Singurul impact al crizei a fost in cash flow

un interviu cu Eusediu Margasoiu (Managing Partner, The Network)

Absolvent de inginerie aerospatiala, a devenit de-a lungul timpului unul dintre cei mai importanti consultanti din Romania. Detinator al unui certificat de Executive MBA in marketing la Washington University, SUA, prin ASEBUSS, si al Blue Ocean Strategy Simulation Certificate la Strat X, Boston, SUA, Margasoiu face parte din Boardul IAA Romania si a prezidat juriul Effie 2008. Si-a inceput cariera ca Research Avionics Engineer la IEA Aerofina, pentru ca ulterior sa se angajeze la QAB Romania, unde a urmat pe rand urmatoarele functii: Route Manager, District Sales Supervisor- West Bucharest, Area Sales Manager- South Romania,Brand Manager, Marketing & Communication Director. Din mai 2008 conduce propria companie de consultanta de management si strategie, denumita The Network.

Romanita Oprea: Ai ales sa pleci pe cont propriu in 2008, intr-un moment in care piata de consultanta mergea bine. S-a ridicat primul an la asteptarile tale?

Eusediu Margasoiu: Da. Deja se fac aproape 2 ani si pot sa spun ca criza este o oportunitate ptr aceasta piata.

Romanita Oprea: Din ce tip de companii este format targetul caruia va adresati?

Eusediu Margasoiu: Momentan avem in portofoliu companii romanesti, cu cifre de afaceri intre 20 si 150 milioane EUR, in diferite etape: fie re-engineering complet fie in faza de extindere regionala.

Romanita Oprea: In ce masura ati fost sau nu afectati de criza? V-a ajutat expertiza pe care o detineati in lupta cu competitia sau a fost un impediment?

Eusediu Margasoiu: Singurul impact a fost in cash flow; facturile le incasam mai greu, dar le incasam. Competitia a fost irelevanta deoarece marea majoritate a contractelor le-am negociat pe termen lung (3 ani).

Romanita Oprea: Ce tool-uri noi aduceti pe piata de marketing din Romania?

Eusediu Margasoiu: Avem un proiect pe care speram sa-l putem finanta din fondurile structurale ale UE prin care vrem sa dezvoltam capabilitatile de planificare strategica de marketing ale managerilor din Romania. Daca vom avea unda verde, se va desfasura pe 2.5 ani si dupa un screening a 10,000 manageri romani vom selecta 1,000. Ca unealta vom folosi simularea Markstrat.

Romanita Oprea: A functionat Blue Ocean Strategy Simulation? Care sunt rezultatele de pana acum?

Eusediu Margasoiu: Este prematur. Am facut seminarii in ultima parte a anului trecut , vom face si in perioada urmatoare. Deocamdata este "mult excitament" insa avem nevoie de companii care sa indrazneasca in a implementa Blue Ocean. Nu este usor in contextul actual, desi paradoxal nu ai nevoie de resurse in plus sa o faci.

Romanita Oprea: Ce asteptari aveti de la 2010?

Eusediu Margasoiu: Atat timp cat ai un plan acordat cu realitatea... nu dorim decat sa fim in plan. Nimic mai mult.

Romanita Oprea: Cum vezi in acest moment piata de consultanta din Romania? La ce nivel ai situa-o?

Eusediu Margasoiu: Este o piata emergenta; criza a scuturat corporatiile in ultimul an si cred ca este un nou val de manageri care ‘imbratiseaza’ acest rol. Este intr-un fel bine, deoarece poate contribui la demersul educativ.

Romanita Oprea: Care este principala voastra strategie de new business?

Eusediu Margasoiu: Educatia pietei (proiectul de dezvoltare de competente de planificare strategica).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related