Mega Image - Cosul zilnic

un studiu de caz prezentat de Interactions

- campanie premiata la Internetics 2009 cu Argint in categoria “Campanii interactive” si trofeul pe sectiunea “Retail si comert electronic“, in aceeasi categorie.-

Campanie: Cosul zilnic
Client: Mega Image
Agentie: Interactions
Medium: online
Perioada campaniei: 13 aprilie – 17 mai 2009 (etapa 1) si 8 iunie – 5 iulie 2009 (etapa 2)

I. DESCRIERE

Pentru generarea de AWARENESS PE MARCILE PROPRII, SCHIMBAREA PERCEPTIEI DE MAGAZIN SCUMP si COLECTAREA DE BAZE DE DATE PENTRU INCEPEREA UNUI PROGRAM DE CRM, am conceput campania Cosul Zilnic prin care consumatorii puteau castiga zilnic pe www.mega-image.ro un cos cu produse. Taskul consumatorului? Sa se inregistreze pe site (cu datele sale de contact si obiceiurile de consum) si sa isi aleaga orice produse din catalogul online cu conditia ca valoarea produselor sa nu depaseasca 100 RON. La sfarsitul fiecarei zile s-a ales cate un castigator care a primit exact produsele alese.

S-a dovedit prin rezultate ca aceasta strategie a reusit sa faca din 3 obiective aparent imposbil de atins simultan, o campanie de succes pentru brandul Mega Image. Campania a generat rezultate (sesizabile si in vanzari) comparabile cu cele ale unei promotii nationale de consumatori, sustinuta de bugete semnificativ mai mari. 
In plus, campania a dovedit ca este posibil si fara un premiu foarte scump sa captezi interesul consumatorului suficient de mult incat sa petreaca minute in sir studiind un catalog de produse si preturi si mai ales sa aleaga sa isi lase datele personale pe site, solicitand comunicari ulterioare.
La o saptamana dupa incheierea primei etape din campanie, am lansat o a doua etapa, in care participantii din prima etapa erau invitati sa participe la o noua mini-promotie, cu conditia sa isi aduca de aceasta data si minim 3 prieteni. Dupa incheierea celei de-a doua etape, baza de date a mai crescut cu 45%!

Informatiile extrase din continutul cosurilor fiecarui consumator sunt folosite pentru mai buna personalizare si targetare a newsletterelor.

II. OBIECTIVE 1. Awareness pe marcile proprii 2. Combaterea perceptiei de magazin scump comparativ cu hypermarketurile 3. Colectare de baze de date si inceperea unui program de CRM

III. TARGET Clienti si potentiali clienti Mega Image, 22 - 40 ani, urban, venituri medii si medii - mari.

IV. STRATEGIE Corelatia strategiei cu obiectivele:
a) Promovarea marcilor proprii - in catalogul de produse, marcile proprii au ocupat un loc privilegiat. Rezultatul s-a remarcat la final cand s-a analizat procentajul marcilor proprii din total cosuri construite (aproape triplu fata de proportia vanzarilor anterioare de marci proprii din total vanzari magazine)
b) Awareness asupra preturilor - consumatorul trebuia sa analizeze cu atentie preturile fiecarui produs pentru a nu depasi limita de 100 RON. In medie un consumator a dedicat acestei activitati 5 minute si 45 de secunde!)
c) Colectare de baze de date - pentru inscrierea in promotie era necesara crearea unui cont, iar in formularul de inscriere erau solicitate pe langa toate datele de contact si date referitoare la comportamentul de consum/ demografice; pe langa aceste date colectate, continutul cosului a oferit informatii relevante (exemplu: newsletterul adresat celor care au pus in cosuri produse pentru bebelusi - deci au un copil mic acasa - va contine in majoritate produse destinate bebelusilor)
Promotia a generat un boost de trafic de 500%, 1.2 milioane de afisari, peste 35 000 cosuri inscrise in promotie (nu departe de o promotie nationala de consumatori cu buget incomparabil mai mare), peste 15 000 consumatori unici si un timp de aproape 6 minute petrecut studiind catalogul de produse Mega Image (dramatic mai mare decat timpul mediu acordat de un consumator studierii catalogului tiparit).
Imediat dupa prima etapa a fost lansata si etapa a doua, in care, de aceasta data taskul consumatorului a fost sa isi convinga si alti prieteni sa intre in promotie. Baza de date a mai crescut cu inca 45%

V. CREATIE
a) Site mega-image.ro - etapa 1

b) Site mega-image.ro - etapa 2

c) Banner

VI. REZULTATE
- 51.503 vizitatori unici pe sectiunea dedicata campaniei
- 14 pagini/ vizita (crestere de 600%)
- 1.2 milioane pageviews pe site intr-o singura luna
- 5min 45sec durata medie a unei vizite pe site
- Boost de trafic pe site-ul de brand de >500%
- 30% rata de conversie vizitator -> participant
- 22% rata de click la email trimis catre baze de date inchiriate
- primul pas dintr-o strategie pe termen lung care a inceput sa fie implementata din saptamana imediat urmatoare campaniei
- 10.731 utilizatori inregistrati in prima etapa, 4.692 in a doua

VII. CREDITS (agentia / echipa)
Mega Image: Raluca Pavel, Manager Marketing
Interactions: Denisa Armasu (Head of Creative Department), Catalina Ilie (Web Designer), Andreea Stan (Account Manager), Adrian Alexandrescu (Managing Director) si Serban Jinga (Internet Marketing Specialist).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related