Marketing Research 2010, cel de-al doilea eveniment adresat profesionistilor in marketing organizat de SMARK sub umbrela SMARK KnowHow Series, a debutat pe 26 noiembrie cu o conferinta dedicata temelor esentiale in ceea ce priveste cercetarea de piata.
Specialisti internationali si locali au dezbatut, in cele 4 sesiuni ale conferintei, teme cheie din cercetarea de marketing: identificarea insighturilor relevante din research, cum pot fi acestea valorificate in strategia de marketing, masurarea eficientei comunicarii, avantaje ale pretestarii si greselile care apar in aceasta modalitate de cercetare, tehnici si instrumente de cercetare clasice si inovatoare.
In cadrul primei sesiuni - SMARK ON - Alfred Dumitrescu (Managing Partner, The Lighthouse Group), Radu Bogdan (Managing Partner, Brennan Research & Consultants), Adina Vlad (Managing Partner, Unlock), Stefan Teodorescu (Director de Marketing, Fabryo Corporation), Raluca Oprescu (Insight Director, URSUS Breweries) si Jan Callebaut (CEO Why5Research, Founder Censydiam) au discutat despre cat de importante sunt in procesul de cercetare: coerenta, incepand cu brieful lansat de client, cooperarea intre echipele implicate in proces, constientizarea resurselor, clarificarea obiectivelor si translatarea informatiilor valoroase, a insighturilor in actiune.
Al doilea panel - SMARK FOCUS - a gazduit discutii legate de tehnicile si instrumentele online de cercetare. Participantii din aceasta sesiune - Lucia Ciuca (Daedalus Online), Anca Fieraru (Director Executiv, eResearch Corp.), Loredana Manasia (eResearch Corp.), Matthew Dodd (Vice President, Research and Analytics, Nielsen Online, EMEA) - au conchis ca instrumentele de cercetare online completeaza metodologiile clasice, prezentand si o serie de avantaje: costuri de administrare mai reduse decat in mediul offline, posibilitatea recrutarii geografice extinse a participantilor, flexibilitate sporita sau abordarea unor subiecte sensibile.
Pretestarea: DOs and DONTs a fost subiectul celei de-a treia sesiuni, SMARK DEBATE, in cadrul careia au intervenit Daniel Enescu (Director General, Daedalus Millward Brown), Stefan Stroe (consultant independent, ex-Strategy Planning Director Grey), Elena Ionita (Planning Director, Leo Burnett), Alfred Dumitrescu (Managing Partner, The Lighthouse Group), Razvan Matasel (Managing Partner, Arsenoaiei&Matasel), Matthew Dodd (Vice President, Research and Analytics, Nielsen Online, EMEA), Jan Callebaut (CEO Why5Research, Founder Censydiam), Paul Markovits (Research Director, Lab Romania). Au fost punctate urmatoarele aspecte: pretestarea este indicata in cazul in care trebuie evaluate concepte de comunicare ce nu sunt foarte bine fundamentate strategic; trebuie prioritizate aspectele ce urmeaza sa fie evaluate si mentinuta o constanta in procesul de pretestare prin evitarea modificarilor in strategia initiala.
Sesiunea IV - SMARK FACTS - a reunit descrieri ale celor mai noi metode de cercetare. Dan Petre si Vlad Tureanu (Managing Partners, D&D Research) au prezentat “Big Five”, un model care identifica profilul brandului si al consumatorului si faciliteaza identificarea unui diferentiator, stabilirea pozitionarii si comunicarii. Oana Popa-Rengle (Senior Qualitative Researcher, Anamnesis) a adus in discutie reinventarea si optimizarea tehnicilor clasice de cercetare, amintind metodologia Cynefin care se incadreaza in gama tehnicilor narative. Tudor Fulea (Managing Partner, TruMedia Research) a mentionat instrumentele folosite in cercetarea in-store si masurarea audientei indoor. Paul Markovits (Research Director, Lab Romania) a vorbit despre neuromarketing, un sistem de testare a reclamelor prin cercetarea biometrica.
In continuarea conferintei au fost programate, pe 27 si 30 noiembrie, 2 workshop-uri cu acces limitat “Research is only relevant when it leads to action” sustinut de Jan Callebaut, CEO Why5Research si “Insightment: the complete guide to the “what” and “how” of Insight”, sustinut de reputatul strateg Anthony Tasgal, fondator POV Marketing & Research.
SMARK KnowHow Series este un eveniment organizat cu sprijinul Peroni, Savana, Rin Grand Hotel, Grafica si Tipar, Casa de Traduceri. Parteneri media: IQads, Business Standard, Money Express, The Money Channel, MONEY.ro.
Gandita ca o alternativa la evenimentele actuale, SMARK KnowHow Series functioneaza ca un serviciu de consultanta cu caracter public sub umbrela comunitatii SMARK si abordeaza in profunzime tendinte si instrumente de marketing de ultima generatie.
Mai multe informatii pe http://Events.SMARK.ro