o analiza de Antonia Tucheac
Dincolo de scaderea de 37% a pietei media autohtone, in 2009, generata de taierile masive de bugete de publicitate, e optimism. Sau, cel putin, optimismul ii mana in lupta cu bugetele de anul acesta pe publicitarii si marketerii romani, prezenti la Marketing360, eveniment organizat de Evensys.
Iar daca a fost optimism, inseamna ca anul trecut au existat si castigatori, in ciuda unor pauze publicitare sau a unor pagini de ziare si de reviste mai sarace. Iulian Padurariu (Managing Partner, Trout&Partners Romania), spune ca, in toata aceasta perioada, au castigat liderii si specialistii. “Depinde mult cum privesti criza: dramatic sau ca pe o parte din contextul competitional si o iei ca atare. Au fost clienti care au inteles in ultimul ceas ca trebuie investitii”, a declarat acesta. In sprijinul afirmatiilor sale – ca si pe timp de recesiune poti iesi castigator daca marketingul pe care il faci e “cu cap” – au stat doua exemple, doi clienti pe care criza i-a determinat sa intre cu publicitate pe TV. “Pentru Fan Curier, 2009 a fost primul an cu publicitate pe micul ecran. Compania a ajuns pe prima pozitie si a inregistrat o cifra de afaceri mai mare decat cea din 2008. Un jucator din industria materialelor de constructii a avut vanzari mai mari cu 20% in 2009, fata de anul precedent”, a explicat acesta.