un interviu cu Gilda Lazar (Corporate Affairs & Communications Director JTI Romania)
Activand pe piata din Romania inca din 1993, Japan Tobacco International se numara printre primii investitori din Romania proaspat iesita din comunism. De atunci s-au schimbat multe: daca initial Romania era importator al brandului Camel din Germania, in prezent fabrica JTI din Pipera este unicul producator de Camel fara filtru pentru toate statele din Uniunea Europeana. Iar valoarea proiectului de modernizare al fabricii din Pipera se ridica la suma de 30 de milioane de euro, dupa cum a declarat Gilda Lazar (Corporate Affairs & Communications Director JTI Romania).
JTI detine o cota de piata de 25% pe piata din Romania. Iar competitia cea mai de temut vine din partea retelelor de crima organizata, avand in vedere ca volumul tigaretelor de contrabanda se ridica la aproximativ 25% din piata. In plan international, Japan Tobacco International (JTI) are o cota de piata de 11%, fiind divizia internationala a Japan Tobacco Inc. (JT), al treilea producator de tutun la nivel mondial. JTI are sediul la Geneva (Elvetia), isi comercializeaza produsele in peste 120 de tari si are 23.000 de angajati in intreaga lume.