un interviu cu Romina Tazlaoanu (Associate Director, Advertising, Vodafone Romania)
Pentru Vodafone, vedeta a fost intotdeauna campania si nu personalitatea folosita. Cu cel mai recent endorser, CRBL, operatorul de telefonie mobila ii inspira pe romani sa se bucure de “ceva in plus”. Romina Tazlaoanu (Associate Director, Advertising, Vodafone Romania) spune ca valoarea campaniilor nu a stat in celebritatea endorserului folosit, ci in inventivitatea cu care a fost folosit.
Antonia Tucheac: Cum s-a integrat campania pentru brandul Vodafone, endorsat de CRBL, in strategia de comunicare a brandului?
Romina Tazlaoanu: Comunicarea noastra incearca in primul rand sa ii inspire pe oameni, si credem ca are success daca ii face pe oameni sa fie creativi la randul lor, in viata de zi cu zi. Campania ce il are personaj principal pe CRBL isi propune exact acelasi lucru.
Abonamentele Vodafone ofera clientilor nostri, de fiecare data, ceva in plus. Acel “ceva in plus” capata un plus de valoare, in functie de modul in care este folosit, iar CRBL trebuie sa-i inspire pe oameni sa foloseasca acel plus.
Campania este in totalitate bazata pe povesti adevarate si foloseste numai personaje reale. Acest lucru consolideaza imaginea de brand relevant si apropiat de adevaratele nevoi ale oamenilor, pe care o are Vodafone.
Antonia Tucheac: Ati apelat la research pre-campanie, pentru a evalua relevanta pentru brand a endorserilor alesi?
Romina Tazlaoanu: Evident, valorile brandului trebuie sa se regaseasca si in calitatile persoanelor cu care ne asociem in campanile noastre. Intotdeauna am cautat oameni care au puterea sa ii inspire pe cei din jurul lor, oameni care au iesit in evidenta prin creativitatea lor si prin atitudinea pozitiva.
Antonia Tucheac: Ati facut un research inainte de a-l alege pe CRBL endorser? Daca da, au existat si riscuri posibile ca urmare a asocierii cu el?
Romina Tazlaoanu: Bineinteles ca am facut, dar am si studiat research-urile existente pe piata referitoare la vedete. CRBL a dovedit de-a lungul timpului ca este o persoana care are grija de imaginea lui. De aceea, riscul asumat odata cu asocierea cu imaginea unei astfel de vedete a fost minim.
Antonia Tucheac: Ce impact au avut campaniile cu endorseri (eventual, comparativ cu o campanie “obisnuita”, fara endorser)?
Romina Tazlaoanu: Valoarea campaniilor noastre nu a stat in celebritatea endorserului folosit, ci in inventivitatea cu care am reusit sa il folosim, pentru a scoate mesajul campaniei la lumina. Pentru noi, vedeta a fost intotdeauna campania si nu personalitatea folosita.
O campanie in care folosesti o persoana publica foloseste brandului tau doar daca reusesti sa o conectezi deplin cu mesajul pe care vrei sa il transmiti. Daca nu, ai reusit sa faci o campanie de PR pentru persoana respectiva.
Antonia Tucheac: Vodafone s-a asociat, de-a lungul timpului, cu mai multe vedete. De ce nu un singur endorser, cu care sa asociati brandul mai mult timp?
Romina Tazlaoanu: Cum spuneam, campanile noastre nu isi bazeaza succesul exclusiv pe cebebritatea pe care o folosim, ci pe creativitatea mesajului si pe relevanta sa pentru brand.
Atunci cand am considerat ca o vedeta este mai potrivita pentru mesajul unei anumite campanii, nu am ezitat sa colaboram
Comentarii
Articolul acesta e foarte ok.
De CRBL imi place, insa campaniile recente ale celor de la Vodafone lasa muuuuult de dorit....sunt orecum haioase, dar se vede ca sunt "romanesti". Nu au nimic deosebit.
Eu am abonament la ei doar pentru ca am fost fortata de o anumita conjunctura la momentul semnarii contractului cu ei, dar daca ar trebui sa imi fac acum un nou abonament, cu siguranta, datorita reclamelor lor, m-as gandi de doua ori inainte de a face asta....
Concluzia: nu imi plac deloc reclamele Vodafone.
Sorry guys
Alexandra A