Tudor Furir: “Nu poti schimba o ierarhie intr-un an"

un interviu cu Tudor Furir (General Manager, Pernod Ricard)

Momentul care marcheaza inceputul carierei profesionale a lui Tudor Furir, director general al companiei franceze Pernod Ricard, a fost cel al angajarii la Coca-Cola. In numai sase luni, a ajuns director zonal, dupa care a preluat postul de director de vanzari la o fabrica Coca-Cola, din Rusia - perioada care a insemnat si o mare provocare in experienta sa. Intors in tara in 1998, Tudor Furir a preluat functia de director national de vanzari la Masterfoods. Visul lui de a se dezvolta profesional i s-a implinit o data cu functia de director general al Allied Domecq, companie care a fost preluata mai tarziu de catre grupul francez Pernod Ricard. Inzestrat cu mult optimism si abordare pozitiva, si-a setat prioritatile si si-a indeplinit sarcinile pana la capat. Iar aceste “secrete” sunt doar cateva din ceea face din Tudor Furir o poveste de succes.

Anca Zaharia: Care ar fi “uneltele” de dezvoltare personala si profesionala care nu ar trebui sa-i lipseasca unui tanar ?

Tudor Furir: In primul rand, trebuie sa fie optimist si realist. Managementul asteptarilor este foarte important. Orice job ar avea la inceput, trebuie sa il faca mai bine decat cei din echipa din care face parte. Tinerii trebuie sa inteleaga ca dezvoltarea personala trebuie sa inceapa de la ei si ca este o investitie pe care o fac in persoana lor.

Anca Zaharia: Care este cheia catre o responsabilitate eficienta?

Tudor Furir: Increderea este o chestiune foarte importanta. Relatia profesionala cu echipa de management trebuie sa se bazeze pe incredere. Aceasta se construieste in timp, de obicei dureaza pana la doi ani. Nu spuneti “nu” sarcinilor de serviciu care nu sunt in job description. De multe ori, acestea fac diferenta atunci cand vine vorba de promovare.

Anca Zaharia: Cat sunt de importanti oamenii din spatele unui brand?

Tudor Furir: Brandurile exista datorita consumatorilor. Nu exista branduri puternice daca in spatele lor nu sunt oameni de marketing foarte buni.

Anca Zaharia: Ce anume poti face pentru a depasi leader-ul de piata?

Tudor Furir: Nu foarte multe daca leader-ul de piata nu face greseli strategice. Daca esti challanger in categorie, o strategie pe termen mediu este necesara. Nu poti schimba o ierarhie intr-un an.

Anca Zaharia: Care este reteta succesului dumneavoastra?

Tudor Furir: Nu exista o reteta. Important e sa faci un job care iti place, sa mergi la serviciu si nu la “scarbici”. E important sa ai aptitudinile necesare job-ului pe care il faci. Trebuie sa iti propui sa fii mai bun decat colegii tai si succesul va veni. Modestia nu face parte din aceasta reteta, trebuie sa stii sa-ti vinzi rezultatele. Daca seful nu te cunoaste, sigur nu te va promova.

Anca Zaharia: Ce sfat ati da unui tanar aflat in ascensiune profesionala?

Tudor Furir: In primul rand, sa isi aleaga un job pe care il face cu placere si cu pasiune. In al doilea rand, sa nu alerge dupa cai verzi pe pereti. Nu tot ce zboara se mananca. Poti sa-ti vinzi rezultatele profesionale unui potential angajator daca ai stat minimum trei ani in pozitia respectiva. Sa aleaga la inceput de cariera o companie mare, solida, care investeste in oameni. Sa stea acolo macar patru ani inainte de a gandi o schimbare de job. Daca isi face bine treaba, cel mai probabil va fi promovat in decursul acestei perioade. Sa fie creativ si inovativ, sa nu ii fie frica sa vina cu idei noi.

Anca Zaharia: Care au fost cele mai mari provocari intampinate in cariera dumneavoastra profesionala? Dar rezultatele cu care va mandriti cel mai mult?

Tudor Furir: Cea mai mare provocare a fost perioada de doi ani de zile cand am lucrat pentru Coca-Cola in Siberia, la Krasnoyarsk. Imaginati-va vanzand Coca-Cola la -30°C unor oameni care nu au auzit in viata lor de acest brand si care resping produsele "Made in USA" din principiu. O alta mega-provocare a fost perioada dintre Pernod Ricard si Allied Domecq in 2006.
Sunt mandru de faptul ca am crescut oameni valorosi, care au reusit in viata si care au avut si inca au un traseu profesional deosebit. Sunt mandru de faptul ca am reusit sa-mi las amprenta in companiile pentru care am lucrat si ca rezultatele mele sunt inca apreciate. Deasemenea, sunt mandru ca fiica mea a pornit bine in cariera si vreau sa cred ca sfaturile pe care i le dau au un rol important.


Anca Zaharia: Care sunt principiile si valorile dupa care va ghidati ?

Tudor Furir: Managementul din mijlocul echipei. Optimism si abordare pozitiva. Respectul pentru cei din jur. Setarea prioritatilor si faptul ca am mers pana la capat. Ma bucur de viata si rad cu pofta in fiecare zi! Nu duc acasa problemele de la serviciu. Sunt sigur ca cei dragi nu mi le vor rezolva.

Anca Zaharia: Stim ca nu este prima oara cand participati la Leadership School, programul care isi propune sa furnizeze teorii si exemple concrete in materie de leadership. Ce reprezinta pentru dumneavoastra acest lucru?

Tudor Furir : O idee excelenta care trebuie sustinuta de catre mediul de afaceri din Romania. Oportunitatea de a intalni tineri la inceput de cariera, carora sa le impartasesc din experienta mea profesionala cu speranta ca acest lucru la va da mai multa incredere in ei. Oportunitatea de a avea sansa pe care cei de varsta mea nu au avut-o la inceput, aceea de a invata "live" si "at zero cost" de la oameni care au reusit in viata. Speranta ca cei care sunt astazi la Leadership School ne vor lua locul in viitor si vor demonstra ca sunt mai buni decat noi.


Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related