Joerg Zeddies: Atentie la optimizarea costurilor interne si castigarea de noi clienti in 2010

un interviu cu Joerg Zeddies (Director Executiv Comercial, Segment Rezidential, Romtelecom)

Problemele economice au facut din 2009 un an plin pentru piata de telecomunicatii din Romania. A inceput cu schimbari rasunatoare de managment la operatori si nu numai si a culminat cu achizitia Telemobil de catre Cosmote Group. Nu au lipsit nici intrarile pe piata a 3COM si a spaniolilor de la Telefonica, dar si a cehilor de la Alnair. Competitia dintre operatorii de telecomunicatii s-a intensificat, companiile punand accent mai mare pe pastrarea clientilor.

Joerg Zeddies, Director Executiv Comercial, Segment Rezidential al Romtelecom, este de parere ca presiunea costurilor si a preturilor va fi mult mai puternica decat anul trecut. In acelasi timp, se asteapta la pastrarea cotei de piata pe compania a avut-o in 2009.

Anca Zaharia: Care credeti ca vor fi schimbarile, in acest an, pe piata de telecom?

Joerg Zeddies: Asteptari realiste privind anul 2010 vom putea avea abia dupa primul trimestru, dupa ce vom avea o privire mai clara asupra efectelor crizei financiare si a felului in care masurile politice si sociale luate de actualul guvern vor fi percepute de romani.

Cu siguranta, presiunea privind reducerea costurilor si a preturilor va fi chiar mai puternica decat in 2009. In conditiile in care si in mediul de business presiunea pe costuri este foarte mare, obiectivul firesc in cazul tuturor furnizorilor va fi loializarea portofoliului actual de clienti.

In privinta pietei de publicitate, nu ne asteptam ca in 2010 sa asistam la o revigorare a segmentului de media, dimpotriva, in primele sase luni estimam ca se pot inregistra inclusiv scaderi de pana la 10-20%. Abia catre sfarsitul anului vor fi sanse de revigorare a acestui segment.

Pe fondul acestor previziuni, probabil ca si preturile cu media vor continua scada, sau cel putin asa se asteapta advertiserii, mai ales cei care nu au incheiat anul conform asteptarilor lor initiale.

Ne asteptam in continuare la dezvoltarea presei online in detrimentul celei scrise si la segmentarea bugetelor intre cele mai puternice grupuri de media, care ofera acoperire pe mai multe canale, in vederea optimizarii costurilor si a expunerii.

Anca Zaharia: Care sunt previziunile pentru 2010 in ceea ce priveste compania Romtelecom?

Joerg Zeddies: In ciuda conditiilor economice dure, Romtelecom a facut fata rezonabil in 2009. Pe multe categorii, am reusit sa avem performante de doua sau chiar de trei ori peste nivelul pietei. In ceea ce priveste cota de piata – atat cota pe segmentul de Internet broadband cat si cel de televiziune crescand dupa primele noua luni ale anului, un trend pe care speram sa il pastram si in 2010.

Atentia noastra se va concentra pe doua planuri majore: optimizarea costurilor interne astfel incat sa nu ne periclitam veniturile si castigarea de noi clienti pe zona de internet broadband, servicii de date si televiziune - zone care au inca un mare potential de crestere din punct de vedere al penetrarii. De asemenea, vom continua sa pastram stabila baza de clienti de Internet mobil pe care am castigat-o anul trecut si care este la un nivel semnificativ.
Anca Zaharia: Care este principalul dumneavoastra scop cand vine vorba de brandul Romtelecom?

Joerg Zeddies: Dupa o redefinire a brandului Romtelecom in toamna lui 2008, cand cele doua sub-branduri ale sale, Clicknet (Internet broadband) si Dolce (televiziune digitala) au devenit parte integranta a brandului mama, repozitionandu-l pe piata si consolidandu-i reputatia, compania noastra a devenit un comunicator tot mai vizibil, avand ca principale obiective cresterea notorietatii spontane a brandului si a procentului celor care mentioneaza Romtelecom primul dintre brandurile pe care le cunosc.

Anca Zaharia: Cum ati defini anul 2009 prin prisma unui responsabil de brand?

Joerg Zeddies: Anul 2009 a reprezentat un moment de cotitura in telecom, atat datorita impactului financiar pe care l-a avut criza economica asupra companiilor, reflectat in reducerea veniturilor si a bugetelor de publicitate, cat si datorita schimbarilor prin care au trecut brandurile competitorilor nostri, care au adoptat schimbari de portofoliu si, in acelasi timp, noi pozitionari de brand si noi strategii de comunicare.
Avand in vedere mediul competitional tot mai agresiv, Romtelecom a lansat in 2009 oferte mai competitive si diversificate, dezvoltate in functie de nevoile fiecarui segment de clienti. Strategia de produs a fost sustinuta si de o noua strategie de comunicare, cu totul originala si neasteptata, menita sa ofere unicitate si noutate brandului nostru, prin alegerea stilului cinematografic ca baza pentru dezvoltarea conceptelor creative pentru executiile TV.

Anca Zaharia: Care a fost cifra de afaceri a companiei, la sfarsitul anului trecut si la cat preconizati ca se va situa ea anul acesta? Cum va evolua?

Joerg Zeddies: In 2009, Romtelecom a avansat cu strategia de consolidare a liniilor de business mai noi, precum internetul broadband si televiziunea digitala, in acelasi timp mentinand cat de stabil posibil business-ul traditional de telefonie fixa.

Ca rezultat al acestor eforturi, Romtelecom a inregistrat in trimestrul al treilea 2009 o crestere cu 7% a numarului de unitati generatoare de venituri in comparatie cu acelasi trimestru al anului anterior (4,4 milioane de unitati generatoare de venituri la finalul de Q3 2009 versus 4,1 milioane la final de Q3 2008). In plus, numarul clientilor xDSL a depasit 750 000 (in crestere cu 32% fata de trimestrul trei din 2008), numarul clientilor de televiziune a ajuns la 831 000 (cu 49% mai multi decat in acelasi trimestru al anului trecut), iar rata de renuntare la liniile fixe s-a mentinut la 2%. Numarul conexiunilor VPN a crescut de asemenea cu 20%, conducand la o crestere cu 5% a veniturilor corespunzatoare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related