un editorial de Stefan Teodorescu (Director de Marketing, Fabryo Corporation)
Sunt convins ca agentiile urasc pitch-urile. Sa va spun un secret – si clientii la fel. Este o mare bataie de cap si un mare consum de timp, timp pe care nu il ai. Si este foarte greu de a rezista tentatiei de a continua in exact aceeasi formula in care a mers asa bine pana acum.
Cred, insa, ca pitch-ul de media este un exercitiu care trebuie asumat macar odata la 2 ani. In turbulenta unui an de criza, trebuie sa te asiguri ca nu ratezi nici o oportunitate. Este din nou o piata a clientilor, o piata in care chiar si cu un buget mic esti primit cu bratele deschise si cu o atitudine “can do”.
Motivul principal al pitch-urilor media este desigur obtinerea unui pret bun. Un beneficiu insa aproape la fel de important intr-un pitch bine organizat este faptul ca obtii o noua perspectiva asupra segmentului tau de piata. Analiza public tinta, mixuri de statii, canale media, oportunitati ale zilei – exercitiul este bun pentru ca forteaza pe toata lumea sa re-evalueze toate optiunile.
La un moment dat devine, insa, destul de naucitor. Personal, mi se pare foarte important pentru client sa aiba alaturi un consultant de specialitate. Claritatea metodologiei de pitch si mai ales cea a evaluarii sunt elementele determinante pentru succesul exercitiului. Criterii in alegerea consultantului:
1. sa fie impartial
2. sa stie bine piata de media si dedesubturile ei
3. sa fie un bun coordonator, sa comunice clar si la timp
In privinta agentiilor, am constatat in timp ca factorul determinant in a obtine un deal bun si o colaborare buna este energia pe care echipa de media o investeste in a servi clientul. Marimea agentiei conteaza, dar nu este neaparat o garantie. Cealalta posibila problema este prezenta la pitch a unui “dream team” al agentiei, care apoi se va regasi mai rar in colaborarea de zi cu zi.
Nu as vrea sa se inteleaga ca sunt un fanatic al pitch-urilor. Cred ca o relatie buna cu o agentie media se construieste in timp, de aceea este daunator si frustrant sa schimbi prea des partenerii. Pe de alta parte, trebuie evitata instaurarea comoditatii si a sabloanelor, mai ales cand este vorba de folosirea eficienta a banilor. Nu exista retete, exista doar regula bunului simt – ca la orice in viata.
Comentarii
De aceea, n-o sa folosesc o urare care contine un substantiv comun devenit brand concurent.
Iti doresc inspiratie, deci.
(pina nu devine si asta brand name :) )