un interviu cu Igor Zganjer (Director Carduri, BCR)
Una din cinci tranzactii efectuate in reteaua BCR va implica si descarcarea de muzica folosind chitanta. Aceasta este estimarea lui Igor Zganjer (Director Carduri, BCR), privind rezultatele parteneriatului incheiat de BCR cu Universal Music. In cadrul acestuia, in perioada 1 Februarie 2011 - 31 mai 2011, posesorii de carduri bancare, emise de orice banca din Romania sau din strainatate, care efectueaza tranzactii la bancomatele si POS-urile BCR primesc la schimb melodiile preferate. Miscarea vine in contextul in care volumul tranzactiilor efectuate cu cardurile debit si credit BCR la comercianti, in 2010, a crescut cu 29%, dar si pentru ca banca vrea sa testeze raspunsul pietei fata de abordari de acest fel, deoarece are si alte idei de campanii cu desfasurare "one time".
Antonia Tucheac: Care sunt asteptarile de la acest parteneriat? Cati utilizatori estimati ca vor folosi chitantele pentru download de muzica?
Igor Zganjer: Tinta noastra este sa incurajam clientii sa asculte muzica in mod gratuit si legal, astfel incat o cota de 20% din numarul tranzactii efectuate in perioada campaniei in reteaua BCR sa implice si download de pe bcr.getmusic.ro
Antonia Tucheac: De ce ati ales sa derulati acest parteneriat doar pe o anumita perioada?
Igor Zganjer: Dorim sa testam raspunsul pietei fata de o astfel de abordare propusa. Avem mai multe alte idei de campanii cu desfasurare “one time”, pe o perioada scurta/medie/termen lung pe care le-am putea incerca si implementa.
Antonia Tucheac: Planuiti reinnoirea sa, la finele perioadei sau ulterior, la un moment dat?
Igor Zganjer: Campania se poate prelungi in aceasta forma sau putem reveni cu o alta propunere in piata in a doua parte a anului, in functie de rezultate.
Antonia Tucheac: In actuala formula, exista cateva operatiuni care sa permita, ulterior, descarcarea de muzica: retragere numerar, plata facturi, reincarcarea cartelei Orange/Vodafone /Cosmote sau a aplicatiei de transport RATB pentru Bucuresti, iar tranzactiile la POS care se califica cele efectuate la cumparaturi de minimum 10 RON, la orice POS BCR. Planuiti extinderea avantajelor si pentru alte operatiuni decat cele prevazute in cazul de fata?
Igor Zganjer: Cu siguranta aceasta este o varianta pe care o luam in considerare.
Antonia Tucheac: Cum veti comunica acest parteneriat? Exista cumva o campanie de publicitate, marketing direct cu clientii existenti, comunicare la ghiseu etc?
Igor Zganjer: Utilizam 12 imagini de artisti consacrati precum si melodiile acestora pentru a incuraja si promova utilizarea tranzactiilor la ATM BCR si POS BCR. “BANKING PE MUZICA TA” este o campanie ce utilizeaza imaginile unor artisti reprezentativi pentru fiecare segment de varsta din piata: Bon Jovi, Andrea Bocceli, Lady Gaga, Eminem, Enrique Iglesias, Sting, Miley Cyrus, Take That, Deepcentral, Metallica, Paul Van Dyk, Kaiser Chiefs.
Semnalistica in cadrul magazinelor comerciantilor din portofoliul BCR este unul din canalele principale de comunicare alese, astfel campania va fi promovata in anumite locatii unde se afla ATM-uri BCR si unde sunt instalate terminale POS BCR.
Comercianti parteneri in comunicarea campaniei sunt: reteaua de hypermarket-uri Real/Metro, reteaua de farmacii Sensiblu, magazinul de mobila Kika, lantul de retail cu materiale de constructii si pentru amenajari interioare Dedeman, reteaua de benzinariile OMV, operatorul de telefonie mobile Cosmote, compania de productie si retail de confectii textile Steillman, Whittard Tea of Chelsea, renumitul brand premium de ceai si cafea din Marea Britanie.
Alte canale principale de promovare sunt: radio, online, OOH, Zoom TV, Hi TV, reteaua de unitati BCR, www.bcr.ro si minisite www.powercard.ro, BCR TV, machete in revistele partenerilor, LCD parteneri, campanie pe bloguri si pe alte site-uri partere, pe paginile de Facebook, pe Twitter.
Antonia Tucheac: De ce un parteneriat cu Universal si nu cu o alta entitate similara?
Igor Zganjer: Deoarece Universal Music este cea mai mare casa de discuri din lume, cea mai mare editura muzicala din lume, cea mai mare companie de merchandising din lume, companie prezenta in 88 de teritorii.
Antonia Tucheac: Cu cine ati lucrat acest proiect si ce componente au fost asigurate in-house?
Igor Zganjer: Acest proiect a luat nastere din munca echipelor de proiect din BCR, Universal alaturi de agentiile de creatie Tempo si Friends Advertising.
Antonia Tucheac: Imi puteti da mai multe detalii despre utilizatorii de carduri din Romania sau despre obiceiurile de utilizare ale acestora?
Igor Zganjer: Volumul tranzactiilor efectuate cu cardurile debit si credit BCR la comercianti in 2010 a crescut cu 29%. In acelasi timp, numarul mediu al tranzactiilor pe card la comercianti a crescut cu 27%, aratand o preferinta crescanda a romanilor pentru plata cu cardul.
Astfel, in ceea ce priveste tranzactiile cele mai frecvente, avansul numarului de tranzactii cu cardul se situeaza intre 7% pentru articolele de bricolaj si gospodarie, 8% pentru articolele de imbracaminte si 12% pentru produsele de la supermarket. Fata de acestea, numarul tranzactiilor la benzinarii au inregistrat o crestere spectaculoasa cu aproape 20%.
In ceea ce priveste volumul tranzactiilor se remarca aceleasi tipuri de comercianti (supermarketuri, magazine de bricolaj si magazine de imbracaminte) cu procente de crestere usor mai reduse, reflectand o diferenta daturala intre avansul numarului de tranzactii si al volumelor tranzactionate. Se diferentiaza tranzactiile la benzinarii unde cresterea volumului tranzactiilor (cu peste 30%) a depasit chiar cresterea numarului acestora.
Fata de domeniile preferate pentru plata cu cardul, plata cu cardul a serviciilor (asigurari, calatorii, divertisment) se situeaza inca la niveluri reduse, dar cresterile anuale de volum si numar al tranzactiilor sunt spectaculoase, urcand si pana la 40-50%.
Comentarii