o analiza de Antonia Tucheac
Investitiile cumulate pe canale media ale priimilor zece advertiseri indica o crestere de 23,5% pentru publicitatea pe TV, de la 1,3 miliarde euro, in 2009, la aproape 1,7 miliarde euro in 2010, potrivit datelor furnizate de Alfacont. In schimb, investitiile celor zece companii in print – reviste si ziare, dar si la radio au scazut.
Publicitatea in ziare a scazut cu 13 procente – de la 9,39 milioane euro la 7,72 milioane euro, in timp ce reclama atrasa de paginile revistelor de la principalii zece cumparatori de publicitate a inregistrat o scadere de aproximativ 19%, de la 16,7 milioane euro la 14 milioane euro. Nici radioul n-a dus-o tocmai bine anul trecut, daca ne uitam la aceleasi investitii: a scazut de la 10,1 milioane euro la 8,72 milioane euro. Din clasamentul pentru 2010 au iesit cativa advertiseri, dar au intrat unii noi. Trebuie mentionat ca toate sumele prezentate in articol sunt brute. La sumele brute, discounturile aplicate pot ajunge si pana la 90%.
Comentarii