un interviu cu Grant McKenzie (VP Marketing, Ursus Breweries)
Grant McKenzie, VP Marketing Ursus Breweries, este de parere ca piata de bere premium va reveni, in acest an, la un trend crescator. Povestile marcilor din portofoliul SABMiller vor merge mai departe si in acest an, incercand sa inspire consumatorii si sa-si consolideze pozitia de lider pe piata.
Anca Zaharia: Care credeti ca vor fi schimbarile, in acest an, pe piata berii?
Grant McKenzie: Brandurile puternice si produsele de calitate vor continua sa castige cote de piata, deoarece consumatorii, mai mult ca oricand, iau acum decizii de cumparare in functie de raportul pret versus calitate. Asta nu inseamna produse ieftine, ci produse care livreaza atat calitate cat si implinirea asteptarilor consumatorilor.
Din acest motiv credem ca piata de bere premium, cu Ursus lider de piata, va reveni la un trend crescator, in timp ce piata mainstream - cu Timisoreana in frunte, va continua sa castige cota de piata in fata segmentului economic, asa cum a fost si in 2009. Ne asteptam la branduri mai putine, dar mai puternice si care vor beneficia implicit de o sustinere mai importanta.
Anca Zaharia: Care sunt previziunile pentru 2010 in ceea ce priveste Ursus Breweries?
Grant McKenzie: Ne asteptam ca piata sa creasca foarte putin. Eforturile noastre si, in acest fel si asteptarile noastre, sunt ca brandurile din portofoliul Ursus Breweries sa castige in continuare cota de piata, consolidandu-ne astfel pozitia de lider.
Anca Zaharia: Care este principalul dumneavoastra scop cand vine vorba de brandurile Ursus Breweries?
Grant McKenzie: Vom continua sa spunem povestea marcilor noastre cu traditie romaneasca intr-o maniera convingatoare. Asta inseamna ca vom impartasi consumatorilor ambitia si atitudinea liderului inovator, intruchipate de Ursus, maiestria si traditia berii Timisoreana, bucuria relaxarii la munte oferite de Ciucas si placerea simpla a berii Azuga.
In acelasi timp, vom construi branduri care se vor diferentia si vor inspira si care fac parte din segmente de piata inca in dezvoltare – vom vorbi despre pasiunea, flerul si stilul Peroni in a descoperi ocazii noi pentru a te bucura de o bere, lumina minunata si gustul de fructe al berii Redds care aduce noi consumatori in categorie, puterea Stejar-ului care ofera un gust plin si o aroma bogata si, inconfundabilul gust de bere adevarata a singurei varietati de bere fara alcool, Ursus Non Alcoholic - care va duce la cresterea acestui segment.
Anca Zaharia: Cum ati defini anul 2009 prin prisma unui responsabil de branduri?
Grant McKenzie: Volumul de vanzari a suferit dar suntem bucurosi ca povestile marcilor noastre principale au inspirat consumatorii, fapt care a adus companiei pozitia de lider si cresteri in procente de piata pe toate segmentele.
Am crescut apetitul consumatorilor pentru marcile Timisoreana si Ursus, ceea ce a condus la castigarea pozitiei de lider si, in acelasi timp, am inceput calatoria de reabilitare a unui vechi si reprezentativ brand romanesc prin relansarea Azuga in luna mai.
Suntem bucurosi ca povestile noastre si interactiunea consumatorilor cu marcile noastre au motivat consumatorii, chiar daca investitiile pe fiecare brand in parte au fost la un nivel rezonabil, pe o piata activa si competitiva. Aceasta demonstreaza taria cu care credem in puterea povestilor marcilor noastre si in pasiunea consumatorului din Romania pentru brandurile autentice.
Anca Zaharia: Care a fost cifra de afaceri Ursus Breweries, la sfarsitul anului trecut si la cat preconizati ca se va situa ea anul acesta? Cum va evolua?
Grant McKenzie: La finalul anului financiar incheiat in martie 2009, Ursus Breweries a raportat o crestere a cifrei de afaceri de 27% in comparatie cu anul precedent. Rezultatele financiare ale companiei pentru anul financiar aprilie 2009 - martie 2010 vor fi anuntate in luna mai a acestui an si pana atunci, din perspectiva politicilor noastre si ale grupului SABMiller, nu comunicam previziuni.