La UniCredit Tiriac Bank se investeste in proiecte culturale, iar angajatii invata sa fie eco

un interviu cu Anca Nuta (Identity & Communication Director, UniCredit Tiriac Bank)

Bancile sunt adesea privite drept acele institutii sobre si reci, insa UniCredit Tiriac Bank vrea sa fie perceputa drept o banca aproape de consumator, implicata in viata comunitatii. De aceea, sponsorizeaza proiecte culturale, sprijina initiative eco si isi invata angajatii sa foloseasca mai chibzuit resursele. Ce are de castigat o institutie financiar-bancara din activitatile de CSR din aria culturala si ce incentives foloseste pentru a-si motiva angajati si pentru a-si fideliza clientii, aflati din interviul de mai jos.

Alina Galeriu: Este destul de mare concurenta pe piata bancara din Romania. Prin ce se diferentiaza UniCredit Tiriac Bank?

Anca Nuta: Vrem sa ne diferentiem prin calitatea serviciilor pe care le oferim, respectiv sa punem clientul in centrul initiativelor noastre. Vrem sa fim accesibili, inovativi, o institutie bancara cu care se lucreaza usor, eficient, la standarde inalte. Sigur ca nu este usor sa realizam acest lucru, dar sunt obiectivele pe care noi ni le-am asumat, in mod responsabil, pentru orizontul urmatorilor ani. La baza angajamentului nostru profesional trebuie sa stea intotdeauna o buna intelegere a persoanelor, a companiilor si a comunitatilor locale. Si aceasta intelegere trebuie sa se traduca in actiuni relevante pentru clientul nostru.

Alina Galeriu: V-ati implicat, de-a lungul timpului, in sponsorizarea unor proiecte sociale si culturale, cum este Festivalul George Enescu, spatiul expozitionalul din Pavilionul UniCredit, proiectul Cicloteque, etc. De ce ati ales sa sprijiniti aceste proiecte? Doreste UniCredit sa se pozitioneze in directia arta & cultura?

Anca Nuta: Am ales sa ne implicam in proiecte care contribuie la dezvoltarea comunitatii in care activam, proiecte deosebite si cu impact mare. Orientarea catre cultura vine traditional din partea Grupului si suntem de parere ca, intotdeauna, cultura reprezinta motorul dezvoltarii economice locale, prin capacitatea sa de a naste inovatia si de a stimula economia stiintei. Fiind foarte apropiati de comunitatile in care ne desfasuram activitatea, incercam sa pastram o relatie cat mai stransa cu acestea, prin incurajarea tuturor initiativelor care contribuie la dezvoltarea lor. Astfel, sustinem diversitatea culturala si oferim sprijin proiectelor din aria muzicii, literaturii, filmului si artelor plastice dar sustinem in egala masura si proiecte sociale, de mediu, de educatie si sport. Pentru noi, aceste lucruri nu reprezinta exercitii de imagine, ci oportunitatea de a ajuta, de a ne folosi capitalul (financiar, uman, de cunoastere) pentru a aduce schimbari in bine.

Alina Galeriu: Care este bugetul anual de CSR al UniCredit?

Anca Nuta: Bugetul a variat desigur de la un an la altul pentru ca si contextul economic s-a schimbat, inca cred ca lucrul cel mai important a fost ca am reusit sa ne continuam proiectele pe termen lung. Majoritatea proiectelor noastre precum cele mentionate mai sus, sunt parteneriate care dureaza de 2, 3 sau chiar 4 ani de zile. Faptul ca am reusit sa le mentinem si chiar sa le dezvoltam (vezi cazul Cicloteque, proiect care a crescut anul acesta cu 2 noi centre de inchirieri biciclete) este lucrul care conteaza.

Alina Galeriu: La nivel intern, ati desfasurat niste demersuri de management al resurselor (curent, apa, etc.). Cum a fost primita de angajati "Campania de RE" si ce rezultate a avut?

Anca Nuta: "Campania de RE" a luat nastere la initiativa unor colegi de-ai nostri. A inceput cu reciclarea hartiei si s-a extins apoi cu o campanie mare de educare in vederea folosirii responsabile a resurselor regenerabile: apa, energie, hartie. Iar anul trecut am extins campania si in randul clientilor, vizand deseurile electrice, electronice si electrocasnice si incheind un parteneriat cu Recolamp pentru instalarea in 80 de sucursale UniCredit Tiriac a structurilor de tip "Colt Verde".

Alina Galeriu: Avand in vedere contextul economic defavorabil, ce masuri luati pentru a imbunatati starea de spirit a angajatilor si a-i asigura ca nu au de ce sa isi faca griji privind siguranta locurilor de munca?

Anca Nuta: Programele integrate in strategia noastra de Resurse Umane sunt, intr-adevar, de natura sa ofere un climat stabil pentru colegii nostri. In 2010, politica de HR a vizat perfectionarea oamenilor, prin intensificarea programelor de dezvoltare profesionala si prin module de training personalizate. Atat nivelul salarial, cat si beneficiile pentru angajati au fost mentinute sau imbunatatite. Iar in ceea ce priveste oportunitatile interne si internationale de promovare si dezvoltare a carierei, in UniCredit orice angajat poate candida la posturile vacante la nivelul intregului Grup, ceea ce este un avantaj extraordinar din punctul de vedere al unui tanar profesionist. Vorbim de o serie de masuri noi sau care se perfectioneaza de la an la an, menite sa construiasca un mediul de lucru frumos pentru fiecare dintre colegii nostri.

Alina Galeriu: De asemenea, in ceea ce priveste temerile clientilor bancii, prin ce metode reusiti sa le castigati increderea, in ciuda crizei economice?

Anca Nuta: Pentru noi, oamenii din UniCredit, este foarte important sa ne plasam cat mai aproape de clienti, sa le oferim beneficii reale si solutii concrete provocarilor si oportunitatilor pe care ei le au, intr-o forma cat mai accesibila. Aceasta este promisiune pe care o facem si pe care trebuie sa o respectam In acest sens, va pot da si un exemplu concret: clientii nostri au posibilitatea de a economisi timp si bani prin utilizarea serviciilor UniCredit Tiriac Bank, cum ar fi Online Banking sau Info SMS.

Alina Galeriu: Apropo de clienti, care este ponderea clientilor - persoane fizice? Dar a clientilor - companii? Va focalizati in una dintre aceste directii?

Anca Nuta: Avem o prezenta echilibrata pe ambele segmente de piata si vrem sa fim perceputi drept o banca universala, care poate acoperi o plaja foarte larga de clientela: de la companii mari, multinationale, la IMM si clienti persoane fizice. In prezent, avem o cota de piata mai mare pe segmentul Corporate, dar vrem sa continuam sa crestem, atat in aceasta zona de business, cat si pe Retail. Dar mult mai importanta decat cota de piata ramane asa cum am mai spus calitatea serviciilor, vrem sa fim perceputi drept banca preferata a clientilor nostri.

Alina Galeriu: Care a fost cea mai grea decizie de marketing pe care a trebuit sa o luati in 2010?

Anca Nuta: Nu consider ca a existat o anume decizie care a fost cea mai dificila, cred ca toata perioada 2009 – 2010 a fost tensionata. Ca toata lumea, am simtit presiunea de reducere si control al costurilor si am masurat mult mai atent fiecare investitie sau cheltuiala, asigurandu-ne ca va aduce valoare adaugata. In acelasi timp, am avut dintotdeauna o abordare sustenabila, coerenta, astfel ca am putut administra destul de bine business-ul, in ciuda inrautatirii conditiilor de piata. Am continuat sa ne plasam in atentia clientilor si sa avem campanii si oferte promotionale reusite (campania UEFA, cea de promovare a Creditului pentru Orice – Dansez pentru Mine, etc).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related