Chiar şi în vacanţă, marketingul te însoţeşte la fiecare pas

un interviu cu Florina Pinzaru (Lect. univ. dr. Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA & Marketing Communication Manager GDF SUEZ Energy Romania)

Florina Pinzaru ocupa functia de Marketing Communication Manager la GDF SUEZ Energy Romania, dar pasiunea pentru marketing o insoteste si in activitatea academica - este profesoara la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA. Este genul de profesor modern care are blog si cont pe Facebook, care vine cu exemple practice si isi condimenteaza discursul cu studii de caz elocvente si amuzante. De curand a publicat un manual destinat studentilor sai “Ghid esential de promovare”, alaturi de Alexandra Zbuchea si Cristina Galalae. Dar n-a pierdut gustul pentru beletristica si nici pasiunea pentru calatorii. De multe ori “dupa 6” inseamna o noua zi pentru Florina Pinzaru, cea in care este profesor si sursa de inspiratie pentru viitorii comunicatori. Dar nu pare sa o deranjeze ritmul acesta de viata pentru ca atata timp cat e vorba de marketing, totul e din placere. Pentru Florina Pinzaru pana si vacantele stau sub semnul descoperirii unor inovatii in marketing prin alte parti ale lumii.

Alina Galeriu: Cum arata o zi de lucru pentru Florina Pinzaru? Si de unde are energie ca, dupa ora 6 seara sa vina sa le vorbeasca studentilor de la Facultatea de Comunicare?

Florina Pinzaru: O zi tipica incepe la 6 dimineata, cu o cafea foarte tare si destul de mare si jurnalul de dimineata, pentru ultimele stiri. Citesc mailurile, vorbesc la telefon si ies din casa in jur de 7.30 – 8.00. Urmeaza, invariabil, o zi plina de sedinte, proiecte, intalniri. De obicei, la ora 16.00 sunt deja in scoala, unde am diverse probleme tehnice de rezolvat, legate de cele doua masterate pe care le conduc: Management si comunicare in afaceri, respectiv Brand Management si identitate corporatista. De la 18.00 – 18.30 sunt la ore, de multe ori pana in jur de 20.30 – 21.00. Seara se termina dupa miezul noptii, fie ca ies cu prietenii, fie ca merg la sala, fie ca stau sa citesc o carte buna.

Am fost deseori intrebata de unde am energie pentru un asemenea program... dar este o obisnuinta care, pur si simplu, se invata si devine un ritm normal. Cele mai aglomerate perioade sunt cele ale licentelor si admiterii – iar secretul sa faci fata este de-a dreptul banal: un Outlook organizat, o lista cu prioritizarea proiectelor si cunoasterea propriilor forte.

Alina Galeriu: In zilele in care nu are cursuri, ce face Florina Pinzaru dupa ora 6 seara?

Florina Pinzaru: Sunt rare asemenea zile, de regula in week-end si vacante. Imi place sa ies, asa ca in asemenea seri nu prea stau in casa. Acestea sunt si perioadele in care prefer sa calatoresc.

Alina Galeriu: In ce proiecte mai sunteti implicata, in afara serviciului si cat timp le alocati? Si care sunt argumentele care va determina sa continuati?

Florina Pinzaru: Sunt membra in proiecte de cercetare academica si imi ocupa destul de mult timp documentarea si redactarea concluziilor din rapoartele pe care le fac. Merg destul de des la conferinte de marketing, dar acestea sunt, de fapt, un corolar al activitatii de cadru didactic – tin tot de “serviciu”.

Nu stiu daca le pot numi proiecte, dar printre activitatile curente se afla un blog (www.florinapinzaru.wordpress.com), pregatirea de sesiuni de training, a unei noi carti si fotografia...

Alina Galeriu: Sunteti pasionata de calatorii, dupa cum scrieti ori de cate ori aveti ocazia, fie pe blog, fie pe Facebook. Va intoarceti si cu learning-uri legate de job sau va detasati total de lumea marketingului atunci cand pasiti peste hotare?

Florina Pinzaru: De obicei, ma cufund in realitatea pe care o descopar si sunt suficient de egoista incat sa impartasesc foarte putine detalii prietenilor la intoarcere. De altfel, public putine fotografii pe Facebook legate de calatoriile mele si descriu destul de succint experientele pe care tocmai le-am cunoscut.

Da, ador sa vad ce fac altii in marketing si incerc sa fur idei. Marketingul este una dintre meseriile direct legate de viata cotidiana si te inconjoara oriunde ai fi – daca aceasta iti este meseria, nu ai cum sa nu remarci asemenea lucruri si nici nu poti sa nu inveti si, daca este cazul, sa spui “jos palaria” unor initiative neasteptate. Asa am simtit, de pilda, cu privire la marketingul de oras al Helsinkiului si al Casablancai.

Alina Galeriu: Care a fost cea mai revelatorie calatorie?

Florina Pinzaru: Maroc. Este o lume pe care imi doream sa o cunosc, plina de surprize, dar si de constante, despre care citisem foarte mult... Calatoria a avut loc exact in momentul potrivit din viata mea.

Alina Galeriu: Scrieti carti (manuale pentru studenti), dar stiu ca va place sa cititi beletristica, eseistica. Ce are literatura si n-are marketingul?

Florina Pinzaru: Sinceritate. Nici un autor din marketing nu are curajul sa spuna “firma X nu are marketing, este zero, dar va fi mereu lider datorita marimii, lobbyului etc.”. In romane, personajele sunt capabile sa vorbeasca critic, in marketing nu – este normal, multi autori sunt si consultanti si politetea obliga...

Alina Galeriu: Ce va doreati sa va faceti „cand veti fi mare”? Si cat de mult s-a concretizat visul din copilarie? Ati avut un model pe care l-ati admirat?

Florina Pinzaru: Nu imi doream decat sa calatoresc. Inca nu mi-am indeplinit visul, dar imi dau silinta.

Alina Galeriu: Ce ati schimba din ce ati trait? Aveti regrete?

Florina Pinzaru: Am multe regrete, mai ales legate de faptul ca nu am trecut mai repede si mai usor peste momentele foarte grele. Invat insa foarte repede si temeinic si sper ca in viitor sa pot intoarce pagina cu o viteza mai ridicata, daca va fi cazul. Ceea ce as schimba nu a tinut de mine, asa ca nu pot pretinde ipoteze de vrajitorie – au si basmele si visele limitele lor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related