Sa fii marketer Utv inseamna ca adrenalina face parte din viata ta zi de zi

un interviu cu Roxana Niculae (Marketing Manager, Utv)

La numai 25 de ani, Roxana Niculae este Marketing Manager la Utv. E deschisa spre oportunitatile care s-ar putea ivi si se concentreaza sa “enjoy the ride”. Aventura ei in marcomm a inceput printr-un internship in studentie: asistenta a Centrului Profesional de Pregatire in Cultura, anexa a Ministerului Culturii. Paradoxal, acum lucreaza pentru o companie mult mai nonconformista. Despre parcursul sau profesional, cititi mai jos povestea pas cu pas, provocare cu provocare.

Alina Galeriu: Daca esti Marketing Manager la 25 de ani… ce-o sa fii peste 10 ani?

Roxana Niculae: Daca as sti acum, unde ar mai fi …bucuria descoperirii?  Oportunitati sau schimbari la 360 de grade pot aparea in orice clipa, deci incerc sa “enjoy the ride” si sa construiesc caramida cu caramida  ce voi fi peste 10 ani.

In prezent, ma  gandesc la o specializare in marketing in cadrul The Chartered Institute of Marketing – la sediul acreditat din Bucuresti. Si mai departe, vom vedea.

Alina Galeriu: Cat de solicitant e sa fii Marketing Manager pentru un post TV?

Roxana Niculae: Fiind marketing manager la o televiziune muzicala (de nisa deci), din start te adresezi unui public restrans, cu un anumit specific si obiceiuri de consum, pentru care muzica inseamna altceva si iti doresti sa implinesti asteptarile unei categorii cat mai generoase.

Prin fiecare actiune si program, incercam sa ne diferentiem si sa fim NO 1. concurenta fiind destul de stransa - unii dintre competitorii nostri avand si un trust in spate.

Mai mult decat atat, in trendul prezent al interactivitatii si comunicarii din social media suntem foarte expusi, cu atat mai mult cu cat, migram spre zona online. Concret, zona de social media vine cu o multime de avantaje (comunici direct, personal si afli in timp real ce-si doresc telespectatorii de la tine, etc) dar, ca-ntotdeauna exista si reversul medaliei: idei / propuneri / cereri pe care din “n”considerente nu le putem implementa peste noapte, critici sau nemultumiri carora suntem nevoiti sa raspundem. In caz contrar, suntem taxati.

Deci e solicitant. Important este sa fii deschis, responsabil, cu o doza sanatoasa de proactivitate si o mare capacitate de adaptabilitate, pentru ca ce este astazi pe val, maine deja este demodat!  Conteaza sa fii pasionat de jobul tau, astfel incat sa ajungi sa-l consideri ca fiind solicitant in sensul placut si sa te determine constant sa inveti, sa te autodepasesti, sa devii mai bun.

Alina Galeriu: Iti mai amintesti primul tau job? Cum a fost experienta aceea?

Roxana Niculae: Wow, da o sa-mi amintesc tot restul vietii. M-am inscris pe o lista deschisa la facultate (Comunicare si Relatii Publice SNSPA) si am ajuns dupa o serie de interviuri, asistenta a Centrului Profesional de Pregatire in Cultura, anexa a Ministerului Culturii.  Aveam in principal activitati de secretariat si protocol, cu responsabilitati destul de mici.

A urmat o perioada de practica la Muzeul National de Arta a Romaniei in departamentul lor de comunicare, unde intretineam  baza de date si ma ocupam de “tracking” a jurnalistilor invitati la conferintele de presa ale muzeului.

Trecerea de la sistemul public la cel privat, a fost o schimbare uriasa: de la numaratul secundelor  (CPPC), am trecut la un ritm alert, dinamic si stimulat (Utv), in care in unele perioade la inceput, nici nu-mi dadeam seama cand trecea saptamana. Treptat, adrenalina a devenit parte din activitatea de zi cu zi.

Alina Galeriu: Cum ai ajuns sa te angajezi la Utv?

Roxana Niculae: In momentul cand s-a ivit jobul la Utv ( de asistent departament promovare), eram studenta in anul 2 si tocmai aplicasem pentru programul Work & Travel USA.  Deja imi luasem gandul ca voi lucra in Bucuresti in vara anului 2006, dar universul a avut altceva in plan pentru mine.

E o istorioara ciudata – eu nu aplicasem direct pentru aceasta pozitie; intamplarea a facut ca CV-ul meu sa ajunga  pur si simplu in mainile cui trebuie.   Am venit la interviu, de unde amintirea cea mai vie sunt emotiile & admiratia  fata de un GM foarte tanar si deshis ( Sorana Urdareanu), am trecut testele de angajare care includeau si-un plan mai elaborat pe care l-am lucrat ca si proiect pentru seminarul de marketing and the rest is history.

In mai putin de o saptamana am urcat in  montagne russe-ul  ce avea sa devina activitatea mea profesionala. Unii oameni ne pot influenta enorm de mult viata, fara ca macar sa stie.

Alina Galeriu: Care crezi ca a fost perioada cea mai importanta de acumulari /de formare in cariera ta?

Roxana Niculae: Anul 2009 cu siguranta. Am trecut prin importante schimbari la nivel organizational in contextul crizei care s-a resimtit puternic in Romania si implicit in compania noastra. A trebuit sa ma confrunt cu o multitudine de situatii de care eram straina pana atunci, care m-au responsabilizat si maturizat cu adevarat, pe principiul “nevoia te invata” as zice.

Pe acest fond, Utv abia trecuse si printr-un proces de repozitionare si a trebuit sa invat, sa invatam din mers care este abordarea cea mai potrivita in comunicarea cu publicul nostru, adaptandu-ne in acelasi timp la constrangerile si limitarile de buget. Cu siguranta anul trecut a contribuit cel mai mult, pana acum, la formarea mea profesionala.

Alina Galeriu: Cand te-ai hotarat ca marketingul este drumul tau?

Roxana Niculae: In aceeasi vara a anului 2009 cand, in ciuda unor premize deloc favorabile, am dus la bun sfarsit un proiect foarte drag mie - IdareU care imbina armonios componenta TV & online, implicand activ mai multe categorii de public, catre care ne-am transmis mesajul prin lideri de opinie din online alesi pe spranceana.

Am mizat puternic pe ideea de joc, provocare si  abordarea neconventionala (in directia noii pozitionarii) si s-a dovedit o reteta de succes.  Am  inregistrat o crestere a audientei intr-o perioada deloc favorabila consumului TV ( iulie –august)  si  cu platforma dedicata IdareU, am castigat si un loc II la editia Webstock din 2009.

Atunci am stiut!

Alina Galeriu: Daca ar fi sa alegi alt domeniu, ce ai alege?

Roxana Niculae: As fi vrut sa fiu un Irvin Yalom de Romania dar cum asta nu s-ar putea  (evident, nefiind barbat – evreu), m-as orienta spre zona organizarii de evenimente asta pentru ca am avut ocazia sa colaborez cu mai multi promoteri din Romania si lumea lor ma fascineaza, sau a publicitatii – in departamentul de client service.

Cumva, functia mea din prezent presupune atributii specifice accountului pentru ca in multe cazuri sunt un intermediar intre categorii diferite de “clienti” si-mi place la nebunie sa jonglez cu multitudinea de situatii care apar.

Clar as alege un domeniu specific comunicarii – e genul care iti intra in sange si provoaca dependenta!

Alina Galeriu: Care e lectia cea mai importanta pe care ai invatat-o ca marketer la Utv?

Roxana Niculae: Orice greseala se plateste! Important este sa ti-o asumi si sa inveti din experienta, astfel incat privind  in urma sa poti vedea o evolutie, si sa simti ca “ai crescut” ( desi intotdeauna e loc de mai mult, evident). Exact ca un copil mic, care dupa ce-si juleste genunchii, invata din esec si ajunge sa mearga pe doua picioare.

La inceputul anului 2009, ne-am implicat ca statie in sustinerea initiativei Earth Hour si am produs o serie de filmulete, relativ haioase, dar pe care privindu-le retrospectiv si din alt unghi, ne-au dezamagit.

In 2010 insa, abordarea  noastra a fost mai matura, pastrandu-si insa componenta “funny” si incitanta, la care stiam ca tinerii vor rezona.  Si cu aceasta ocazie felicitam WWF Romania pentru premiul obtinut la PR Award, pentru Earth Hour 2010.

Mesajul ramane in picioare: stinge si tu lumina!

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune


Comentarii

Mihai Preotu
acum 14 ani
'schimbari la 360 de grade ' hahaha
roxana niculae
acum 14 ani
Touché! Niciodata n-am fost buna la matematica.:)

Multam.



Branded


Related