Un interviu cu Gabriela Lulea (Specialist Comunicare Marketing, Romtelecom)
Romanului ii place sa vada ce-i mai fac vecinii, iar curiozitatea lui nativa nu mai e de multa vreme o noutate pentru advertiseri sau pentru agentii. Cand ai un public tanar, privitul peste gard in curtea vecinului se intampla, unde altundeva decat pe internet. Serialul "Viata in 3", creat de agentia Frank Digital pentru clientul Romtelecom, aduce in prim planul internautilor trei personaje. Gabriela Lulea (Specialist Comunicare Marketing, Romtelecom) spune ca principalul obiectiv al proiectului este cresterea increderii in brandul Romtelecom. Ce se va intampla cu proiectul cand episoadele se vor termina, aflati din interviul de mai jos, iar mai multe despre partea de creatie a acestui serial cititi intr-un interviu cu Iulia Orzan (Digital Director, FRANK Digital) pe Digital.IQads.ro.
Antonia Tucheac: Ce v-a determinat sa creati serialul “Viata in 3” si care sunt obiectivele de marketing pe care urmariti sa le atingeti prin acesta?
Gabriela Lulea: Romtelecom isi doreste sa fie prezent in zona de continut online cu produse de calitate targetate catre publicul specific. Obiectivul principal al acestui proiect este cresterea increderii in brandul Romtelecom, care se apropie din ce in ce mai mult de segmentul de tineri consumatori de internet din publicul sau tinta, raspunzand asteptarilor acestuia, prin furnizarea de continut de calitate, difuzat gratuit online. Sigur, urmarim si cresterea notorietatii de brand, dar mai ales pentru celelalte branduri ale noastre, si ma refer aici la Clicknet si Dolce in special. Pentru noi este important ca serialul sa fie urmarit, dar mai ales ca la finalul fiecarui episod spectatorul sa isi fi petrecut timpul intr-un mod placut.
Antonia Tucheac: Care este categoria de public vizata si cum a raspuns ea, pana acum, la acest serial?
Gabriela Lulea: Prin acest proiect ne adresam clientilor nostri tineri, pentru care online-ul a devenit principala modalitate de comunicare. In acest moment, Miki, Alex si Bianca au deja spectatori fideli care sunt alaturi de ei la fiecare episod. In ceea ce priveste interesul starnit de acest proiect, spre exemplu, acesta a depasit previzionarile noastre. Astfel, aventurile celor trei tineri din „Viata in 3” au fost urmarite pana in prezent de aproape 200.000 de utilizatori.
Antonia Tucheac: In ce masura este sau va fi potentata aceasta strategie online cu media clasica?
Gabriela Lulea: Acesta este un proiect online, asadar, in linie cu strategia de furnizor de internet companiei. Promovarea sa se face predominant online, dar si prin intermediul altor canale care au un public tanar, precum radio sau posturi TV dedicate tinerilor.
Antonia Tucheac: Ce buget a fost alocat acestui proiect? A determinat proiectul o schimbare in ponderea pe care o au canale media in bugetul de marketing Romtelecom, fata de anul trecut?
Gabriela Lulea: Nu putem comenta suma alocata proiectului. In ceea ce priveste ponderea alocata diferitelor canale media in bugetul de marketing, bineinteles, aceasta evolueaza odata cu tendintele pietei.
Antonia Tucheac: Este acest serial un prim pas catre crearea de continut propriu pentru Romtelecom?
Gabriela Lulea: „Viata in 3” este parte din strategia companiei de a se pozitiona ca un furnizor de continut de calitate si nu este singular. Un alt exemplu recent este postul de televiziune recent lansat Dolce Sport, a carui grila de programe este dezvoltata si implementata de catre o echipa interna.
Antonia Tucheac: Dincolo de serial in sine si de pagina de Facebook, cum altfel a mai fost promovat serialul in social media?
Gabriela Lulea: Serialul a fost promovat si cu ajutorul platformei care il gazduieste, Trilulilu. Pe langa publicitatea online consacrata deja - bannere, takeover etc., si promovarea episoadelor la "Recomandarea Trilulilu", publicul este implicat si in concursuri interactive pe viatain3.trilulilu.ro si alte canale social media. De asemenea, au fost folosite si canale de media traditionale, precum radio si televiziune.
Antonia Tucheac: Ce veti face cu continutul generat pentru online, dupa incheierea serialului?
Gabriela Lulea: La acest moment, ne concentram pe reusita serialului, urmand sa luam aceste decizii la momentul potrivit.
Antonia Tucheac: Am vazut ca, din 18 octombrie, difuzati trei episoade pe saptamana. De ce ati luat aceasta decizie?
Gabriela Lulea: In online, utilizatorul face legea si este normal sa fie asa, iar noi avem un public tanar, cu asteptari ridicate si cu pareri bine definite. Facem tot posibilul sa ne mentinem la nivelul asteptarilor lor si asta inseamna si sa luam in considerare sfaturile si criticile pe care cei care vizioneaza Viata in 3 le exprima liber, pe sectiunea de comentarii a site-ului dedicat serialului. Utilizatorii si-au dorit sa vada episoade mai dese, iar noi le-am indeplinit dorinta.
Antonia Tucheac: Cum au perceput utilizatorii product placementul produselor Romtelecom?
Gabriela Lulea: Parerile au fost impartite, asa cum este firesc in mediul online, unde utilizatorii isi exprima liber opiniile – lucru pe care il apreciem foarte mult. Urmarim in permanent reactiile spectatorilor si facem tot posibilul sa multumim pe toata lumea.
Antonia Tucheac: Ce noutati mai pregatiti? Veti duce serialul si in offline prin actiuni de BTL etc?
Gabriela Lulea: Noutatile sunt de fapt surprize – urmariti-ne in continuare si le veti descoperi.