TAROM lanseaza prima campanie de imagine dupa 56 de ani de activitate

un interviu cu Ruxandra Brutaru (Director General , TAROM)

Aderarea TAROM la alianta SkyTeam ofera acces la o retea globala compusa din peste 898 de destinatii din 169 de tari. Un bun prilej pentru prima campanie de imagine din istoria brandului TAROM. Largirea portofoliului destinatiilor e unul din beneficiile pe care spotul TV incearca sa-l sublinieze. Bugetul campaniei reprezinta 0,3% din cifra de afaceri.

Am profitat de ocazie si am intrebat-o pe Ruxandra Brutaru (Director General , TAROM) ce mai implica parteneriatul cu SkyTeam si care e directia de viitor pentru TAROM. Astfel, am aflat ca: "printre obiectivele de marketing ale TAROM, in perioada 2010 – 2011, se afla cresterea volumului vanzarilor de bilete online pana la 20%, fata de 11% cat a inregistrat TAROM in 2009, pe fondul cresterii volumului de trafic pe ansamblu." Da, surprinzator in contextul crizei economice, gradul mediu de incarcare pentru cursele TAROM in primele 7 luni ale anului 2010 este in crestere cu peste 8 puncte fata de perioada similara a anului trecut.

Alina Galeriu: Care este argumentul care va recomanda pe piaTa din Romania? Portofoliul destinatiilor? Siguranta? Tarifele? Raportul cost-eficienta?Ruxandra Brutaru: Profesionalismul si calitatea serviciilor pe care TAROM le ofera, recunoscute la nivel international conform celor mai ridicate standarde, alaturi de capitalul solid de incredere pe care aviatia romaneasca il are, sustin imaginea actuala a brandului TAROM, care face parte din elita aviatiei mondiale.

Alianta cu SkyTeam, orientarea companiei catre segmente de public mai tanar si noua campanie de comunicare vor contribui in continuare la consolidarea imaginii brandului TAROM, la nivel national si international

Alina Galeriu: Prin ce metode incercati sa contracarati ascensiunea companiilor aeriene low-cost?

Ruxandra Brutaru: Competitia acerba cu care se confrunta TAROM pe piata de transport aerian impune dezvoltarea unei strategii viabile de business si de comunicare pentru mentinerea pozitiei sale in randul companiilor internationale de linie. In cadrul strategiei de business, aderarea la alianta SkyTeam a reprezentat un pas important in dezvoltarea TAROM si a beneficiilor oferite consumatorilor nostri. In contextul aderarii, investitia in consolidarea capitalului de imagine TAROM a devenit mai mult decat necesar.

Alina Galeriu: De ce ati decis sa inaugurati o campanie de comunicare de brand tocmai acum? Care este bugetul campaniei?

Ruxandra Brutaru: Lansam prima campanie de imagine din istoria de 56 de ani a marcii ca parte a strategiei TAROM de a face cunoscute consumatorilor serviciile companiei oferite la standarde internationale - in contextul aderarii la SkyTeam, alianta care certifica profesionalismul si calitatea serviciilor in industria aviatica. De asemenea, dorim sa facem cunoscuta noua filosofie de brand TAROM, dezvoltata in urma studiilor de cercetare calitativa si cantitativa asupra perceptiei consumatorilor fata de una dintre cele mai importante marci romanesti.

Obiectivele de comunicare ale campaniei sunt: consolidarea capitalului de imagine si cresterea notorietatii marcii atat in randul consumatorilor romani, cat si a celor la nivel international, cresterea gradului de loialitate si de incredere in randul consumatorilor si stabilirea unei legaturi emotionale intre TAROM si publicul sau, precum si pozitionarea marcii TAROM ca un brand dinamic, modern, asociat cu elemente emotionale de calatorie.

Obiectivul de marketing este, desigur, cresterea vanzarilor, prin demararea de campanii tactice, precum si in urma derularii campaniei de imagine.

Ne propunem sa investim in campanie un buget de dimensiuni mici spre medii, dar care sa aiba un impact foarte puternic, efect determinat de creativitatea campaniei de advertising si de mixul de media folosit. Este, practic, un proiect-pilot care ne va ajuta sa evaluam impactul la nivelul vanzarilor a unei campanii de comunicare integrate. Dupa evaluarea rezultatelor vom decide strategia de comunicare pe termen mediu si lung.

Bugetul alocat este de 0,3% din cifra de afaceri, insa - asa cum spuneam – este prima campanie de imagine pe care o derulam, ca atare - un proiect-pilot pentru TAROM.


Alina Galeriu: Ce inseamna parteneriatul cu Sky Team?

Ruxandra Brutaru: Aderarea la alianta SkyTeam reprezinta un pas important in dezvoltarea companiei TAROM, un nou capitol in istoria sa de 56 de ani, ce marcheaza intrarea companiei nationale intr-o noua epoca a existentei sale si reprezinta recunoasterea profesionalismului si calitatii serviciilor oferite.


Ca urmare a aderarii in alianta Sky Team, pasagerii TAROM vor beneficia de toate avantajele pe care o asemenea alianta le ofera: acces la o retea globala compusa din peste 898 de destinatii din 169 de tari, conexiuni avantajoase, via aeroporturile internationale pe care se afla bazele aliantei. De asemenea, pasagerii TAROM au posibilitatea de a castiga si folosi mile Flying Blue, utilizand orice companie aeriana membra SkyTeam.


In plus, pasagerii Flying Blue care au ajuns la nivelul Elite vor avea acces in peste 415 lounge-uri din aeroporturi din toata lumea, dar si alte beneficii, precum check-in dedicat si prioritate la transportul bagajelor in reTeaua SkyTeam. Pasagerii care sunt inscrisi in alte programe de fidelizare derulate de companiile aeriene membre SkyTeam au, de asemenea, posibilitatea de a castiga si folosi mile atunci cand calatoresc cu avioanele companiei TAROM.


SkyTeam este cea de-a doua mare alianta internationala din lume, ce ofera pasagerilor membrilor sai acces la o retea largita de destinatii, mai multe frecvente si conexiuni. SkyTeam ofera celor 395 de milioane de pasageri transportati un sistem global de peste 13.000 zboruri zilnice catre 898 de destinatii, in 169 de tari si acces la peste 415 lounge-uri din aeroporturile lumii.

Alina Galeriu: Care este ponderea clientilor care apeleaza direct la serviciile TAROM, comparativ cu cei care apeleaza la serviciile companiei prin intermediul agentiilor de turism? Cum va influenteaza acest fapt abordarea de business?

Ruxandra Brutaru: Majoritatea pasagerilor TAROM apeleaza la agentii de turism sau la website-uri specializate pentru a-si procura bilete de avion. TAROM are tarifele publicate in sisteme de rezervari utilizate in toata lumea, aceasta realitate asigura un acces facil, global, la bilete de avion pe cursele noastre si pe cele operate in colaborare cu liniile aeriene partenere.

Aproximativ 30% din clientii companiei apeleaza direct la serviciile TAROM: agentii TAROM Si website-ul www.tarom.ro. Sporirea vanzarilor proprii pe internet reprezinta o directie strategica importanta a companiei. Printre obiectivele de marketing ale TAROM, in perioada 2010 – 2011, se afla cresterea volumului vanzarilor de bilete online pana la 20%, fata de 11% cat a inregistrat TAROM in 2009, pe fondul cresterii volumului de trafic pe ansamblu. De altfel, campania de imagine lansata acum asigura si o prezenta mult mai puternica a companiei in mediul online. Unul dintre obiectivele noastre este relationarea cu segmentul de public sub 35 de ani, printr-o prezenta activa in viata lor cotidiana, de aceea a fost acordata o importanta mai mare canalului online – de la impulsionarea vanzarilor de bilete online pana la cresterea prezentei brandului in mediul digital si in social media prin paginile TAROM de Facebook si Twitter.

Alina Galeriu: Cum a fost sezonul estival 2010, comparativ cu anii trecuti? Cat de mult a fost afectat turismul de criza economica si cum a resimtit TAROM acest impact?

Ruxandra Brutaru: In primele 7 luni ale anului 2010, compania TAROM a transportat peste 1.120.000 de pasageri, iar gradul mediu de incarcare a fost de 61%, in crestere cu peste 8 puncte fata de perioada similara a anului trecut.


Astfel, numarul pasagerilor transportati de compania TAROM, atat pe cursele operate cu aeronave proprii, cat si pe cursele efectuate in code share cu alti operatori - s-a aflat in continua crestere, de la inceputul anului 2010, depasind nivelurile inregistrate in ultimii doi ani.


In luna iulie 2010 s-a inregistrat cel mai ridicat grad de incarcare: 70%, compania transportand peste 192.000 de pasageri. In topul destinatiilor externe din primele 7 luni ale anului 2010 se afla Madrid, Paris, Tel Aviv, Viena si Bruxelles, iar pentru destinatiile interne, cele mai cautate destinatii sunt TimiSoara, Cluj, Iasi, Oradea si Suceava.


Alina Galeriu: Care este cota de piata TAROM pe piata serviciilor de transport aerian din Romania?

Ruxandra Brutaru: Cota de piata TAROM pe piata Romania urmeaza trendul crescator al celorlalti indicatori (numar pasageri, grad de incarcare etc), in prezent ea depasind 20%.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related