Proiectele speciale "ziar + carte" revitalizeaza si presa, si piata de carte

o analiza de Alina Galeriu

Pachetul "ziar+carte" a devenit un fenomen care a capatat mare amploare intr-un timp scurt, nefiind, insa, lipsit de controverse. Lucrurile au evoluat de la “Biblioteca Cotidianul” care venea cu preturi extraordinar de mici pentru cartile din colectie si pana la editii cartonate si dichisite care costa ceva mai mult, dar tot au un pret sub nivelul pretului de librarie. Astfel, romanii au avut de ales de-a lungul ultimilor ani intre “Biblioteca Adevarul”, “Biblioteca pentru toti” a Jurnalului National sau “Biblioteca Cunoasterii” de la Romania Libera. Mai nou, chiar si publicatiile de nisa vin cu oferte: Saptamana Financiara, Capital. La polul opus, un tabloid care, teoretic n-are nevoie sa-si creasca tirajul, recurge la un proiect special: Cancan vine si el cu o oferta editoriala “Cartile James Bond”.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Mihai-Irinel Popescu
acum 14 ani
Am citit nu de mult un articol-interviul cu parerea unor edituri ,mai "batrane" cu multe titluri( ca sa nu zic serioase) despre cum proiectele speciale de genul asta initiate de ziare canibalizeaza piata de carte si le falimenteaza. Plus ca este o crestere artificiala a volumului de carti vandute. Da, e bine pentru ziare si pentru consumator (desi nu cred ca ar trebui sa ne grabim nici aici cu concluziile) dar multe edituri serioase nu au reusit sa-si adapteze modelul de business in directia asta pentru a ramane profitabile. Si e normal: pentru editurile mici si dinamice o colaborare cu un ziar pentru un astfel de proiect se traduce cu o crestere serioasa cifrei de afacere. Dar ce te faci cand ai sute-mii de carti in portofoliu?


Branded


Related