Cu rabdare, incredere si munca, orice obiectiv poate fi atins

un interviu cu Mirela Ghita (Head of Office Prepaid & VAS Brand Communication, COSMOTE Romania)

Continuam „vanatoarea de tineri marketeri“ care au ceva de spus si va facem cunostinta cu Mirela Ghita (Head of Office Prepaid & VAS Brand Communication, COSMOTE Romania), care povesteste despre parcursul profesional, de la jobul de la Gregory’s din facultate sau voluntariatul in asociatia studenteasca VIP la joburile in marketing in multinationala Coca-Cola si, mai nou in Cosmote. Peste cinci ani, se vede lucrand tot in marketing, cu mai multe responsbilitati, dar cu entuziasmul nealterat, spune ea. Mai are inca obiective pe care nu le-a atins, dar nu ni le-a divulgat; ne-a zis doar ca orice obiectiv poate fi atins cu rabdare, incredere si munca. Si … nici networkingul nu strica. Aflati mai jos de ce am simtit nevoia sa fac precizarea asta.

Alina Galeriu: Ai destul de multe recomandari pe LinkedIn si am o curiozitate: cum ai reusit sa le aduni?
Mirela Ghita: Fiecare recomandare reprezinta rezultatul unei colaborari frumoase, cu momente speciale si incununate de rezultate. Ma mandresc intr-adevar cu ele si cu siguranta lucrurile stau asa pentru oricine are bucuria sa le primeasca. Ele arata ca, dincolo de performata realizata intr-un anumit job, esti apreciat si ca persoana, coleg sau colaborator. Si nu poate fi decat un sentiment motivant, care, pe langa faptul ca ai indeplinit si respectat niste tas-uri si deadline-uri, demonstreaza ca aportul tau a ajutat ca lucrurile sa se intample mai usor.

Alina Galeriu: Apropo de LinkedIn, tot acolo am descoperit parcursul tau profesional. Ai inceput sa lucrezi ca Brand Manager inca din aprilie 2005, adica in ultimele luni de facultate. Cat de greu a fost sa te imparti intre indatoririle de student si cele de angajat?
Mirela Ghita: Nu a fost foarte usor din perspectiva timpului liber ramas, dar a fost extrem de intens si frumos. Eu eram obisnuita cu activitati paralele cu studiul, pentru ca din anul doi de facultate am fost parte a unei organizatii studentesti, VIP - o mare gasca de tineri entuziasti, dornici sa se dezvolte si sa se afirme ulterior. Toata activitatea dintr-o astfel de organizatie este destul de asemanatoare ca principiu cu cea dintr-o companie, pentru ca trebuie sa aderi la o viziune, la un mod de lucru, trebuie sa petreci un anumit numar de ore zilnic la meeting-uri, training-uri, proiecte in desfasurare; esti responsabil de tot: de la concept, la cooptarea unor companii care sa investeasca in aceste idei, la promovare eficienta in randul studentilor si implementare. Dincolo de rigori, provocarea este una foarte mare, pentru ca mereu trebuie sa vii cu idei noi, sa fii responsabil, sa iti dezvolti anumite aptitudini, iar interactiunea cu managerii dintr-o multinationala nu poate fi decat una care te inspira si te motiveaza.

Alina Galeriu: Apropo, vreun job studentesc (part-time, junior, call-center etc.) ai avut inainte de asta sau ai intrat “direct in paine” cum se zice? Si daca da, cum a fost perioada aceea, iti ma amintesti?
Mirela Ghita: Am profitat de fiecare interactiune si experienta din perioada facultatii pentru a afla ce presupune un job sau un domeniu. Mi-am propus de la inceput ca, inainte de primul job, sa inteleg foarte clar care sunt responsabilitatile din cadrul fiecarui department al unei companii. Si asa am ales marketing. Singurul job din timpul facultatii a fost la Gregory’s, perioada foarte utila, pentru ca am invatat sa nu-mi impun limite in ceea ce fac. Pentru ca intr-o companie mica trebuie sa inveti sa faci lucrurile din mers, sa reactionezi repede, sa comunici eficient si imediat cu toti oamenii implicati, din toate departamentele. Si, cel mai important, m-a ajutat sa inteleg ca intotdeauna “sky is the limit” atata timp cat esti mereu entuziast, ai idei si perseverenta in ce iti propui, ca poti obtine foarte multe si cu un buget mic de comunicare.

Alina Galeriu: Si sa revenim la joburile cu responsabilitati mai mari. Observ dupa asta a urmat o perioada de doi ani la Coca-Cola. Cum a fost perioada petrecuta acolo?
Mirela Ghita: Coca-Cola a fost pentru mine un vis devenit realitate: datorita imaginii brandului, mi-am dorit cu tarie sa lucrez acolo inca din facultate. Imi amintesc si acum ca ziua in care am primit confirmarea de angajare a fost una dintre cele mai fericite din viata mea. Ca atare, toata perioada a fost una frumoasa, pentru ca totul iti pare simplu si usor in momentul in care iti traiesti propriul vis. Au fost 2 ani in care am avut enorm de invatat - scoala de marketing Coca-Cola este una foarte cunoscuta si apreciata. Colegii mei de atunci au contribuit foarte mult la formarea mea profesionala, oferindu-mi acces la informatii, traininguri, date, planuri si ghidandu-ma in permanenta. Si am inceput de la task-uri punctuale, project-based, continuand cu lansari importante si coordonare de categorii. M-au ajutat la fel de mult oricare dintre perioadele petrecute in cele 2 companii Coca-Cola, pentru ca experienta intr-un astfel de sistem, atat pe partea de brand, comunicare, cat si pe partea operationala si comerciala, reprezinta un bagaj solid pentru orice fel de experienta profesionala ulterioara.

Alina Galeriu: A urmat – tot de la LinkedIn citire – angajarea in cadrul Cosmote in 2008. Ascensiunea ta in organizatie s-a produs destul de rapid de la Brand Manager Corporate & Retail, la Brand Manager Postpaid Services si pana la Head of Prepaid and Value Added Services Communication. Ce a determinat acest ritm alert de evolutie? Ce urmeaza?
Mirela Ghita: Consider ca schimbarile de categorii au venit ca urmare a implicarii si rezultatelor experientei anterioare. Mai e nevoie, e adevarat, si de sustinere, si am beneficiat de ea probabil in urma seriozitatii demonstrate si a adaptarii rapide la specificul pietei de telecom, mult diferita de FMCG. Telecomul este foarte challenging - mereu nou, mereu dinamic, inovativ, surprinzator. Aici nu te poti plictisi niciodata. Ambele categorii a caror comunicare o coordonez-prepaid si VAS, beneficiaza de o sustinere importanta, ceea ce ma provoaca si ma responsabilizeaza enorm. Desi sunt foarte solicitante, satisfactia este pe masura. Ma consider norocoasa, si pentru ca am avut sansa sa lucrez cu o echipa foarte buna, pe care ma pot baza in fiecare moment.

Alina Galeriu: Ca absolvent de ASE, in ce masura esti de parere ca scoala romaneasca de marketing este un bun indrumator pentru un tanar aflat la inceput de drum? Pe tine cat de mult te-a ajutat?
Mirela Ghita: Este o traiectorie utila in masura in care te ajuta sa asimilezi partea teoretica a marketingului. Este primul pas important; este baza. Drumul se contureaza insa odata cu primele activitati extracuriculare, fie prin organizatii studentesti, fie printr-un job. Acolo intelegi mai bine toate notiunile teoretice, cum se aplica ele si inveti sa le corelezi. Odata cu practica, toate notiunile teoretice devin palpabile.

Alina Galeriu: Crezi in cursuri suplimentare de perfectionare? Ai urmat vreunul? Daca da, cum ai aplicat cunostintele dobandite astfel in cariera?
Mirela Ghita: Trainingurile sunt importante in dezvoltarea oricui; desi se spune ca cel mai eficient training este cel on-the-job, toate cursurile iti prezinta o perspectiva pe care poate nu ai mai vazut-o pana atunci sau la care nu ai avut timp sa te gandesti. Partea practica te pune fata in fata cu tine. E un mod eficient de a te perfectiona continuu, de care si eu am beneficiat de-a lungul joburilor mele de pana acum. Cred cu tarie ca trainingurile sunt necesare si mereu binevenite, pentru ca fiecare dintre noi avem standarde spre care tintim, in incercarea de a deveni din ce in ce mai buni.

Alina Galeriu: Nivelul la care ai ajuns in cariera echivaleaza cu aspiratiile tale din adolescenta, sa zicem? Dar cu ce ti-ai propus in anii facultatii?
Mirela Ghita: E putin mai greu sa compar nivelul actual cu aspiratiile adolescentei - la vremea respectiva aveam doar entuziasmul, drive-ul si dorinta de a lucra intr-o companie multinationala. In facultate insa, cam asa imi vedeam drumul la varsta asta. Acum sunt multumita de ceea ce am realizat pana acum, si constienta pe de alta parte de responsabilitatea imensa fata de compania in care lucrez, de echipa mea si fata de mine. Sunt multe de demonstrat mai departe, sunt abia la inceput de drum din acest punct de vedere. Dar cred ca daca ai obiective foarte clare, insotite de entuziasm, tenacitate si perseverenta, poti obtine orice.

Alina Galeriu: Este vreun obiectiv profesional pe care nu l-ai atins inca? Daca da, care este acela si ce vei face pentru a-l indeplini?
Mirela Ghita: Bineinteles, dar cu rabdare, incredere si munca orice obiectiv poate fi atins. E important sa ai in permanenta obiective la care sa te raportezi si sa iti propui mereu ca maine sa fii mai bun. Si la fel de important e investesti constant in acest sens.

Alina Galeriu: Unde te vezi peste cinci ani? Tot in marketing? Tot la Cosmote?
Mirela Ghita: Ma vad lucrand tot in marketing, cu un alt nivel de experientei si implicit mai multe responsabilitati, asa cum este firesc. Ma vad insa la fel de pasionata de acest domeniu si venind cu placere la job; ma vad tot cu zambetul de buze, la fel de motivata, de dornica de a face lucruri noi si inconjurata de o echipa minunata. Si asteptand cu incredere “the next level”.

Alina Galeriu: Si ca sa incheiem asa cum am inceput, adica tot cu o referire la reteaua LinkedIn, ai 367 conexiuni, de unde deduc ca pui mare pret pe networking. In ce masura te-a ajutat reteaua de cunostinte in cariera, pana in acest moment?
Mirela Ghita: Networkingul este important indiferent de domeniul in care activezi. Pentru ca ne ajuta sa evoluam, sa devenim mereu mai buni. Mie mi-a oferit pe de o parte placerea cunoasterii/revederii unor persoane dragi, de care ma leaga experiente din trecut, si sunt constienta ca eu, azi, sunt rezultatul interactiunii cu un mare numar de oameni, atat din punct de vedere personal cat si profesional. Pe de alta parte, este o modalitate excelenta de a fi mereu la curent cu ultimele noutati, de a impartasi idei, pareri, oportunitati si, de ce nu, de a gasi sprijin in anumite situatii. Deci din orice perspective am privi, networking-ul nu poate fi decat benefic.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related