"Sunt norocoasa ca lucrez pentru un brand care nu ma obliga la compromisuri"

un interviu cu Ligia Paul (Junior Brand Manager, Hochland Romania)

A inceput sa lucreze de la 20 de ani, visul ei fiind sa lucreze intr-o multinationala. A inceput cu Canon, a continuat cu Bosch Romania si Porsche Romania, iar acum este Junior Brand Manager la Hochland Romania, fiind responsabila de categoriile Telemea, Branzeturi cu mucegai si Cascaval pane. Va invitam s-o cunoasteti pe Ligia Paul, un tanar marketer care se ghideaza dupa un principiu sanatos: “sa fii hotarat, sa stii ce vrei, sa nu te uiti niciodata inapoi, decat pentru a trage invataminte si sa fii consecvent“.

Mirabela Manea: Ligia, povesteste-ne care au fost etapele carierei tale? Cum ai ajuns in functia pe care o detii astazi in cadrul Hochland?

Ligia Paul: Pasii (deoarece prefer sa ii vad ca pe niste pasi si nu doar niste simple etape) carierei mele au fost unii destul de colorati. De ce spun colorati? Pentru ca acum sase ani – cand mi-am propus solemn sa trec oficial la statutul de “salariat” – nu stiam exact ce imi doresc. Un lucru era clar: sa ajung sa lucrez intr-o multinationala. Si sa pot sa imi exersez si cunostintele de limba germana…de fapt, daca cele doua s-ar fi putut combina ar fi fost excelent. Primul nume serios din C.V.-ul meu a fost Canon, apoi au urmat Bosch Romania, Porsche Romania si intr-un final, Hochland Romania.
Gustul pentru marketing l-am descoperit ca angajat la Bosch Romania, unde am avut primul contact cu acest domeniu, ca Sales & Marketing Assistant. Mi-am dat seama ca ma atrage marketingul si am inceput sa cochetez cu ideea de a-mi cladi cariera in acest domeniu. Pasul nu l-am facut insa peste noapte pentru ca, dupa cum spunea si mama mea, “orice lucru frumos si pe care ti-l doresti din suflet, se dobandeste cu munca si rabdare”. Iar pana sa ajung in domeniul care-mi facea cu ochiul de ceva vreme buna, a mai trecut o perioada, in care m-am si indepartat usor de marketing.
In timp, domeniul a ajuns nu doar sa imi placa, ci sa se transforme intr-o adevarata pasiune. Si asta s-a intamplat cand am devenit parte din echipa Hochland Romania. Lucrez la Hochland de 2 ani deja, iar in functia de Junior Brand Manager pot spune ca am ajuns printr-o intamplare: s-a ivit o portita, am decis ca merita sa incerc si am “batut palma”.

Mirabela Manea: Care au fost oamenii care te-au influentat in cariera?

Ligia Paul: Colegi cu suflet bun, care mi-au fost model de-a lungul timpului au fost cam peste tot, ceea ce ma face sa ma consider norocoasa. Ma gandesc insa in mod special la colegii mei de departament din cadrul Porsche Romania, care mi-au fost un real sprijin, dar si la actualii mei colegi din Hochland, de la care invat tot timpul ceva util. Practic, noi suntem ca o familie…mai cu bucurii, mai cu provocari. Ceea ce ramane important e ca la sfarsitul zilei sa inveti din greseli si sa faci tot posibilul sa nu le repeti. Si daca le repeti, sa ai luxul de a avea pe cineva langa tine care sa te traga de maneca! Ei bine, la Hochland acest lucru chiar se intampla. Suntem si constiinciosi, dar stim sa fim si o familie, ne ajutam intre noi, ne sfatuim, ne preocupa ce se intampla cu ceilalti.

Mirabela Manea: Care sunt calitatile de care e nevoie pentru a face performanta in marketing?

Ligia Paul: Cred ca multa lume isi doreste sa lucreze in marketing, pentru ca este un domeniu cu rezonanta, dinamic; este “pe val” in aceasta perioada, dar totusi nu se va demoda prea curand. Din punctul meu de vedere, prima calitate, pentru a putea face performanta in marketing, este pasiunea: pasiunea pentru brandurile pe care lucrezi, in special, dar si pasiunea pentru frumos, pentru arta, pentru advertising, in general. Odata ce simti o mare afectiune pentru ceva, cred ca multe lucruri frumoase si bune se pot intampla. Trebuie doar sa ai rabdare. Alte calitati pe care eu le consider importante sunt autodisciplina si capacitatea de fi autodidact. Facand parte dintr-un univers atat de generos, lumea marketingului este permanent in schimbare si trebuie sa stii sa te adaptezi din mers, dar in acelasi timp sa nu uiti niciodata principiile de baza, pentru ca stii cum e: fara baza, nimic nu functioneaza. Nu in ultimul rand, ca om de marketing este esential sa nu te limitezi la tipare, ci sa ai mereu curajul de a gandi “outside the box”. Pentru ca inovatia joaca un rol foarte important in acest domeniu.

Mirabela Manea: Cat de greu a fost sa te pliezi pe valorile brandului Hochland?

Ligia Paul: Hochland este un brand prietenos, cu o imagine clara si cat se poate de curata. Fiind un brand puternic, cu un awareness incredibil de mare (nu degeaba suntem liderii incontestabili ai branzeturilor in Romania J) trebuie sa faci fata provocarii. Nu a fost greu, ci chiar palpitant pe alocuri.

Mirabela Manea: Care sunt realizarile pe care le-ai avut pana in momentul de fata si de care esti cea mai mandra?

Ligia Paul: As putea sa enumar proiecte implementate cu succes sau initiative de care sunt mandra; din punct de vedere profesional insa, as dori sa las acest lucru la aprecierea altora. Cred totusi ca cea mai mare realizare a mea – chiar daca suna banal – este ca lucrez intr-un domeniu care imi place cu adevarat! Sa profesezi cu aceeasi placere ca in prima zi in care te-ai angajat, este un lucru mare – zic eu. In fiecare zi descopar cate un lucru nou, sau o mica provocare pe care abia astept s-o iau “in primire”.

Mirabela Manea: Care ar fi compromisurile pe care nu le-ai face niciodata din punct de vedere profesional?

Ligia Paul: In acest moment sunt norocoasa sa lucrez pentru un brand care nu ma obliga la compromisuri, asa cum spuneam mai devreme. Sa faci marketing pentru un brand precum Hochland este situatia ideala pentru orice profesionist din domeniu: produsele sunt de o calitate exceptionala, compania are un respect deosebit pentru consumatori. De aceea misiunea de a face marketing pentru Hochland devine brusc mult mai frumoasa si mai usoara. Cui nu i-ar placea sa ii poata convinge pe ceilalti sa cumpere ceva in care si el crede din tot sufletul?
In orice caz, cuvantul “compromisuri” mi se pare usor inflexibil. Este posibil ca anumite lucruri pe care le vad intr-un fel acum, sa le percep cu totul altfel in 10 ani de-acum incolo. Cu toate acestea, ma gandesc la expresia ”Never settle for less!”. Sa zicem ca astfel, imi permit si eu o anumita flexibilitate.

Mirabela Manea: Cum iti faci branding personal? Ai profiluri facute pe retelele sociale?

Ligia Paul: Brandul personal, sau “cartea noastra de vizita” cum o numeau parintii si strabunii nostri, este foarte important, pentru ca expune cine esti tu cu adevarat in ochii lumii exterioare. Fiecare este liber sa si-l creasca si construiasca exact cum considera. Imi doresc sa am un brand personal bun, dar nu fac un scop din asta. Cred ca in viata, atat ce personala, cat si cea profesionala, este bine sa fii hotarat, sa stii ce vrei, sa nu te uiti niciodata inapoi, decat pentru a trage invataminte, si sa fii consecvent. Toate acestea te vor ajuta apoi sa iti construiesti o cariera solida si sa ai un brand personal de succes.
In ceea ce priveste retelele sociale, am profiluri pe cele mai importante dintre acestea si cred foarte mult in puterea acestui mediu de comunicare. Nu cred ca este doar un fenomen trecator, asa cum spun unii. Din punct de vedere profesional, astfel de retele iti ofera avantajul de a fi si mai aproape de consumator, pentru ca acela este mediul unde el se “destainuie” in mod onest prietenilor despre orice experienta are cu brandurile pe care le incearca. Asadar, daca vrei sa iti pastrezi consumatorul mai aproape, consider ca acum este momentul sa traversezi “granitele” si sa fii prezent pe retelele sociale.

Mirabela Manea: Care sunt pasiunile tale si cum iti place sa-ti petreci timpul liber?

Ligia Paul: Ma bucur ca m-ai intrebat de pasiuni. La intrebarea aceasta multi raspund in felurite chipuri, care mai de care mai traznite. La mine totul se rezuma la 4 lucruri simple si frumoase: muzica (in toate “culorile” ei), dansul (in toate “formele” lui), animalele (in special rozatoarele…da, stiu ca nu sunt tocmai populare) si nu in ultimul rand, o vorba buna cu cineva drag. Cred ca cea din urma nu se demodeaza niciodata.
Timpul liber mi-l petrec ascultand multa muzica, mergand la concerte, practicand dansuri de fiecare data cand apuc (salsa, tango) si incercand sa tin pasul cu tot ce se intampla in jurul meu.


Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related