Romania.

Antonia Tucheac: Unde vedeti Romania la capitolul video content online? Ati facut studii care au indicat ca utilizatorul roman de net ?

Ovidiu Ghiman: Romania este o piata plina de provocari pe acest segment. Cu toate acestea studiile pe care ne-am bazat cand am inceput sa dezvoltam acest proiect au scos la iveala faptul ca romanii sunt mari consumatori de continut video.

Spre exemplu, un studiu MCDC arata ca 30% dintre romani stau online mai mult de 4 ore/zi in timp ce media europeana este 17%. In plus, 50% dintre internautii romani se uita la filme si continut video online, iar media UE 27 este 33%.

In acest context, constienti de faptul ca avem un serviciu unic, care poate satisface apetitul romanilor pentru divertisment online de calitate, am decis sa mergem mai departe si sa lansam dolcetv.ro.

Antonia Tucheac: Multe dintre serialele americane de succes sint piratate in Romania. Avind in vedere ca puneti la dispozitie o platforma puternica, dar si ca exista cel putin un site care livreaza episoade, in ce masura vizati si astfel de productii?

Ovidiu Ghiman: Consideram ca serialele sunt un factor extrem de important atunci cand ai o oferta online de content video si de aceea dorim sa oferim utilizatorilor nostri un astfel de pachet. Suntem siguri ca vom reusi sa aducem pe platforma noastra astfel de continut.

Antonia Tucheac: Care este modelul de achizitie a filmelor? Se merge pe achizitionarea drepturilor de difuzare sau pe procentaj din vinzari/inchirieri?

Ovidiu Ghiman: Modelul de achizitie al filmelor este cel clasic, desi putem spune ca negocierea cu studiourile este una greoaie, dar au aratat un interes deosebit in ceea ce ne priveste.

Antonia Tucheac: La cit timp de la lansarea in cinematografe va propuneti sa introduceti succesele de box-office? Care sunt conditiile impuse de casele de productie in acest sens?

Ovidiu Ghiman: Bineinteles ca ne propunem sa aducem succese de box-office cat mai rapid pe platforma, insa ceea ce putem promite acum este ca vom incerca sa aducem cat mai mult continut de calitate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related