Competitia

un editorial de Seth Godin

Primul motiv invocat de cineva care renunta la a intreprinde o activitate, la a realiza ceva grozav este: “altcineva face deja acel lucru”. In alte cuvinte, gandeste urmatoarele: “ideea mea nu este originala” sau “acum va trebui sa infruntam competitia”.

Doua aspecte trebuie punctate:

1. Competitia te valideaza. Ea determina aparitia unei categorii. Permite vanzarii sa se desfasoare sub forma “varianta unu contra variantei doi” si ocoleste cazurile “da versus nu”. In prima forma este mult mai usor sa vinzi si deciziile legate de pret pot fi mult mai usor luate, pentru ca ai un termen de comparatie.

2. Indiferent de piata pe care activezi sunt suficienti oameni pe care ii poti atrage drept consumatori, numarul putand fi chiar mai mare decat te asteptai.

Exista multe motive bune pentru a abandona un proiect. A avea putina competitie nu este insa unul dintre ele. Chiar daca intri in concurenta cu Google.

N.R. Articolul este preluat de pe blogul lui Seth Godin, cu acordul autorului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Sectiune


Comentarii

Catalin Lascu
acum 14 ani
adevarat, studiile indica efecte benefice ale competitiei, atat pentru competitori, pentru categorie / segment / piata si desigur pentru consumatori.


Branded


Related