Un tanar marketer care isi ia in serios rolul de “avocat al brandurilor”

un interviu cu Daniel Bitere (Brand Manager, Agricola Bacau)

Seful de promotie al editiei a V-a a scolii IAA – modulul I este Daniel Bitere, Brand Manager, Agricola Bacau. Absolvent de ASE si cu 5 ani de experienta in marketing, la varsta de numai 28 de ani, Daniel vorbeste despre marketing cu pasiunea si entuziasmul omului tanar, dar si cu aerul rezervat al marketerului care stie ca nu trebuie sa dezvaluie prea multe. Zice ca nu isi imagineaza alt drum profesional decat cel pe care l-a ales si crede ca rolul de “avocat al brandurilor” i se potriveste. Cu siguranta o sa mai auzim de el, mai ales ca, drept premiu pentru performanta obtinuta, IAA i-a oferit o bursa pentru modul al II-lea al Scolii IAA.

Alina Galeriu: Daniel, cum te simti acum proaspat absolvent al modului I al Scolii IAA si sef de promotie? Ce a insemnat pentru tine experienta “Scoala IAA”, ce ai invatat din ea? A meritat sa faci naveta Bucuresti-Bacau din doua in doua saptamani timp de 6 luni?

Daniel Bitere: Asa cum ai spus si tu timp de 6 luni m-am deplasat intre Bacau si Bucuresti pentru cursurile Scolii IAA, nu a fost deloc usor insa a meritat din plin. Nu am fost singurul in aceasta situatie am venit impreuna cu colega mea Carmen Gavrilescu, Marketing Manager la Agricola Bacau.
A fost o experienta unica, interesanta si diferita de cea traita in mediul academic romanesc. Experienta si expertiza profesorilor conferind cursurilor un “aer” util pentru viata de zi cu zi la birou. Am fost placut surprins si de colegi care au transformat dezbaterile si lucrul in echipa intr-un mediu captivant, competitiv si plin de culoare.
Scoala IAA m-a ajutat sa-mi structurez toate informatiile acumulate pana acum in marketing, sa imbin mai repede si mai precis puzzel-ul de informatii. De asemeni am invatat sa privesc tridimensional consumatorul (din mai multe perspective), sa-l inteleg mai bine si sa judec altfel propunerile si munca agentiei fie ca sunt de creatie, media sau firme de research. Sunt convins ca pot afirma ca experienta a fost completa.

Alina Galeriu: Pregatirea ta academica este tot in domeniul marketingului: esti absolvent de ASE. Sa inteleg ca te-ai hotarat devreme ca vrei sa faci marketing? Cand ai luat decizia? Care a fost factorul hotarator care te-a facut sa alegi acest drum?

Daniel Bitere: M-am hotarat asupra maketingului inca de la 16-17 ani . Pe atunci aveam in balanta dreptul si marketingul, insa dupa o “cercetare” proprie intre cele 2 stiinte talerul marketingului a atarnat mai greu. Acum ceva timp mi-am dat seama ca nimeni la vremea respectiva, nu avea o parere completa despre aceast domeniu. Dupa facultate a venit si un master tot in marketing.
Am ales marketingul pentru ca imi place rolul de avocat al brandurilor. Daca ar fi sa o iau de la capat as alege tot marketingul. Cred ca ma numar printre putinii absolventi, carora le-a placut ce au invatat in facultate si mai mult decat atat au avut sansa sa lucreze tot in acelasi domeniu.

Alina Galeriu: Cat de greu a fost sa ajungi sa ocupi pozitia de Brand Manager la Agricola Bacau? Prin ce calitati / aptitudini te-ai facut remarcat pentru a primi aceasta functie?

Daniel Bitere: Despre calitatile si aptitudinile care m-au recomandat ar fi potrivit sa vorbeasca presedintele grupului de firme Agricola International, dl. Grigore Horoi, pe el l-am convins acum 1 an cand am venit. Cred ca experienta anterioara in marketing la alte companii, cunostiintele si mai ales pasiunea au fost hotaratoare.

Alina Galeriu: Care este cea mai mare provocare cu care te confrunti zilnic ca Brand Manager?

Daniel Bitere: In marketing sunt 3 mari provocari cu care se confrunta oricine: consumatorul, concurenta si mediul intern (atitudinea si orientarea companiei catre marketing), toate actiunile de marketing trebuie privite din cele 3 perspective.
Ca sa raspund direct la intrebarea ta: cea mai mare provocare ramane consumatorul, al carui comportament, avand in vedere contextul economic prin care trecem, este in schimbare in aceasta perioada – cel putin pentru categoria de preparate din carne, in care activez in acest moment.

Alina Galeriu: Unde ai mai lucrat inainte de Agricola Bacau si cum ai resimtit schimbarea? Cat de greu este sa schimbi pietele, dupa ce te obisnuiesti si chiar indragesti o piata pe care lucrezi?

Daniel Bitere: Inainte de Agricoala International « am activat » la real,- Hypermarket Romania si la Pambac Bacau.
La Pambac a fost primul contact direct cu marketingul unde am lucrat la mai multe proiecte. La inceput am activat in zona de certare (piata/produse/consumatori) apoi am avansat si m-am ocupat de brandurile de paste fainoase. Am invatat foarte multe de la directorul de marketing Tatiana Visoiu.
Trebuie sa recunosc ca si acum ma uit cu atentie in vizitele de piata pe care le fac sau ori de cate ori intru intr-un magazin si la produsele companiei Pambac.
Schimbarea categoriei de produse in care lucrezi iti “blocheaza” pentru moment activitatea, dupa intelegerea consumatorului, cunoasterea concurentei si de ce nu a filozofiei firmei in care activezi despre marketing te poti apuca cu adevarat de lucru.

Alina Galeriu: Daca ar fi sa o iei de la capat ce ai schimba in ceea ce priveste traseul tau profesional?

Daniel Bitere: Mi-ar fi placut sa fac mai devreme scoala IAA sau o alta scoala in care mentori sa fie persoane care au avut experienta in domeniu; as fi privit cu siguranta altfel marketingul. Am adus numai cuvinte de lauda acestei scoli (este prima data cand laud o institutie), dar pe buna dreptate. Chiar si la ultima intalnire pe care am avut-o, cu ocazia festivitatii de inmanare a diplomelor, aceata a fost si remarca comuna a tuturor colegilor: “Mi-as fi dorit sa parcurg mai devreme scoala IAA”.

Alina Galeriu: Ce planuri de viitor ai? Ca premiu pentru performana de la modulul I al Scolii IAA ai castigat o bursa pentru modului al II-ea al Scolii IAA. Ti-ai propus sa iesi din nou sef de promotie?

Daniel Bitere: Cu siguranta o sa raman in domeniul marketingului. Momentan, lucrez impreuna cu o echipa entuziasta pentru cresterea brandului Agricola, pe piata de preparate din carne, acolo unde urmarim obiective indraznete in urmatorii ani.
Nu am putut decat sa ma bucur pentru bursa castigata este o noua oportunitate sa invat marketing de la profesionisti. Sper sa intalnesc si la modulul al II-lea o parte din colegii din acest an.
Cu siguranta si urmatorul modul va fi dominat de spiritul de competitie al participantilor, iar mie imi plac provocarile.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related