SMARK si eResearch Corp lanseaza astazi Retelele sociale la romani, un raport de cercetare calitativa care analizeaza in profunzime modalitatea in care tinerii se raporteaza la retelele sociale, precum si comportamentul acestora ca utilizatori.
Studiul este un ghid util pentru orice specialist in comunicare sau marketer care are in portofoliu un brand cu public tanar si isi propune sa afle ce anume functioneaza si ce trebuie evitat in interactiunea cu utilizatorii care socializeaza online.
Realizat in parteneriat cu eResearch Corp, raportul de cercetare Retelele sociale la romani este reprezentativ pentru populatia urbana tanara, cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, activa in retelele sociale. Raportul investigheaza tiparele de utilizare a retelelor sociale pornind de la modul in care acestea sunt percepute de tineri, de la motivatiile si barierele de consum, dar si de la semnificatiile principalelor activitati desfasurate in cadrul unor astfel de platforme.
„Acesta este un prim proiect dintr-un ciclu de studii prin care ne propunem sa intoarcem pe toate fetele noul tip de consumator si noul lui stil de viata, sa intelegem cum sunt afectate mentalitatile, valorile noilor generatii si cam la ce tip de raspuns trebuie marketerii sa se astepte de la acestia, care vor fi modificarile majore pe care le va inregistra societatea in viitorul apropiat in urma shiftului tehnologic si social prin care trecem. Retelele sociale reprezinta in mod cert un fenomen social ale carui efecte nu pot fi ignorate nici de observatorii sociali, nici de marketeri, in primul rand pentru ca nu au fost ignorate de consumatori, lucru dovedit de penetrarea foarte mare a acestui fenomen”, a declarat Sorel Radu, managing partner eResearch Corp.
Ce criterii de selectie a prietenilor au? Ce inseamna un profil dezirabil? Care sunt motivatiile mai putin vizibile de accesare a retelelor sociale? Ce diferente de perceptie sunt intre principalele retele sociale? Ce trebuie sa inteleaga un brand inainte sa inceapa sa activeze intr-o retea sociala? Acestea sunt doar cateva din intrebarile care isi vor gasi raspuns in cadrul studiului.
Mai mult decat atat, Retelele sociale la romani prezinta o clasificare a retelelor sociale populare in Romania in functie de scopul utilizarii, precum si o selectie a principalelor tipologii de utilizatori, segmentati in functie de modalitatea de interactiune cu reteaua sociala.
“Am incercat sa surprindem cat mai multe aspecte ale modului in care tinerii interactioneaza cu diferitele retele sociale, de la motivatia pe care o au atunci cand adera la acestea si crearea si pana la modul in care vad relatia cu brandurile din acest mediu. Studiul se doreste deci a fi relevant pentru marketerii care au luat decizia de a-si consolida sau, dimpotriva, de a intra in acest mediu cu modalitati noi de relationare cu consumatorii lor”, a declarat Marius Cristea, managing director IQads & SMARK si new business manager F5.
Raportul include insight-uri asupra experientei personale a utilizatorilor cu retelele sociale, cateva mostre dintre acestea facand referire la:
• importanta unei retele sociale in viata unui adolescent sau tanar, care nu vine neaparat din faptul ca “este la moda sa ai cont”, ci din puterea retelelor de a oferi libertate celor care o utilizeaza, in forma posibilitatii de a alege si de a impartasi cu altii bucati mai mari sau mai mici din viata reala
• interactiunea brandurilor cu retelele sociale, orice actiune prea intruziva sau care nu prezinta un real interes fiind sanctionata ca fiind spam si deci ignorata de majoritatea utilizatorilor
• consumul activ de retele sociale (punerea de comentarii, acordarea de like-uri, postarea de mesaje pe paginile celorlalti, etc), acesta fiind interpretat ca o dorinta de marcare a teritoriului in scopul de a crea sau creste vizibilitatea unui utilizator in fata prietenilor sai sau a utilizatorilor dezirabili
• substituirea fenomenului de socializare in viata reala cu prezenta in cadrul retelelor sociale, aceasta din urma fiind o formula mult mai comoda de a interactiona cu ceilalti („offline trebuie sa-ti faci timp sa dai telefoane, sa faci eforturi pentru a te intalni cu persoana respectiva”), mai usor de controlat („nu risti sa te intalnesti cu cine nu vrei”) si mult mai selectiva („esti mult mai selectiv, te mai uiti la interese, la cercul lui de prieteni”)
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre Retelele sociale la romani sau sa comande raportul au la dispozitie site-ul dedicat: Focus.SMARK.ro/Retele_sociale.
Retelele sociale la romani este primul studiu realizat sub umbrela SMARK Focus, un serviciu SMARK ce permite accesul oamenilor de marketing la rapoarte de cercetare calitativa, care le ofera o abordare exploratorie a universului consumatorilor.
De asemenea, sub serviciul SMARK Research au mai fost lansate studii de cercetare cantitativa precum Femeia ca target, realizat impreuna cu Brennan Research & Consultants sau Celebrity Rating for Effective Measurement of Endorsement (CREME), impreuna cu Deadalus Research.
SMARK este o sursa de knowledge, un instrument de perfectionare si networking pentru cei care lucreaza in marcomm oferind content editorial premium, accesibil exclusiv pe baza de membership. SMARK, parte din F5, compania de web a grupului Realitatea-Catavencu, isi propune sa devina un etalon de ‘smart marketing’ prin crearea unei platforme complexe de informare si consultanta in domeniu.
eResearch Corp este o companie de research online specializata in studii cantitative si calitative despre utilizatorii de internet din Romania.