Carrefour isi propune sa devina lovemark

un interviu cu Andreea Mihai (Director Marketing, Carrefour Romania)

A studiat economia la Universitatea Bordeaux, urmata de un MBA in gestiunea afacerilor la ASE. Andreea Mihai, Director Marketing Carrefour Romania, este unul dintre marketerii cei mai influenti de pe piata locala , dar care nu uita niciodata primii pasi facuti in cariera.

Romanita Oprea: Cand ti-ai dat seama ca vrei sa faci marketing si ce a determinat aceasta alegere?

Andreea Mihai: La 14 ani, imediat dupa Revolutie, cand am descoperit produsele din import, care erau poate uneori mai slabe calitativ decat cele romanesti, insa cu ambalajul mai frumos si cu campanie publicitara in spate, castiga in ochii clientului! M-am gandit atunci: degeaba esti bun, daca nu o stiu si altii... De aici pasiunea mea pentru marketing!

Romanita Oprea: Care au fost pana acum cele mai importante momente ale carierei tale, din punctul tau de vedere?

Andreea Mihai: Deschiderea cu un rasunator succes a primului hypermarket din Romania, in iunie 2001. Pe Autostrada Bucuresti – Pitesti, erau cozi de km in prima zi de lansare, inchideam usile la magazin din 15 in 15 minute (caci nu se mai putea circula), iar clientii spuneau prin magazin: „Carrefour a uitat doar sa puna semafoare in magazin!”.... Politia era in alerta, erau vreo 3 elicoptere care survolau zona.... a fost ceva incredibil! Asa ceva este de neuitat! Am avut sansa sa fac parte din primii angajati Carrefour si practic am vazut si am participat activ la cum se creaza totul de la zero, pana la succesul de la lansare si din toti anii urmatori! Este o experienta cu adevarat unica!

Romanita Oprea: Cum a inceput colaborarea cu Carrefour?

Andreea Mihai: In 2000, am citit un anunt in “Capital”, am trimis CV-ul si scrisoarea de intentie in franceza, au urmat interviuri cu firma de recrutare, dupa cu membrii Carrefour. Am fost aleasa si dupa, a urmat si perioada de proba de 6 luni. A fost o perioada incredibila si din care am invatat enorm.

Romanita Oprea: Te-ai temut vreodata de ceva? Ce ai facut sa treci peste acel moment?

Andreea Mihai: Fiecare persoana are temeri, insa, eu sunt de principiu ca trebuie sa le inlatur rapid, atat din minte cat si din modalitatea de a actiona. Nu serveste la nimic panica si frica, ci din contra, dorinta de a reusi, ambitia si perseverenta. Intotdeauna incerc sa transform orice mic fior de frica in aceste trei ingrediente!

Romanita Oprea: Esti un marketer de succes de multi ani de zile. Care este "cheia succesului"?

Andreea Mihai: Pe langa cei 3 factori de mai sus, trebuie sa faci ce iti place! Motto-ul meu este: „Fa ce iti place si nu ai sa simti ca mergi la birou, niciodata!” Cred ca fiecare om are ceva special si este lasat pe pamant cu un dar. De aceea unii sunt medici, altii piloti, altii marketer... fiecare este bun la ceva anume, cu conditia sa isi descopere talentul.

Romanita Oprea: Daca ar fi azi sa intri in marketing ce ai face diferit? Ce sfaturi le oferi tinerilor care termina acum o facultate si vor sa se angajeze?

Andreea Mihai: Nu as face nimic diferit! As trage poate mai mult cu ochiul la ce fac marketerii din USA, care oricum sunt in varful piramidei in ceea ce priveste inovatia, mai ales utilizand noile tehnologii! Sfatul meu pentru tinerii care termina o facultate este sa se gandeasca foarte bine la cum sunt, la cine sunt, la ce ii face fericiti, cum se vad in cativa ani, unde, in ce domeniu... si dupa aceste raspunsuri sa isi ghideze alegerea carierei! E extrem de important sa faci ce iti place: muncesti cu spor, cu rezultate si fara sa simti greul, chiar in situatii limita.

Romanita Oprea: Ce calitate este esential sa nu ii lipseasca unui marketer in relatia cu agentia de publicitate?

Andreea Mihai: Transparenta, win-win partenership.

Romanita Oprea: S-a terminat un an de criza, voi ati observat anumite schimbari ale comportamentului consumatorilor?

Andreea Mihai: Da, cu siguranta, cumpara mai cumpatat, economisesc mai mult, renunta la cheltuielile din impuls si se concentreaza pe ce este necesar, etc..

Romanita Oprea: Ati facut ceva (veti face) pentru a va adapta noilor necesitati ale targetului?

Andreea Mihai: Inca din 2001, de la lansare, Carrefour are o strategie neschimbata, bazata pe 5 axe:

• sa aiba cele mai mici preturi, zilnic, la toate produsele (acum mai mult decat nicioadata, extrem de important);

• gama larga de produse, perfect adaptata la cerintele consumatorilor din Romania,

• prospetimea produselor,

• inovatia si modernitatea si

• servicii la cele mai inalte standarde propuse clientilor nostri.

Aceasta strategie este castigatoare atat in perioada de criza cat si in perioada normala. Noi luptam pentru buzunarul clientilor nostri, inca din 2001.

Romanita Oprea: Ce iti mai doresti sa realizezi din punct de vedere profesional?

Andreea Mihai: Sa acoperim teritorial Romania si sa oferim cel mai mare grad de satisfactie clientilor nostri, dintre toti retailerii din Romania. Sa fim permanent un lovemark! Sa fim o marca care nu e doar respectata ci si iubita!

Romanita Oprea: Cum iti setezi telurile? In functie de ce?

Andreea Mihai: Telurile prin definitie trebuie sa fie putine. Putine si foarte importante. Cel de mai sus este un tel. Cum se ajunge la el, sunt tacticile. Asa si in viata personala.

(Foto Credits: Ziarul Financiar)

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related