un interviu cu Olivia Ciubotariu (External Relations Manager, Procter&Gamble Balkans)
La sfarsitul anului 2009 P&G a relansat gama Herbal Essences (sampon si balsam). Herbal Essences comunica indraznet, pe un ton jucaus si iesit din tipare. Gama de produse include denumiri precum “Volum la inaltime”, “Ametitor de stralucitor” sau “Colorat si rasfatat”. In ton cu noua personalitate a brandului, P&G si agentia Leo Burnett au lansat campania de comunicare “House of Fun”. Concursul “House of Fun” a pus la bataie un premiu inedit: 6 luni intr-o casa de vis pentru echipa castigatoare. Promovat prin intermediul retelelor sociale, concursul a avut mare succes printre tinerele consumatoare.
Iar decizia de a sponsoriza concursului adresat tinerilor creativi “Inspired 2009” a fost inca un motiv sa incercam sa aflam mai multe despre strategia Herbal Essences, de la Olivia Ciubotariu (External Relations Manager, Procter&Gamble Balkans). Cifrele sunt confidentiale, dar la o citire atenta printre randuri veti descoperi ca P&G-ul are planuri de extindere. Pentru divizia produse de improspatare a aerului, achizitia Ambi Pur este pe lista. Asadar, relansarea Herbal Essences a fost doar un pas din strategia de extindere si reinventare a portofoliului de produse P&G.
Alina Galeriu: Ce a determinat hotararea de a reintroduce samponul Herbal Essences pe piata? Are vreo legatura cu trendul eco si faptul ca denumirea produsului duce cu gandul in directia aceasta? Ati mizat pe o astfel de asociere?
Olivia Ciubotariu: Herbal Essences este un sampon care se adreseaza segmentului de public tanar, pasionat de neconventional si aflat mereu in cautare de experiente neasteptate. Inainte de lansarea Herbal Essenses aceste nevoi nu erau acoperite de nici un alt sampon de pe piata, astfel incat Herbal Essences a constituit o propunere relevanta pentru acest segment.
Alina Galeriu: Care este punctul forte al noului sampon Herbal Essences? Ati modernizat liniile de productie? Ati imbunatatit sistemul de distributie? Sau pur si simplu formula produsului face diferenta?
Olivia Ciubotariu: Herbal Essences este distribuit prin aceleasi canale folosite si pentru celelalte marci de sampon din portofoliul Procter&Gamble. Din aceasta perspectiva, categoric produsul este cel care a realizat diferenta - este extrem de ofertant, propunand o evadare a simturilor, intr-un univers al fanteziei si al placerii pure.
Alina Galeriu: Herbal Essences s-a relansat mizand pe social media. Cum ati integrat strategia de comunicare pentru facebook in strategia generala a brandului?
Olivia Ciubotariu: Strategia de comunicare a urmarit atingerea tinerilor prin canale adaptate stilului si preferintelor de comunicare ale acestora. Prin prisma rapiditatii de transmitere a mesajului si a modului neconventional de comunicare, Facebook s-a incadrat perfect in strategia brandului.
Alina Galeriu: Din cate am vazut, lansarea concursului „House of Fun” s-a bucurat de o popularitate extrem de mare in randul targetului. Ati masurat rezultatele, ne puteti oferi niste estimari cu privire la impactul demersului?
Olivia Ciubotariu: Intr-adevar, proiectul “House of fun” a fost extrem de bine primit de publicul tanar, pentru ca s-a pliat pe visul oricarui student: sa aiba o casa in care sa poata petrece oricand alaturi de prieteni. Datele de audienta ale acestui concurs sunt confidentiale.
Alina Galeriu: Herbal Essences a sponsorizat concursul Inspired 2009. Veti continua astfel de acte de sustinere a tinerelor talente? Aveti un buget alocat CSR-ului? Daca da, care este acela?
Olivia Ciubotariu: Procter&Gamble sustine pentru a doua oara acest proiect, anul trecut existand un parteneriat intre Wella si Inspired. Am sustinut de fiecare data cu placere acest proiect, apreciind eforturile organizatorilor de „a da aripi” entuziasmului tinerilor.
Procter&Gamble se implica activ in viata comunitatilor din Romania, atat prin prisma investiilor efectuate (fabrica de detergenti de la Timisoara, doua companii in Bucuresti), cat si prin prisma programelor sociale sau social-educationale derulate pana in prezent („Sansa la viata, sansa la noi amintiri, „Pampers-UNICEF”, “Invata sa schimbi lumea”, “Raising stars”, donatii in cazul inundatiilor, etc). Bugetul de CSR al companiei este confidential.
Alina Galeriu: Ce ne puteti spune despre planul de achizitii P &G. Exista zvonuri cum ca P&G ar cumpara Ambi Pur, divizia de produse pentru improspatarea aerului a companiei Sara Lee Corp. Deducem de aici ca strategia P&G pentru 2010 este largirea portofoliului?
Olivia Ciubotariu: Extinderea portofoliului diviziei de produse de improspatare a aerului este o prioritate pentru P&G. Ambi Pur e o marca prezenta in peste 80 de piete, fapt ce constituie pentru P&G o oportunitate de extindere, prin intermediul unei marci si a unor tehnologii complementare Febreze.