un editorial de Seth Godin
Prima revolutie a avut loc cand oamenii care dezvoltau produse au descoperit ca informatia era la fel de valoroasa ca acele produse. A cunoaste unde este un produs, ce evolutie are si cum interactionezi cu el poate fi mult mai important decat produsul in sine.
Frito Lay domina sectorul de snack datorita infrastucturii informatice pe care a dezvoltat-o complementar strategiei de distributie. 7 Eleven este lider in Japonia de mai bine de un deceniu pentru ca a folosit informatia pentru a-si modifica inventarul. In Europa, Zara este un business informational care se intampla sa comercializeze articole de imbracaminte.
Probabil ati ghicit despre ce este vorba: informatie despre informatie. Pe acest lucru conteaza Facebook, Google sau Bloomberg. Construiesc o meta-categorie, o lume plina de informatii despre informatia in sine.
De ce este acest lucru atat de valoros? Pentru ca livreaza rezultate. Un start mai rapid in a accesa informatia ofera un avantaj enorm in bursa de valori. Si chiar in marketing sau in actiuni de strangere de fonduri.
Foarte multi oameni si multe organizatii contribuie la aceasta masa de date, dar foarte putini profita de oportunitatile de a o structura si a o prezenta oamenilor care au nevoie disperata de ea. Trebuie sortata, comparata, actualizata si oferita celor care vor sa investeasca in informatie.
Cursa de a livra acest activ esential nu s-a sfarsit, este de-abia la inceput.
N.R. Articolul este preluat de pe blogul lui Seth Godin, cu acordul autorului.