un interviu cu James Miller (Head of International Planning, AMV BBDO, Londra si Presedintele Juriului Romanian Effie Awards)
Numarul de campanii inscrise la EFFIE anul acesta este de 48, in scadere fata de cele 70 inscrise la editia precedenta. Dar daca este un argument care sa-i convinga pe clienti sa mai creada in eficienta investitiilor in publicitate, acela este sau ar trebui sa fie festivalul EFFIE. L-am intrebat pe presedintele Juriului Romanian Effie Awards, James Miller (Head of International Planning, AMV BBDO, Londra) ce parere are despre asta. De asemenea, l-am provocat sa ne dea un pronostic despre durata de viata a categoriei "Sustained Succes" din cadrul EFFIE, tinand cont ca acum sunt la mare cautare promotiile, ca doar e criza. Cum ramane cu dezideratul de a comunica integrat si coerent? Cititi, in continuare, parerea lui James si poate discutam mai multe la Gala EFFIE, pe 10 iunie.
Alina Galeriu: Ce ne puteti spune despre trendurile globale in media buying? Care sunt canalele media cele mai populare? Si caror medii le scade popularitatea?
James Miller: Nu sunt un expert in media, asa ca nu pot vorbi de trendurile globale privind media buying. Ceea ce pot spune insa, este ca modul in care brandurile isi construiesc relatia cu consumatorii se schimba extrem de rapid, fapt ce are un impact enorm asupra media. Brandurile se vor concentra din ce in ce mai mult asupra mediilor care le vor permite sa surprinda, sa distreze si sa interactioneze cu oamenii. Cei mai multi vor intelege din afirmatia aceasta ca ma refer la mediile: mobile si online, dar si media traditionale pot atinge rezultate similare. Cred, de exemplu, ca vom fi martori, in continuare, la o crestere a continutului TV cu durata mai lunga.
Alina Galeriu: Tinand cont de faptul ca bugetele de advertising sunt reduse si ca vedem din ce in ce mai putine campanii de advertising in Romania, credeti ca festivalul EFFIE va juca un rol in incurajarea clientilor sa investeasca in advertising, demonstrand eficienta unor campanii?
James Miller: Sper ca se va intampla asa. Este absolut vital ca agentiile sa demonstreze eficienta ideilor pe care le au si cred ca festivalurile EFFIE joaca un rol important in acest proces. Sunt o multime de exemple care arata ca acele companii care investesc in marketing si advertising pe timp de recesiune isi consolideaza foarte mult pozitia fata de competitie. Sper ca vom avea si cateva case-uri de EFFIE care sa sustina aceasta idee.
Alina Galeriu: Vazand faptul ca frecventa promotiilor a crescut considerabil in ultimul timp, si stiind ca promotiile fragmenteaza imaginea brandurilor, ce credeti cum credeti ca va arata viitorul categoriei “Sustained Succes” din cadrul EFFIE?
James Miller: Cred ca promotiile au reprezentat o parte a marketingului si advertisingului inca de la inceputuri. Chiar si brandurile de lux, de exemplu Hermes, vin cu oferte promotionale, dar o fac intr-un mod care reflecta esenta brandului si chiar o accentueaza. Cred ca provocarea pentru marketeri este sa dezvolte idei promotionale care adauga valoare si echitate brandurilor, in loc sa se limiteze doar la reduceri de preturi si oferte pe termen scurt.
Alina Galeriu: In prezent sunteti responsabil la BBDO Londra pentru 7 branduri globale, printre care se numara Snickers, Mars, M&M, toate branduri din categoria FMCG. Ce ne puteti spune despre trendurile din aceasta categorie tinand cont de noul context economic la nivel international?
James Miller: Contextul economic actual a adus provocari in plus atat pentru business cat si pentru consumatori. Dar acelasi context creeaza si oportunitati pentru cei care raspund intr-un mod adecvat. Nu trebuie sa ne concentram pe trenduri, dar nu avem voie sa scapam din vedere elementele de baza: un produs bun sau un serviciu bun, o promisiune cu valoare adugata si un brand care ii rasplatesti pe consumatori pentru atentia acordata. Acele companii care vor intelege aceste aspecte vor depasi situatia economica actuala si isi vor consturi o pozitie solida pe piata.