In aprilie, compania va implini 40 de ani de la infiintare si are planuri mari de a-si consolida pozitia si a-si largi business-ul. In Romania, anul incepe cu relansarea locatiei din Mall Vitan, unde vechea locatie Starbucks a fost inchisa la finele anului 2010 pentru trei luni, in vederea reamanajarii. Ieri, pe 20 ianurie, a fost lansat oficial noul local, in care Starbucks a investit suma de 300.000 de euro, „dar a meritat fiecare banut ”, dupa cum a declarat in discursul inaugural Jim Brandon (Managing Director Marianopolous Coffee Company Romania, Grecia, Cipru si Bulgaria).
Situata in Bucuresti Mall, noua cafenea este cea mai mare pe care Starbucks o are in Romania, in acest moment, si in acelasi timp si prima din Europa de Sud-Est in care a fost implementat noul concept global de design „Regional Modern” Starbucks. Dezvoltata pe doua etaje, noua cafenea Starbucks se intinde pe 360 de metri patrati si ofera clientilor 145 de locuri, plus cele in aer liber, intr-o atmosfera lounge, stilata si eleganta. Noul design a indreptat atentia companiei spre doua mari concepte: relevanta locala - unele elemente de mobilier sunt lucrate manual in Romania, din lemn autohton si responsabilitatea fata de mediul inconjurator – design-ul incorporeaza materiale reciclate sau elemente reutilizate din vechea cafenea, conform comunicatului de presa emis cu ocazia lansarii.
„Strategia noului design global al cafenelelor Starbucks este crearea unei experiente revigorante pentru clientii nostri: noua cafenea este mai mare si mai luminoasa, oferind clientilor nostri o experienta Starbucks la o noua dimensiune.” a declarat Jim Brandon (Managing Director Marianopolous Coffee Company Romania, Grecia, Cipru si Bulgaria). In plus, la numai doua saptamani de la relansare, cafeneaua Starbucks din Mall Vitan performeaza cu 10% mai bine decat vechea locatie.
Tot la capitolul noiutati, compania intentioneaza sa-si schimbe logo-ul la nivel global, modificare ce se va produce in urmatoarele sase luni, conform declaratiilor lui Jim Brandon. Motivul pentru care Starbucks a luat aceasta decizie tine, in principal, de posibilitatea de a-si largi gama de produse comercializate sau, cel putin, de a nu mai crea confuzie atunci cand comercializeaza ceai intr-un pahar pe care scrie Starbucks Coffee, de exemplu.
Simbolul vizual al sirenei ramane ca logo, intrucat „sirena reprezinta in continuare mostenirea si valorile noastre”, a precizat Jim Brandon, pentru SMARK. Insa, eliminarea mentiunii „Starbucks coffe” permite companiei sa fie mai „libera si mai flexibila”, a mai punctat acesta. „La inceput, acum 40 de ani, vindeam doar cafea ambalata in pungi. Ne-a luat 10 ani sa vindem bauturi espresso. Pe masura ce timpul trece, ne reinventam. De exemplu, in SUA, vindem inghetata si pe logo scrie Starbucks Coffee. E necesar sa avem etichete care mentioneaza ca produsul nu contine cafea. Asa ca incercam sa iesim din acest perimetru. Deci, incercam sa ne oferim flexibilitate de a creste. In acelasi timp, credem cu tarie ca in aceasta companie cafea va fi intotdeauna produsul principal”, a continuat Jim Brandon, special pentru SMARK.