un articol de Romanita Oprea
Designul este o arta si bine ar fi sa putem vedea asta si cand privim packaging-ul produselor romanesti. Din pacate, situatia nu este atat de roz, iar criza in care ne-am scufundat puternic in 2009 nu a facut decat sa intareasca si mai mult situatia. In plina criza marketerii au decis sa taie din costuri, ceea ce implicit a rezultat si in apelarea la solutii de mana a doua sau efectiv renuntarea la proiectele ambitioase.
Ioana Mucenic (Managing Partener, Pastel Graphics, parte a Pastel Group) considera ca in 2009, piata de packaging s-a miscat lent, cu putine iesiri spectaculoase. Acest lucru se datoreaza, pe de o parte, faptului ca un proces de packaging este costisitor, motiv pentru care multi au hotarat sa il amane, chiar daca au decis ca ar fi necesar. Pe de alta parte, companiile au fost precaute anul trecut si au considerat ca e mai bine sa nu isi schimbe ambalajele. Astfel, au eliminat din start riscurile pe care le presupune o astfel de modificare: derutarea consumatorului, dificultatea identificarii la raft a unui ambalaj deja familiar...