Pavol Magic, Marketing & Communication Manager Etarget: Cei slabi se plang, cei puternici gasesc solutii

un interviu cu Pavol Magic (Marketing & Communication Manager Etarget Romania, Cehia si Bulgaria)

I-ar fi placut sa studieze informatica, insa a ajuns sa invete economie. A renuntat la facultate dupa trei ani de studiu si a plecat sa munceasca in Peru. Intoarcerea la realitate, respectiv in Slovacia, tara de origine, a fost „un pumn in fata“. La scurt timp, devenea PR intr-una dintre cele mai improtante agentii din Slovacia. Nu a ocolit nici antreprenoriatul si a lansat un business de consultanta. In prezent, Pavol Magic este Marketing & Communication Manager Etarget Romania, Cehia si Bulgaria. Functioneaza dupa principiul determinarii si crede ca cei slabi se plang, iar cei puternici gasesc solutii. Nu s-ar mai intoarce in PR, iar pe un orizont mai lung de timp se vede oferind consultanta companiilor mici si mijlocii, cu care impartaseste aceeasi viziune.

Antonia Tucheac: Cum ti-ai inceput cariera si care a fost parcursul tau profesional, pana in prezent?

Pavol Magic: Ca sa fac dintr-o poveste scurta una lunga, desi la terminarea liceului mi-as fi dorit sa studiez informatica, am ajuns sa studiez economie, afaceri, matematica si teoria probabilitatii si statistica. Acestea mi-au furnizat, pe de o parte, gandirea de business si, pe de alta parte, pe cea matematica. In perioada facultatii, am avut sansa sa lucrez pentru cea mai importanta organizatie condusa de studenti, AIESEC. A fost o experienta fantastica, din punct de vedere al networkingului si experientelor noi pe care mi le-a adus. In acesti ani, am capatat experienta in HR, marketing si in multe alte domenii, am construit o retea imensa de parteneri de afaceri si de prieteni pretutindeni in lume si am participat la multe traininguri de soft skills sau de business.

Antonia Tucheac: Ce a urmat dupa studentie?

Pavol Magic: Dupa trei ani de studiu la Universitatea Economica, mi-am adresat o intrebare: „Mai sunt dispus sa investesc cea mai mare parte a timpului capatand cunostinte teoretice sau e timpul sa incep o cariera si sa invat facand?“. Cea de-a doua optiune a avut castig de cauza si am renuntat. Timp de trei luni am mers la munca in Arequipa, Peru, fapt care m-a ajutat sa-mi curat mintea, astfel incat sa ma pot intoarce si sa o iau de la capat. Pe atunci aveam 20 de ani, asa ca intoarcerea la realitate a fost comparabila cu un pumn in fata.

Antonia Tucheac: Ce s-a intamplat dupa acest „pumn in fata“?

Pavol Magic: Pentru o vreme, am lucrat in cadrul unui start-up ca Account Manager, dar am descoperit in scurt timp ca nu exista spatiu suficient pentru potentialul meu. Acesta a fost momentul in care am inceput sa fac marketing full-time. Am fost angajat la cea mai mare agentie de PR din Slovacia, SEESAME Communication Experts (fosta Interel Public Relations), unde, trei ani si jumatate, am facut PR pentru companii din IT si telecom precum Dell, Motorola, Siemens etc. In toata aceasta perioada, mi-am format comportamentul de business si am invatat foarte multe lucruri. Foarte multe. De altfel, cea mai mare parte din tot ceea ce stiu se datoreaza acestei agentii si echipei sale. Dupa ce am fost promovat din pozitia de Junior la cea de Senior Manager, mi s-a oferit sansa de a crea un nou departament, axat exclusiv pe new media. Din pacate, dupa aproximativ un an, in relatia cu managementul companiei, nu am reusit sa convenim in privinta modelului de business, asa ca am decis de comun acord sa ne despartim. Imi doream sa pornesc pe calea freelancing-ului, insa am fost recrutat pentru reteaua de publicitate Etarget, ca Marketing & Communication Manager pentru Cehia, Romania si Bulgaria. Si aici sunt in acest moment si sentimentul este grozav.

Antonia Tucheac: Cand si care au fost primele semne ca esti potrivit unei profesii in marketing?

Pavol Magic: Uneori, imi place sa cred ca m-am nascut pentru a fi marketer, dar adevarul este ca nu stiu exact. A fost un concurs de imprejurari, o multime de intamplari de-a lungul acestui proces, iar cand s-au intamplat, am stiut ca e lucrul potrivit pentru mine.

Antonia Tucheac: Care sunt, in opinia ta, calitatile necesare pentru a deveni un marketer de succes?

Pavol Magic: Onestitatea si loialitatea ar trebui sa fie cap de lista si ar trebui sa fie urmate de dragostea pentru produs si de dorinta de a invata si de a depasi bariere si obstacole. Insa, deasupra tuturor acestora ar trebui sa se afle legatura cu realitatea. Observ adeseori ca multi marketeri pierd acest contact cu realitatea in timpul anumitor actiuni. Viziunea lor este distorsionata, astfel ca sfarsesc prin a face campanii absolut stupide, care nu au nimic de-a face cu lumea in care traim. Ca marketer trebuie sa tii mereu seama de faptul ca lucrezi pentru o organizatie si ca esti parte din echipa. Scopul cheie pentru fiecare organizatie de afaceri este cresterea. Nu face campanii de dragul campaniilor, ci pentru a atinge scopuri!

Antonia Tucheac: Gestionezi, in prezent, activitatile de marketing si comunicare ale Etarget in Romania, Cehia si Bulgaria. Ce implica, mai exact, acest job?

Pavol Magic: In fiecare tara vindem acelasi produs, publicitate pe net, dar pietele sunt diferite si trebuie tratate ca niste clienti diferiti. Am capatat abilitati in acesta privinta, in perioada in care am lucrat in agentie, unde am avut, adeseori, mai mult de cinci clienti din domenii diferite de activitate. Practic, mi-am creat un buton pentru a putea sari de la unul la altul. Pasiunea mea pentru a calatori, pentru a cunoaste oameni si pentru a invata limbi straine s-a dovedit, de asemenea, foarte utila pentru acest job.

Antonia Tucheac: De-a lungul anilor, ai lucrat pentru companii ca Dell, Motorola, Siemens, Heineken, precum si pentru guvernul slovac. Esti, de asemenea, tanar. Ce crezi ca te-a adus in atentia acestor companii?

Pavol Magic: Dell, Motorola si Heineken sunt „my lovebrands“. Mi-am dorit atat de mult sa lucrez pentru ele, incat, atunci cand am vazut oportunitatea, nu am putut sa spun „Nu. „Si cand beneficiezi de un sprijin puternic de forma unei agentii de PR de top si ai o echipa grozava in spate, totul devine mai simplu.

Antonia Tucheac: Cu atat mai mult, de ce ai ales, totusi, sa parasesti agentia?

Pavol Magic: Asa cum am mentionat, m-am luptat sa creez un model de business care sa fie pe placul managementului, nu s-a intamplat, astfel ca, pana la urma, drumurile noastre s-au despartit. Chiar si asa, timing-ul a fost perfect, deoarece aveam nevoie de o schimbare in cariera si cred ca am gasit-o pe cea potrivita la Etarget. Munca mea aici merge dincolo de PR si marketing. Aici pot avea un cuvant de spus in dezvoltarea de noi produse ori in modul in care acestea sunt vandute. Tocmai de aceea, nu m-am putut intoarce la PR. Pe termen lung, viitorul marketingului il reprezinta marketingul integrat, nu cel de nisa pe care il avem acum.

Antonia Tucheac: Stiu ca, la un moment dat, ai dezvoltat si o afacere personala. Ce te-a determinat sa devii antreprenor si cum arata acum acest business?

Pavol Magic: Nu stiu daca ii pot spune afacere inca, dar vom vedea pe viitor. Oricum, cred ca problemele economiilor locale pot fi rezolvate de antreprenori, de afaceri mici si mijlocii. Imi place sa sustin start-up-uri in care cred, companii si ONG-uri cu care impartasesc aceeasi viziune. Exista o multme de afaceri de acest fel, care au nevoie de ajutor pe partea de marketing, deoarece au, de obicei, produse si servicii mai bune decat companiile multinationale, dar nu stiu cum sa le promoveze sau cum sa le vanda. Si acesta este un mod in care ma vad in viitor. Acum, ofer consultanta mai mult pentru prieteni, ma ocup de blogul personal, tin discursuri in conferinte si la universitati – lucru amuzant, intr-un fel, avand in vedere ca nu mi-am luat diploma sau nu am absolvit un program de master, si scriu pentru o revista slovaca – 3G centrum, despre telecom. Si da, sunt un geek, intr-o anumita masura.

Antonia Tucheac: Care este sfatul tau pentru tinerii care vor sa profeseze in marketing si sa aiba succes?

Pavol Magic: Daca vedeti o oportunitate, nu mai stati pe ganduri. Trebuie sa faci sacrificii pentru a deveni important pentru o organizatie si intodeauna trebuie sa devii important. Asculta-i pe ceilalti, accepta-le sfaturile si multumeste-le pentru ele, dar nu uita ca este viata ta, nu a lor. Si nu te plage. Asta fac cei slabi. Cei puternici gasesc solutii. Si lista poate continua...

Antonia Tucheac: Unde te vezi in cariera peste 10 ani?

Pavol Magic: Mi-ar placea sa fac consultanta pentru afaceri mici si mijlocii si pentru start-up-uri, dar iubesc surprizele. Asa ca vom vedea ce va aduce viitorul.

Antonia Tucheac: A existat cineva care te-a influentat in cariera?

Pavol Magic: Au fost mai multe persoane, dar prima dintre ele este categoric bunica mea. Suna usor cliseistic, dar... in copilaria ei a suferit de o boala rara, in urma careia a ramas partial surda si oarba. Cu toate acestea, nu a ales sa stea si sa se planga de viata ei atat de grea. A luptat si a muncit foarte mult pentru a avea o viata normala in vremuri grele – a trecut prin cel de-al doilea razboi mondial, prin perioada comunista etc. Acum are 80 de ani si cred ca va trai mai mult decat noi toti.

Antonia Tucheac: Au existat compromisuri in cariera?

Pavol Magic: Caut mereu solutii, nu compromisuri. Unoeri, insa, trebuie sa faci unele. Ghinion. Dar trebuie sa traiesti cu ele.

Antonia Tucheac: Cum este Pavol Magic in timpul liber? Ce-ti place sa faci, care sunt hobby-urile tale?

Pavol Magic: Prietena mea ma uraste pentru asta, dar am cam impletit hobby-urile cu munca. Totusi, reusesc sa am destul timp liber, pe care il folosesc pentru a citi – carti militare si fantasy, Wired, Inc etc, pentru a ma uita la filme, a juca jocuri sau pentru a face fotografii. Ascult muzica aproape tot timpul, iar in liceu eram parte dintr-o trupa de trash metal, in care eram chitarist si cantam sau tipam, nu stiu exact. Imi mai place sa gatesc, sunt un iubitor de bere si de vin si sa-mi petrec timpul cu familia si cu prietenii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related