un interviu cu Luciana Patrascu (Director Marketing, Cardinal Motors)
Luciana Patrascu, director de marketing la Cardinal Motors este de parere ca anul 2009 a fost unul dintre cei mai grei din industria auto. In acelasi timp, a fost si unul frumos pentru omul de marketing, fiind anul in care imaginatia, originalitatea, ingeniozitatea si autenticitatea au trebuit sa iasa la iveala. Chiar daca va fi un efort considerabil, reprezentanta Cardinal Motors preconizeaza o cifra de afaceri la acelasi nivel cu cea a anului trecut, aproximativ 16 milioane de euro.
Anca Zaharia: Care credeti ca vor fi schimbarile, in acest an, pe piata auto?
Luciana Patrascu: In ceea ce priveste industria auto, se remarca o schimbare majora a comportamentului de consum. Daca pana in anul 2009 clientii nostri puneau cel mai mare accent pe calitatea produselor si serviciilor noastre, incepand cu anul 2009 si continuand cu 2010 se pune mai mare accent pe pret. Asa ca, incepand cu trimestrul IV al anului 2009 ne-am schimbat strategia devenind un service de marca accesibil, dar pastrand serviciile care ne-au consacrat pe piata. In ceea ce priveste departamentul vanzari, marcile pe care noi le comercializam au beneficiat si de repozitionari de pret, fara a renunta la calitate. In present business-ul nostrum, ca dealer auto, nu se mai refera doar la a avea cea mai buna oferta, ci la a oferi ceea ce este relevant pentru client: o experienta placuta, o relatie de incredere. Astfel ca am incheiat anul 2009 ca lider in piata auto de import din Prahova.
Anca Zaharia: Care sunt previziunile pentru 2010 in ceea ce priveste compania Cardinal Motors?
Luciana Patrascu: Activitatea noastra are doua componente principale: vanzari si service. Ambele departamente au inregistrat scaderi semnificative in 2009. In ceea ce priveste departamentul de vanzari pentru 2010 prognozam o stagnare a pietei, iar obiectivul nostru cantitativ este de 475 de livrari. Pe parte de service prognozam o crestere a numarului de auto reparate, insa cu un venit mediu mai mic. Planul de venituri din service pe 2010 este de aproximativ 6.000.000 de euro. Obiectivul principal in activitaea noastra, anul acesta, este cresterea cotei de piata.
Anca Zaharia: Care este principalul dumneavoastra scop cand vine vorba de brandurile Cardinal Motors?
Luciana Patrascu: In strategia noastra pentru 2010 vom pune accentul pe activitatea de service auto. In acest context, loialitatea consumatorilor este foarte importanta in aceasta perioada de criza. Iar noi am inceput un program de loializare inca din 2006 prin introducerea unor servicii after-sales pe care nici un alt dealer auto nu le avea la acel moment in piata prahoveana: masina la schimb gratuita oferita pentru reparatii de mare intindere in service, ridicare, livrare de la domiciliul clientului, service mobil, service rapid, tractari non stop. Aceste servicii - pe care noi le-am creat exclusiv pentru nevoile clientilor, sunt cele care astazi ne asigura un grad de incarcare bun la departamentul service. Principalul meu obiectiv este fidelizarea celor peste 10.000 de clienti Cardinal Motors, iar cuvantul de ordine pentru business-ul nostru in 2010 este “eficienta”.
Anca Zaharia: Cum ati defini anul 2009 prin prisma unui responsabil de brand?
Luciana Patrascu: Anul 2009 a fost, poate, cel mai greu an in industria auto dar si cel mai frumos. Pentru un om de marketing a fost anul in care imaginatia, originalitatea, ingeniozitatea, autenticitatea au trebuit sa iasa la iveala. A fost anul in care am uitat de abordarile traditionale pentru a ne distinge fata de ceilalti, ca fiind mai buni.
Anca Zaharia: Care a fost cifra de afaceri a companiei la care activati, la sfarsitul anului trecut si la cat preconizati ca se va situa ea anul acesta? Cum va evolua?
Luciana Patrascu: In anul 2009 am inregistrat o cifra de afaceri de 16.800.000 de euro, iar pentru anul acesta am planificat o cifra de afaceri de 16.000.000 de euro. Este un efort considerabil sa putem mentine cifra de afaceri la acest nivel si intentionam sa facem acest lucru prin imbunatatirea proceselor interne, prin reducerea costurilor si prin cresterea productivitatii.
Comentarii
"introducerea unor servicii after-sales pe care nici un alt dealer auto nu le avea la acel moment in piata prahoveana: masina la schimb gratuita oferita pentru reparatii de mare intindere in service, ridicare, livrare de la domiciliul clientului, service mobil, service rapid, tractari non stop"
Sunt de acord totusi si recunosc ca am trecut prin aceleasi situatie:"Pentru un om de marketing a fost anul in care imaginatia, originalitatea, ingeniozitatea, autenticitatea au trebuit sa iasa la iveala. A fost anul in care am uitat de abordarile traditionale pentru a ne distinge fata de ceilalti, ca fiind mai buni."
-
am si o completare pentru aceasta strategie.
votez pentru fidelizare si educare! a clientilor nostri. ma refer la faptul ca, cel putin teoretic, dealerii si service-urile auto detin specialisti care pot ajuta clientii sa-si optimizeze relatia cu propria masina. cumpara-ti exact modelul care-ti satisface nevoile tale, fa-ti verificarile la timp pentru masina, alege service-ul autorizat, te-ai asigurat pentru servicii de calitate(cu privire la asiguratorii care-si trimit clientii la service-uri de 2 lei), etc.
criza e o oportunitate in acest sens pentru ca acum suntem receptivi la masuri de eficienta.