Tendinte in mobile advertising: SMS-ul la putere, QR codes castiga teren

un interviu cu Horatiu Dimulescu (Manager, Mobile Advertising, Vodafone) si Razvan Barbulescu (Produsct Manager, Mobile Advertising, Vodafone)

SMS-ul ramane la putere, in campaniile de mobile marketing, insa QR codes – coduri ce pot fi citite cu ajutorul telefoanelor mobile –  , ataca din urma si, potrivit lui Horatiu Dimulescu (Manager, Mobile Advertising, Vodafone), anul viitor vom vedea mai multe campanii de acest fel. Operatorul de telefonie mobila a completat oferta de mobile advertising cu un produs care permite targetarea in timp real pe cele mai importante site-uri de mobil din Romania, iar Razvan Barbulescu (Product Manager, Mobile Advertising, Vodafone) sustine necesitatea acestui produs prin faptul ca mobisite-urile isi dubleaza numarul de vizualizari o data la sase luni. Insa, desi potentialul este mare, piata este, in continuare, mica. Si asta, spun reprezentantii Vodafone, pentru ca advertiserii trebuie sa inteleaga cum pot cumpara o targetare mai precisa.

Antonia Tucheac: In vara acestui an ati avut o serie de promotii pentru mobile advertising. Ce s-a schimbat, de atunci, in portofoliul de produse Vodafone Mobile Advertising?

Horatiu Dimulescu: Din punct de vedere al canalelor, am adaugat, in vara-toamna anul acesta, inca doua: o data – un canal care este chiar de mobile advertising si vine in completarea canalului de Vodafone Live pe care il avem in prezent. In momentul de fata, putem face targetare in real time, in cele mai importante site-uri de mobil din Romania.

Adica, inainte, clientul intra in Vodafone Live, iar noi puteam, dupa numarul de telefon pe care il are, sa ne uitam la profilul lui si sa vedem atat date demografice, cat si date legate de venit, de localitatea in care domiciliaza si ii aratam un banner specific.

In aceasta toamna, am semat parteneriate cu trei regii de media – Splendid Interactive, Realitatea si Arbo – introducand, practic, posibilitatea de targetare pe cele mai importante site-uri de mobil din Romania, printre care Realitatea.mobi, Hotnews.ro, Cancan sau Libertatea, versiunile de mobil.

Antonia Tucheac: Miscarea vine in contextul in care Romania nu sta excelent la capitolul variante de mobil pentru site-uri. De ce, acum, un astfel de instrument?

Horatiu Dimulescu: Nu a venit ca urmare a unei cereri in momentul de fata, din piata. Insa este unul dintre produsele in care noi credem foarte mult si credem ca va deveni un star, in urmatorii ani, pentru ca, in general, consumatorii, publisherii, advertiserii sunt interesati de aceasta posibilitate de targetare. Daca, pana acum, voiai sa targetezi barbati, te duceai pe un site web de sport. In momentul de fata, ce aducem noi nou pe piata este ca profilul site-ului nu mai are importanta. Daca eu vad ca esti barbat, ai intre 20 si 30 de ani, locuiesti in Bucuresti si cheltuiesti un venit potential de atat, atunci bannerul respectiv iti va fi afisat. Chiar daca sunt doua persoane una langa alta si unul intra de pe mobil pe site-ul respectiv, si altul intra de pe un alt mobil, pe acelasi site, vor vedea bannere diferite, pentru ca ei au profile diferite.

Razvan Barbulescu: Un alt motiv pentru care apare acum: este un ecosistem care se dezvolta si cu o rata destul de mare. Spre exemplu, site-urile de mobil isi dubleaza numarul de vizualizari o data la sase luni. Deci, dezvoltarea este foarte rapida, in acest moment. Ceea ce vrem noi sa facem este ceva ce nu s-a facut la inceputul internetului: posibilitatea unei targetari foarte precise, pe un canal de internet mobil.

Antonia Tucheac: Unde e piata de mobile advertising in acest moment si unde o situeaza estimarile?

Horatiu Dimulescu: In general, pe site-urile de mobil cu care avem contract sunt 1,5 milioane de unici - deci vorbim despre cifre modeste de piata, comparativ cu online-ul, si cateva milioane de afisari, mai exact, undeva in jur de cinci-sase milioane de afisari pe luna.

Avand in vedere cresterea lor in ultima perioada, combinata cu nivelul de constientizare si de educare pe care incercam sa-l aducem in piata si sa le aratam advertiserilor ca, pentru acelasi buget, pot sa cumpere un lucru mult mai targetat si care ajunge mult mai usor la consumator, cresterea va fi exponentiala in urmatorii ani. In Europa, se preconizeaza ca prin 2015 sa fie una dintre principalele surse de venit in mobile advertising.

Antonia Tucheac: La aceste date de trafic, cum ii va ajuta pe marketeri, mai exact, acest serviciu?

Razvan Barbulescu: Avand in vedere ca sunt mai multe parti, clientul – consumatorul final, care doreste sa vada informatia, publisherii – care doresc sa aiba venituri din advertising, advertiserii - care vor ca ceea ce fac acolo sa aiba un succes cat mai mare, optiunea vine pe partea de monetizare a acestui canal. Ii ajuta pe advertiseri sa-si calculeze si optimizeze ratele de raspuns, astfel incat sa patrunda mai puternic pe acest canal, in felul acesta ajuta publisherii sa se dezvolte mai bine, mai usor. Noi aducem consumatorilor acest canal mai aproape, prin preturi reduse, prin campaniile de awareness pe care le facem, prin parteneriate cu diverse site-uri. Asta tocmai ca, in final, tot sistemul sa creasca.

Antonia Tucheac: Ce succes a avut SMS Survey? Ce companii l-au folosit, ce rata de raspuns are, cu cat e mai ieftin comparativ cu alte metode, in afara de Brennan, ce ale companii de research il mai folosesc?

Horatiu Dimulescu: Desi face parte din acelasi portofoliu, nu se adreseaza zonei de publicitate, ci mai mult celei de research. Exista anumite cerinte in piata de research care nu pot fi neaparat acoperite, in acest moment, prin canalele existente. Aici ne referim la o nisa in care, sa zicem, agentia are nevoie, pentru un pitch sau pentru o oferta, de validarea unor raspunsuri sau a unei idei pe care ei vor sa o prezinte in fata clientilor. Pentru aceasta, in mod normal, ar trebui sa faci un studiu telefonic ori online sau un focus grup care dureaza, de obicei, minimum doua saptamani, si care, pana iti produce datele, mai dureaza inca doua saptamani. Si ai raspunsurile intr-o luna.

Ce facem noi: venim cu un canal prin care putem profila exact, din cei cinci milioane de clienti care au acord de primire de publicitate, exact acei clienti carora li se adreseaza campania sau pitch-ul, deci care sunt in target si pe care putem sa ii targetam cu un studiu prin SMS. Ei pot raspunde la maximum sase intrebari, cu sau fara incentive – acest aspect tine foarte mult de cel care comanda studiul.

Totodata, putem sa oferim un raport in maximum 48 de ore, pentru ca intr-o zi, o zi si jumatate, strangem toate raspunsurile de care el are nevoie, relevant statistic, adica 2.000 - 2.500 de raspunsuri, si le putem livra rapid. Astfel, cu un cost redus si intr-un timp scurt, poti sa rezolvi o chestiune de acest gen foarte usor si fara potentiale erori, pentru ca totul este automatizat.

Antonia Tucheac: Care sunt, insa, avantajele exacte in ce priveste costurile unui studiu prin SMS Survey fata de un studiu prin metodologia CATI, de exemplu?

Horatiu Dimulescu: Un SMS Survey e la 30% din costul unui studiul CATI. Ce e important este insa ca, daca vrei, de exemplu, sa adresezi o intrebare catre 5.000 de persoane, cu o ora inainte de inceperea unui meci de fotbal sau a unei emisiuni TV, printr-un simplu telefon nu vei putea face asta. Ar insemna ca 50 de oameni sa inceapa sa sune, pe cand noi putem sa trimitem si sa primim 20.000 – 30.000 de SMS-uri intr-un interval de cateva minute si, atunci, raspunsurile vin instant.

Pana acum, am facut sase studii si, anul acesta, am mers, in general, in zona de parteneriate, asa cum am facut acum doi ani, cand am lansat Mobile Advertising. Am considerat ca este mai bine sa vindem un astfel de canal de research in parteneriat cu agentii de research, pentru ca ei au mai ales know how-ul de a vinde mai departe catre client, in pachet, acest sutdiu.

Pe de alta parte, au know how-ul de a produce rezultatele, o analiza pe baza rezultatelor pe care noi le obtinem. Anul acesta, am zis sa ne axam mai mult pe a vedea cum functioneaza canalul si, de asemena, sa facem parteneriate cu principalele agentii de research din Romania si, incepand de anul viitor, sa-l vindem in pachet.

Avem parteneriate cu Brennan si suntem in discutii cu alte trei agentii de research. Pe de alta parte, dintre cele sase studii pe care le-am facut pana acum, patru au fost ale Vodafone, iar doua au fost facute cu Brennan. A fost important sa vedem daca marjele de raspuns ale clientilor sunt relativ similare. La unul dintre ele – un studiu pe bancarizare, am facut acelasi studiu si prin telefon, si prin SMS si am observat ca sunt in limite comparabile.

Antonia Tucheac: Peste ocean sunt discutii privind adoptarea unor standarde pentru mobile marketing, inclusiv la nivelul IAB. Ce se intampla in Romania in aceasta directie?

Horatiu Dimulescu: La nivel global, Vodafone este un membru important in Mobile Marketing Association si se incearca, de la acel nivel, crearea unor standarde pentru toate tarile si pentru toti operatorii, mai ales ca e foarte important sa ai creatii standardizate.
In Romania, am avut discutii atat cu IAB, cat si cu BRAT. Pe de alta parte, ce facem prin eforturi proprii, in acest sens, in Romania, sunt acele cursuri pe care le tinem si evenimentele pe care le organizam - Mobile Advertising Master Class.
Mobile advertisingul este un canal care nu trebuie vandut de sine statator. Avantajul lui major este ca telefonul este un device pe care il ai cu tine toata ziua si, daca tu poti sa creezi un concept in care legi telefonul de TV sau de un outdoor sau de internet si poti sa creezi cross media si, deci, un intreg mix de comunicare, care sa fie complet, atunci el iti va aduce un ROI mult mai mare.

Antonia Tucheac: Da, dar cati dintre clientii pe care ii aveti isi pun problema macar a integrarii componentei de mobile marketing cu restul?

Razvan Barbulescu: Acesta este motivul pentru care ne implicam in asa ceva si incercam sa le aducem cazuri din strainatate care au functionat, care au fost premiate la diverse competitii internationale. Daca, in Romania, mobile advertisingul este undeva la inceput, in Statele Unite, de exemplu, se lanseaza produse exclusiv prin mobile advertising, tocmai datorita succesului pe care il are acest canal.

Antonia Tucheac: Dincolo de aceasta problema, insa, pe piata locala mai sunt si alte aspecte de luat in considerare atunci cand vorbim despre dezvoltarea pietei. Una dintre ele este, de exemplu, cea a bazelor de subiecti.

Horatiu Dimulescu: Oferim, in acest moment, cea mai mare baza de clienti din Romania, cu acord de primire de publicitate. Avem aproximativ cinci milioane de persoane care pot primi mesaje targetate si relevante. Din acesti cinci milioane, ce e mportant este ca poti sa-ti alegi acel segment care ti se pare relevant pt campania ta.

Noi, in general, am putea, pe cinci milioane de clienti, sa facem o campanie mass-market, dar nu e recomandabil sa faci o campanie nici pe doua-trei milioane de clienti. Asa, poti sa te duci sa cumperi TV si sa-ti apara spotul la TV. Ce e important este ca putem oferi segmente specifice pentru advertiseri si mesaje relevante pentru consumatori. Noi spunem ca oferim consultanta inclusiv advertiserilor sau agentiilor de creatie pentru ca ne implicam destul de mult in a oferi sfaturi, pe baza experientei pe care o avem.
Sau, daca vrei sa targetezi produse de lux, nu folosi SMS-ul, ci MMS-ul. Atunci, ii poti arata utilizatorului produsul, el are o alta experienta multimedia. Se vede clar, de altfel, ca MMS-urile au o rata de raspuns mai buna decat SMS-urile. Asta pentru ca este un canal care, in prezent, nu este suficient exploatat, este o experienta imbogatita si clientii care au MMS pot fi cuplati cu cei care au internet pe telefon. Si, atunci, poti foarte usor sa-I trimiti dintr-un MMS intr-un microsite al acelui produs, in care sa gaseasca mai multe informatii, sa poata participa la un concurs, sa se poata inscrie la un drive test etc.

Antonia Tucheac: Oferiti si consultanta pe continut?

Horatiu Dimulescu: Contentul si ideea de campanie sunt proprietatea advertiserului. El este cel care isi da acordul pe ceea ce se va trimite. Noi avem doar un drept de veto, in momentul in care acele produse pe care le va trimite intra in conflict clar de interese cu produsele pe care noi le avem si pe care le vindem. Nu sunt concesii, pentru ca este o politica foarte clara. Pe de alta parte, exista multe sfaturi pe care le dam clientilor in ceea ce priveste continutul, textul, cum sa aiba call to action, cum sa faci ca dintr-o campanie simpla de informare sa-l trimiti pe consumator in magazin, cum sa faci ca un mesaj multimedia sa fie format doar din slide-uri si sa nu-i pui o poveste din 500 de caractere.

Razvan Barbulescu: Un sfat pe care il dam, de obicei, este acela de a masura rezultatele respectivei campanii. Face bine, pe de o parte, ca acel advertiser sa invete din fiecare lucru pe care il face. Pe de alta parte, se convinge mult mai repede de rezultate, de beneficiile campaniei versus alte media si are marele avantaj ca este un mediu masurabil.
Avand in vedere multiplele actiuni pe care le poti face cu ajutorul unui telefon mobil, poti oricand sa raspunzi la un SMS si, in cazul acesta, noi putem sa stim cine a raspuns, sa transformam, sa ghidam, practic, clientul pe un funnel de cumparare din momentul in care este doar informat pana in momentul in care zice “da, vreau sa cumpar si platesc”.

Antonia Tucheac: Care ar fi principalele caracteristici ale acestui model de advertising?

Horatiu Dimulescu: Ce e foarte important este ca telefonul mobil iti permite sa interactonezi mult cu clientul. Nu e doar un mesaj static, e un canal prin care tu poti sa-ti masori foarte clar rata de succes a unei campanii.

Daca, de exemplu, il trimiti pe client cu SMS-ul in magazin, poti sti cate produse ai vandut celor veniti cu SMS sau cate coduri unice au fost folosite pentru reduceri. Lucrurile devin mai interactive: ai vazut un banner pe portal, daca dai click, suni direct la magazinul respectiv. Experienta pentru clienti trebie sa fie foarte simpla dar, in acelasi timp, sa fie interactiva. Advertiserii au pornit in directia asta cu pasi foarte foarte mici.

De aceea sunt campanii acum de SMS si MMS, dar care il trimit pe client catre site-ul web. OK, e o experienta, dar nu e cea mai buna, pentru ca un site pe mobil s-ar putea sa se vada foarte prost, din cauza diferentelor de tehnologii. Atunci, nu ar fi mai recomandat sa-I faci un microsite care e foarte ieftin, dar ii ofera clientului o experienta excelenta in a putea citi contentul?
Sunt multe lucruri pe care le facem si prin care incercam sa educam piata, lucrurile se misca. Nu cu viteza cu care noi ne-am dori.
Anul acesta, de exemplu, am avut de doua ori mai multi advertiseri decat anul trecut. Exista variatii, insa avem si niste verticale: auto, banking, retail, firme care ofera servicii – aeriene, asigurari, dar si cafenele, baruri, care vor sa targeteze pe geolocatie. Putem sa ne uitam dupa segmente care trec prin diferite locuri si, ulterior, pe baza unui istoric, putem sa-i targetam pentru ca stim ca probabilitatea ca ei sa mai mearga in locurile respective este foarte mare.

Antonia Tucheac: Aplicatii precum Foursquare si Facebook Places, ce par a se bucura de succes inclusiv in Romania, cu un numar de utilizatori pe smartphones in crestere, vizeaza targetarea in functie de geolocatie. Avand in vedere ca tehnologia push nu mai e o noutate, ce planuri are Vodafone pe aceasta nisa?

Horatiu Dimulescu: In ceea ce priveste tendinta pe care noi incercam sa mergem: exista aplicatii de localizare. Deja targetul caruia tu I te adresezi devine foarte, foarte mic. E vorba despre persoane cu smartphone, cu GPS, care suporta tehnologia pentru acea aplicatie - de exemplu, Android, pentru care trebui sa ai GPS-ul pornit, sa fii acolo la momentul respectiv, clientul trebuie sa-si descarce aplicatia pe telefon si sa o aiba deschisa. Cazul Foursquare, de exemplu.

Noi folosim criteriile de targetare pe care le avem pentru a ne adresa mass-market. Atunci, nu mai vorbim despre 2.000 sau 5.000 de oameni, ci despre 10.000. In conditiile in care piata este mica in Romania, daca am merge intr-o directie de genul asta, nu am avea nici o sansa de succes. Pe geolocatie, vorbim despre toti clientii din retea care ne-au dat acordul de primire de publicitate. Daca vreau sa stiu care sunt clientii care se vor duce in mallul X, pot sa-i targetez doar pe aceia, cu mesaje relevante, pentru ca stiu ca ei merg acolo sa-si faca cumparaturile doar de doua ori intr-o luna.

Antonia Tucheac: Avand in vedere cresterea continua a numarului de utilizatori de smartphones, in ce masura credeti ca vom vedea si altfel de campanii, de exemplu prin QR codes, nu doar prin SMS-uri?

Horatiu Dimulescu: In zona de QR codes, da, lucrurile se vor schimba, mi se pare un produs care va putea fi folosit extrem de bine ca varianta de couponing in viitor, in sensul ca nu trebuie sa mai stai sa-ti notezi nici un link, nici o adresa sau nu stiu ce coduri promotionale pe care sa le trimiti nu stiu unde, poti sa scanezi un cod cu camera ta si sa te duci cu el in baruri si, acolo, barmanul scaneaza telefonul, vede codul, iti valideaza pe internet si iti da produsul. Sau te duci cu el la casa de marcat si nu trebuie sa mai iei bonuri de la nu stiu ce retailer, ci ai codul pe telefon.

La ce mai e de lucru e tehologia, codurile sunt foarte usor de pus pe telefon. Pe de alta parte, este destul de greu inca sa scanezi astfel de coduri. Noi lucram la o solutie care sa fie simpla, sa poti sa scanezi cu un telefon, cu un scanner de la casa de marcat, nu sa il pui pe retailer sau pe advertiser sa-si cumpere nu stiu ce scanner de mii de euro pentru o campanie. Nu o sa faca niciodata lucrul asta si nu o sa aiba incredere in produs. Atata timp cat mergem pe lucruri simple si rapide si incredere, totul va decurge foarte bine.

Probabil, anul viitor, vom avea campanii de acest fel. Anul asta, le-am aratat, am creat awarenessul, am avut deja niste cereri de analizat si probabil ca la anul vor incepe sa se materializeze.

Antonia Tucheac: Care este procentajul celor conectati la internet prin telefon mobil?

Horatiu Dimulescu: Din telefoanele care exista la vanzare pe site, cred ca doar unul-doua nu au acces la internet. Oamenii cumpara doar telefoane cu acces la internet. Se va merge tot mai mult in directia asta, de asta si targetarea pe site-urile de mobil.

Publisherii vor ajunge destul de repede sa vada ca oamenii incep sa citeasca informatiile de pe site-urile lor de pe mobil. Si, decat sa-i pui un site de stiri care se incarca cu 4MB cand se deschide homepage-ul, ii faci un site de mobil in care poate sa vada mult mai usor informatia. Astfel, iti pastrezi si clientul atasat site-ului tau, si va veni si de pe PC pe mobil.

Potentialul este de 20% din total, in 2011, iar anul acesta a reprezentat circa 17%.

Antonia Tucheac: Cum poate fi folosita geolocatia de un advertiser mic, un restaurant - de exemplu, si in ce masura este eficienta o astfel de campanie? Ce i-ati recomanda unui astfel de client?

Horatiu Dimulescu: Vrei, de exemplu, sa targetezi tineri care isi petrec serile in centrul vechi – ce ar fi mai simplu decat sa zici “as vrea sa vad care sunt persoanele care frecventeaza, in mod deosebit, o anumita zona si care vorbesc la telefon dupa ora 22.00”?. O astfel de targetare te ajuta sa te duci exact catre targetul pe care tu il urmaresti. Nu exista nici un alt canal prin care ai putea sa ajungi la acest target, in momentul de fata.

Razvan Barbulescu: Am avut advertiseri din cele mai diverse domenii, de la saloane cosmetice, baruri, mici magazine la malluri si retaileri, si toti au reusit sa-si gaseasca targetul.

Antonia Tucheac: Cum stam la capitolul bluetooth marketing? De ce e atat de putin folosit? Puneti ceva la dipozitie in sensul asta?

Horatiu Dimulescu: Am putea, dar nu o facem, pentru ca nu este una dintre directiile in care noi mergem. Bluetooth-ul este un sistem de broadcast fara nici o targetare in spate, care trimite acelasi mesaj catre toate persoanele. Este mai simplu si mai eficient din punct de vedere al costului un promoter in fata magazinului, pentru ca macar acesta face diferenta intre barbati si femei, decat o statie care trimite doar catre acele telefoane care au bluetooth-ul pornit si atat.

O varianta reala pe care am vedea-o aici ar fi ca, in momentul in care ai aceasta posibilitate de geolocatie, sa o faci in real time. Ar fi frumos sa-i targetam si in momentul in care ajung acolo, pentru ca rezolvi cea de-a treia conditie.

Antonia Tucheac: Una dintre categoriile care are un acces tot mai mare la terminale de ultima generatie o reprezinta copiii. Cat si cum sunt acestia targetati de advertiseri prin campanii de mobile marketing?

Horatiu Dimulescu: Ar putea fi targetati, daca ar exista cerere. Ei nu sunt persoane de decizie, cand vine vorba de cumpararea unui anumit lucru si, de obicei, se targeteaza parintii. Este adevarat ca si ei pot fi un factor decizional important, prin indemnul asupra parintilor, insa singurul canal de targetare pentru persoane sub 18 ani este YouthSMS, in care putem targeta in functie de CNP-ul celui inscris pe site, sub sau peste 18 ani, femei sau barbati.

Putem, daca exista o cerere – cum ar fi un spectacol pentru copii sau tineri, sa mergem catre clientii de cartela care si-au dat acordul de primire publictate si sa-i targetam. Cam astea au fost cererile in zona de tineri, mai putin pe cumparare de produse efectiv.

Am doborat recordul in 2008, cu Mos Craciun, intr-o campanie cu McCann, pe clienti cu cartele reincarcabile. Au venit suficient de multi incat sa fie doborat recordul.

Antonia Tucheac: Din ce domenii au venit cei mai multi clienti anul acesta?

Horatiu Dimulescu: Pe Vodafone Live am avut, in general, anul acesta, campanii pe produse bancare si de asigurari. Au fost categoria principala si asta pentru ca, in general, clientii care aleg sa utilizeze acest serviciu sunt, in primul rand, mai bine educati, au acest acest comportament de utilizator de internet si telefonie mobila. De asemenea, acestia platesc mai mult pentru ca au o extraoptiune activa pentru acest serviciu, au un telefon cu acces la internet si reprezinta un segment peste medie, astfel ca sunt considerati atractivi de catre societatile bancare ce le propun diverse produse si servicii.

Avand in vedere aceasta penetrare de internet mobil care, in Romania, este mai mica decat in restul UE, noi am decis sa incepem aceste servicii de mobile advertising punand accentul pe zona de messaging, pentru ca am considerat ca poate fi dezvoltat si nu si-a atins inca limitele in ceea ce priveste creativitatea si potentialul lui fata de clientii din piata.

Ceilalti au inceput cu internetul pe mobil. Acum, incep sa caute alte servicii si au revenit la messaging, pe care nu l-au facut pana acum. Se pare ca va continua o buna bucata devreme, pentru ca targetarea pe care poti sa o faci prin mesaj este mult mai buna.

Antonia Tucheac: Deci SMS-ul e la putere?

Horatiu Dimulescu: Da, cu 60-65%, urmat de MMS si de bill insert. Ierarhia seamana mult si cu inventarul disponibil. Avem 1,6 milioane de clienti cu acord primire de publicitate, care au si oferta MMS activa si telefoane compatibile. In ceea ce priveste bill insert, aceasta are o rata foarte buna de raspuns insa, din pacate, nu trimitem decat o factura lunar, ceea ne ce limiteaza inventarul.
Oferim, in general, solutii complexe. De exemplu, la bill insert, poti sa-i dai un sms clientului inainte de factura, prin care sa-l faci atent la ce e in factura. Rata de citire a flyer-ului e mult mai mare. Poate avea un sample, un flyer de completat cu care sa se inscrie etc.

Antonia Tucheac: Ce ar trebui sa stie marketerii, ca argument suprem pentru utilizarea mobile advertisingului?

Horatiu Dimulescu: Oamenii din agentii devin tot mai creativi. Anul acesta, peste 100-150 de advertiseri au facut campanii prin noi, iar rata de revenire a acestor clienti pentru cel putin inca o campanie este peste 40%. Le-as recomanda oamenilor de marketing sa incerce acest serviciu pentru ca ROI ii va motiva sa nu se opreasca la o singura campanie.

Razvan Barbulescu: Primele campanii sunt standard si ar trebui masurate cat mai bine. Inovatia vine, de regula, dupa primele campanii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related