un interviu cu Alina Dragomir (Senior Brand Manager, Maggi)
Cel putin asa sustine Brand Managerul Maggi, Alina Dragomir. Am intrebat-o despre “Maggi premiaza cele mai iubite mame”, cea mai recenta campanie, care pune in prim plan Iubirometrul – un instrument de “masurare” a dragostei copiilor pentru mame. A venit vorba si de alte demersuri de comunicare, tot cu tenta emotionala: “Maggi implineste destine” sau “Pentru o viata echilibrata”. De ce alege sa comunice emotional un brand care joaca in categoriile cuburi, condimente, supe standard, ramane sa va lamuriti singuri. Pana una alta, o concluzie de bun simt este ca dragostea (in toate formele sale) chiar trece prin stomac si probabil de aceea legatura dintre mesajele emotionale si categoria food.
Alina Galeriu: Care sunt indicatorii de brand pe care urmariti sa ii intariti prin campania “Maggi premiaza cele mai iubite mame”?
Alina Dragomir: Pe langa o evidenta crestere a brand awareness-ului, campania Maggi – Pentru cele mai iubite mame isi propune sa comunice consumatorilor valorile brandului, astfel incat Maggi sa devina brandul lor preferat pentru cat mai multi consumatori.
Alina Galeriu: Despre dragostea copiilor pentru mame comunica si Tide. Nu va este teama de aceasta asociere conceptuala dintre “Maggi premiaza cele mai iubite mame” si “Tide pentru supermame”?
Alina Dragomir: Dragostea copiilor pentru mame este universala si poate fi exprimata in foarte multe feluri. Cu siguranta, acest sentiment nu poate apartine doar unei singure categorii de produse sau unui singur brand si va conta intotdeauna interpretarea acestei emotii, exprimarea ei. Comunicarea Maggi in aceasta directie a fost consolidata de-a lungul timpului, abordarea si stilul comunicarii fiind distinctiv si potrivit cu brandul Maggi.
Alina Galeriu: Si promotia “Maggi implineste destine” de anul trecut a avut conotatii emotionale. Cum a fost primita de consumatori? Cati participanti au fost? Care a fost procentul de crestere a vanzarilor?
Alina Dragomir: Toate campaniile Maggi au un puternic caracter emotional. Vrem sa fim alesi de consumatori si pentru valorile promovate. Iar aceasta abordare ne diferentiaza de fiecare data si ne ajuta sa crestem si indicatorii de brand si cota de piata.
Alina Galeriu: De asemenea, la sfarsitul anului 2009, Maggi a lansat concursul “Pentru o viata echilibrata”. Cate retete au fost inscrise in concurs?
Alina Dragomir: In 2009, Maggi a lansat campania de informare “Pentru o viata echilibrata”, in cadrul careia au fost desfasurate diverse activitati si care continua si in acest an. Printre acestea, s-au numarat desigur si concursuri care vizeaza tema alimentatiei echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Rata de participare este, in general, ridicata, ceea ce demonstreaza preocuparea romanilor in aceasta directie. E un inceput bun.
Alina Galeriu: Cum vede relatia cu consumatorul un brand care invita cu perseverenta consumatorul sa fie activ? Dar consumatorul, cum raspunde invitatiei? Se implica?
Alina Dragomir: Suntem consecventi in relatia cu consumatorii nostri. Pastram o legatura permanenta cu ei, fie prin research-uri, fie prin serviciul nostru de relatii cu consumatorii, fie prin activitati in cadrul clubului online de pe www.maggi.ro, fie prin evenimente si concursuri dedicate lor.
Discutiile culinare se poarta din ce in ce mai mult pe online. Numarul blogurilor dedicate acestui domeniu este in crestere. Acest lucru nu trece neobservat. Festivalurile de bloguri incep sa introduca sectiune de blogging culinar in cadrul competitiei. In concluzie, pasiunea lor de a gati si de a impartasi acest lucru si valorile Maggi au punct comun, ceea ce se traduce in participare la initiativele noastre.
Alina Galeriu: Campaniile derulate de Maggi pun focus pe oferte promotionale, incurajand astfel consumul pentru o perioada limitata. Care sunt mecanismele prin care Maggi isi fidelizeaza consumatorii?
Alina Dragomir: Inovatia in materie de produse si ambalaje a fost cea care ne-a dus mai departe si ne-a ajutat sa obtinem performante, pastrand activ interesul consumatorilor pentru brandul Maggi pe termen lung. Chiar si prin promotii, incercam de fiecare data sa desfasuram initiative inedite. Anul acesta, in cadrul promotiei „Maggi - Pentru cele mai iubite mame”, vedeta a fost Iubirometrul, o inima uriasa amplasata in parcul Cismigiu, prin intermediul careia copiii si-au putut demonstra dragostea fata de mamele lor intr-un mod relaxant si distractiv. In prezent, Maggi a lansat o caravana cu iubirometrul in mai multe orase din tara.
Alina Galeriu: Care este cifra de afaceri Maggi? Unde se situeaza ca vanzari, raportat la competitie?
Alina Dragomir: Maggi este lider in categoriile: cuburi, condimente pentru retete specifice, supe standard si foarte aproape de locul 1 in segmentul de condimente universale.
Comentarii
Referitor la promotia "Pentru o viata echilibrata", intrebarae mea era: "De asemenea, la sfârșitul anului 2009, Maggi a lansat concursul . Câte rețete au fost înscrise în concurs?" Nu vad unde ar aparea sugestia de emotional aici.
Am vorbit de comunicare emotionala in cazul altor campanii Maggi si per total, ca directie predilecta la nivel de brand.
@danbododea
Nimeni nu vrea sa risipeasca o resursa asa valoroasa precum timpul. Nici pe al nostru, nici pe al vostru. Spune-mi mai exact ce te nemultumeste pentru a corecta pe viitor.