un editorial de Serban Alexandrescu (Headvertising)
E momentul unei priviri lungi, peste umar, la drumul judetean pe care am mers impreuna cu publicitatea romaneasca in 2009. Si e momentul in care poti sa vezi in ce masura socoteala de acasa s-a potrivit cu cea din targ.
Am crezut sincer ca in 2009 vor creste sesizabil bugetele de digital. N-a fost chiar asa. (dar pentru 2010 tot cred ca au sa mai creasca, fata de 2009. Persist deci in eroare)
Am crezut ca unii marketeri vor sesiza in 2009 momentul prielnic de a lua ieftin cota de piata cand toata lumea sta la cutie, speriata. N-a fost sa fie asa. Absolut toata lumea a stat la cutie, speriata. My fault, am crezut sincer ca – vorba cronicarului medieval – ‘nasc si la Moldova oameni’. Sau nu. Se pare ca nu avem curajosi. Se pare ca nu avem vizionari. Lumea citeste degeaba Branson pe plaja. Nu exista niciun declic vizibil. Hotarat lucru, noi nu avem “carnasieri de criza” in marketing. Cred oare ca situatia se va schimba totusi in 2010? Nu, nu mai cred.