Minti multiple

un editorial de Seth Godin

Cei mai multi oameni au o singura voce in cap. Este cea care ne vorbeste atunci cand comunicam cu noi insine. (Daca aveti mai multe voci, e probabil timpul sa consultati un doctor). Prin urmare este usor sa presupui ca aceasta este mintea, ca este una singura, un singur creier, o singura voce, un singur lucru care se produce pe rand.

Putem sa demonstram ca acest lucru nu este adevarat. Exista mintea care devine nostalgica sau se emotioneaza cand percepe o imagine, un miros sau un sunet. Exista mintea care ne tine in viata. Exista mintea care anunta brusc “Imi este foame” dupa ce ne uitam la o reclama TV. Si cel mai important pentru marketeri si pentru cei care vor sa schimbe starea de lucruri, mai exista amigdala, partea din creier care controleaza emotiile legate de supravietuire, repdroducere si stapanire de sine.

Cand un avion intra intr-o zona cu turbulente, nu mintea care iti vorbeste este cea care isi pierde cumpatul. Este amigdala, aglomerarea de celule nervoase, care isi intra in rol. Acel impuls conduce la un monolog inspaimantat al vocii din cap.
In marketing nu are sens sa te adresezi doar gandirii rationale pentru ca aceasta nu decide aproape niciodata de una singura. Nici gestionarea carierei sau a unei singure zile pe baza temerilor irationale nu are sens. Care parte a creierului ia deciziile privind cartile de credit, securitatea personala, relatiile, oportunitatile de munca sau creativitatea?

Pe masura ce ocupatiile (si vietile) noastre ne solicita mai mult din punct de vedere cerebral decat fizic, modul in care interpretam mintea devine cu atat mai important. Trebuie sa analizam ce facem intr-o zi si sa vedem “cine” vorbeste si daca acea parte din creier lucreaza in interesul nostru sau nu.

N.R. Articolul este preluat de pe blogul lui Seth Godin, cu acordul autorului.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related