…iar criteriile cerute sunt centrate pe atribute destul de neobisnuite pentru un anunt de angajare. Cel putin asa reiese din postarea lui Grant McKenzie (Marketing Vice-President, URSUS Breweries) de pe Facebook. Am fost curiosi sa aflam ce intelege exact prin “tanar marketer cu potential de crestere – nu un marketer cu superstitii sau un arogant old school”, asa cum specifica in postarea mai sus mentionata.
Cu referire la aceasta, Grant McKenzie a declarat pentru SMARK: “Sunt multi candidati, cu care intram in contact, care au fost promovati foarte repede in perioada boom-ului si carora le lipsesc unele cunostinte de baza, abilitati de marketing elementare. Credem ca putem reprezenta pentru acestia oportunitatea de a se dezvolta, daca sunt dispusi sa invete. Unii candidati prefera sa se bazeze pe felul in care suna titulatura jobului, pentru a-si demonstra valoarea, in loc sa puna accent pe abilitatea de a invata, de a se dezvolta si de a-i ghida si pe ceilalti”.
Punctual, ca nivel de experienta, URSUS Breweries are pretentia de la candidat sa detina o experienta de minim doi ani si jumatate in Brand Marketing. Grant McKenzie a mai specificat ca experienta de agentie nu este considerata echivalenta.
Anuntul de pe Facebook mai continea si invitatia de a se alatura unei echipe de marketeri care au ambitia de a fi “cei mai buni storytellers din Romania”. Legat de acest amanunt, am invocat ideea larg raspandita, chiar daca poate fi o prejudecata, potrivit careia un marketer trebuie sa fie foarte focusat pe cifre, grafice si calcule. Grant McKenzie a raspuns provocarii noastre sustinand, in continuare, importanta abilitatilor de storytelling pentru un marketer: “Analiza, capacitatea de a prognoza miscari, dezvoltarea de studii de caz, evaluarea post-activitate si tacticile de media planning sunt « painea si untul » meseriei de marketing – si toate presupun abilitati analitice considerabile. Oricum, marketerii sunt cei care impun directia si – in ultima instanta - succesul comercial al unui business si trebuie sa detina abilitati de leadership, sa fie creativi si vizionari”. El a continuat, explicand de ce este storytelling-ul central in abordarea de marketing a celor de la URSUS Breweries: “abilitatea de a relua si readuce in atentie povestile brandurilor noastre le face mai convingatoare. Nu e ceva ce poate face oricine – dar tocmai de aceea ni se potriveste”.
Curiosi fiind sa aflam cat de eficient este Facebook-ul pentru un astfel de anunt, am aflat de la Marketing Manager-ul URSUS ca a primit cinci raspunsuri in 10 minute de la momentul postarii.
Acest anunt de angajare pentru Brand Manager, postat pe Facebook de reprezentantul URSUS, vine intr-o perioada in care Stefan Teodorescu, fostul Marketing Director al Fabryo Corporation, a fost instalat in functia de Volume Brands Director, URSUS Breweries, pentru brandurile Timisoreana, Ciucas, Stejar si Azuga. Contactat de SMARK, Stefan Teodorescu a declarat: "Sunt foarte bucuros si onorat sa ma alatur echipei URSUS. Voi avea oportunitatea de a lucra pe un brand cu statut de icon - Timisoreana, si de a dezvolta cateva marci de mare perspectiva (Ciucas, Azuga, Stejar). Este o mare provocare si o mare responsabilitate".
De asemenea, Grant McKenzie si-a exprimat bucuria ca Stefan Teodorescu s-a alaturat echipei, adaugand ca este sigur ca acesta va aduce o contributie semnificativa. Insa, in afara de jobul de Brand Manager pentru un tanar dornic sa invete si sa se perfectioneze, pe care tocmai l-a anuntat, URSUS Breweries nu mai are pentru moment, alte oportunitati de angajare, a mai specificat Grant McKenzie.