Marketingul nu se invata din carti, ci de la oameni

un interviu cu Alina Dragomir (Senior Brand Manager, Maggi)

Si-a inceput cariera in research, la Daedalus Consulting, unde a lucrat pe conturi ca Vodafone, SAB Miller, Coca-Cola, Kraft. A trecut apoi de partea "clientului", in echipa Nestle de market research si mai tarziu in departamentul de marketing al Maggi, iar astazi conduce aceasta echipa din pozitia de Senior Brand Manager. Considera ca marketingul nu se invata din carti, ci de la oameni si e convinsa ca nu poti sa faci marketing daca in centrul preocuparilor tale nu se afla consumatorul. Astazi, la rubrica Young Marketer, aflam de la Alina Dragomir (Senior Brand Manager, Maggi) cum s-a decis sa imbratiseze aceasta cariera si ce crede ca il recomanda pe un candidat pentru a face performanta in marketing.

Mirabela Manea: Alina, care au fost primele semne care te-au facut sa te indrepti spre o cariera in marketing?

Alina Dragomir: Totul a inceput cu admiterea la facultate. Decizia de a face studii economice era luata, insa lista de specialitati de la ASE era destul de lunga si alegerea destul de dificila pentru un proaspat absolvent de liceu. Asadar m-am inscris atat la Finante-Banci (toata lumea spunea ca este o specializare de "viitor"), cat si la Comert/Marketing pentru ca suna mai interesant. Desi am intrat la ambele facultati, am ales sa continui cu marketingul pentru ca imi parea mai potrivit (desi mai mult din denumire pe atunci) comparativ cu rigiditatea perceputa de mine din domeniul financiar-bancar. Desi 99% intuitiva, cred si acum ca alegerea a fost buna.

Mirabela Manea: Care au fost etapele carierei tale? Cum ai ajuns in functia pe care o detii astazi in cadrul Nestle?

Alina Dragomir: Dupa joburile de vacanta pe care le-am avut atat in liceu cat si in facultate si cateva part-time-uri in timpul facultatii, toate relativ departe de zona de marketing, primul pas real catre o cariera in marketing a fost castigarea in anul IV a unui internship in cadrul agentiei de cercetare de marketing Daedalus Consulting. In cadrul acestui programa am avut sansa de a invata in mod practic ceea ce facultatea aborda doar la nivel teoretic (specializarea mea in facultate fiind chiar cercetarea de marketing): am invatat cum se realizeaza un chestionar, cum se culeg datele, cum se prelucreaza, analizeaza si interpreteaza informatiile. La sfarsitul internship-ului, am ramas sa lucrez in departamentul Client Service ajungand sa ma ocup de conturi importante precum Vodafone, SAB Miller, Coca-Cola, Kraft etc.

Dupa aproape 4 ani in Daedalus, m-am decis sa trec de partea cealalta a baricadei, la "client". Am intrat astfel in echipa Nestle de market research, etapa in care am inteles mult mai bine cum research-ul poate ajuta obiectivele de business si echipa de brand. Dupa mai bine de un an jumatate, mi s-a propus sa fac parte din echipa de marketing a brandului MAGGI. A fost o oportunitate pe care nu o puteam rata. Am fost, pe rand, junior brand manager, brand manager si acum conduc echipa Maggi din pozitia de senior brand manager.

Mirabela Manea: Ce oameni te-au influentat in cariera? Ai avut mentori?

Alina Dragomir: Marketingul nu se invata din carti, ci de la oameni si prin acumulare de experienta proprie. Sunt foarte multi oameni care mi-au influentat cariera, in special colegi de la care am invatat foarte multe, care m-au ajutat sa progresez, oameni dornici sa impartaseasca din cunostintele si experienta lor. Dar foarte aproape de sufletul meu sunt oamenii care au crezut in mine (chiar si atunci cand eu eram sceptica) si au avut curajul sa imi ofere noi oportunitati de dezvoltare si noi responsabilitati. Si nu in cele din urma, pot spune ca fara sustinerea neconditionata a celor de acasa n-as fi parcurs acest drum.

Mirabela Manea: Care sunt calitatile de care e nevoie pentru a face performanta in marketing?

Alina Dragomir: Desi suna ca in carti, chiar cred ca nu poti sa faci marketing daca in centrul preocuparilor tale nu se afla consumatorul. Asta ajuta sa acoperi o nevoie a consumatorului si sa iti cresti si afacerea si brandul. Bineinteles ca in plus trebuie sa ai o minte analitica, sa ai viziune pe termen lung si flexibilitate pe termen scurt, sa fii deschis si sa observi lumea din jur, dar in acelasi timp te ajuta mult daca esti si un bun manager de proiect.

Mirabela Manea: Cat de greu a fost sa te pliezi pe valorile brandului Maggi?

Alina Dragomir: Nu a fost greu deloc. MAGGI promoveaza valori importante precum unitatea si armonia in familie si importanta femeii in crearea si dezvoltarea acestora. Cum sa nu rezonezi cu aceste valori?!

Mirabela Manea: Care sunt realizarile pe care le-ai avut pana in momentul de fata si de care esti cea mai mandra?

Alina Dragomir: Fiecare nou produs, fiecare nou ambalaj sau campanie de comunicare este un motiv de mandrie, mai ales daca rezultatele se vad in vanzari, in cresterea continua a cotei de piata, iar consumatorii sunt multumiti. Recunosc insa ca ma bucura nespus atunci cand primim feedback direct si sincer de la consumatoare despre cum un premiu castigat la o promotie Maggi le-a schimbat viata in bine, cum Maggi le este sursa de inspiratie pentru noi retete, cum imaginile si emotiile exprimate in comunicarea Maggi se pliaza pe ceea ce simt si traiesc ele.

Mirabela Manea: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?

Alina Dragomir: Nu mi-as pierde coloana vertebrala.

Mirabela Manea: Care sunt pasiunile tale si cum iti place sa-ti petreci timpul liber?

Alina Dragomir: Cu certitudine pasiunea mea este calatoria. Imi place sa vad locuri noi, sa cunosc oameni noi si sa ascult povesti diverse. Ma tot gandesc cum sa fac din asta o meserie :). Timpul liber incerc sa mi-l petrec cat mai mult cu familia si prietenii si sa fac cam ce imi lipseste in timpul orelor de serviciu: sa stau in aer liber (de aceea mi-am cumparat de curand o noua bicicleta), de preferat in afara Bucurestiului, sa evadez din realitate mergand la teatru, vizionand un film sau citind o carte.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related