Ultima sesiune a conferintei Marketing Research 2010 - Innovative Research Techniques - a scos in evidenta noi metode de cercetare, interesante atat din perspectiva obiectivelor dar si din cea a tehnicilor de investigare. De asemenea, cei cinci speakeri ai dezbaterii au analizat modul in care cercetarile traditionale si metodele de research pot fi reinterpretate pentru a se potrivi nevoilor actuale de marketing.
Dan Petre si Vlad Tureanu (Managing Partners, D&D Research) au vorbit in prezentarea lor, despre paradigmele personologice, despre cum percep clientii brandul ideal. Au vorbit despre “Big Five”, un model care identifica profilul brandului si al consumatorului si faciliteaza identificarea unui diferentiator, stabilirea pozitionarii si comunicarii.
Oana Popa-Rengle (Senior Qualitative Researcher, Anamnesis) a fost de parere ca un instrument inovativ in marketing il constituie si focus grupurile, care de multe ori isi atrag multe critici, iar cand vine vorba de focus grupuri, se folosesc eufemismele. “Focus-grupurile atrag multe critici fiind considerat un spatiu artificial. Cercetarea calitativa are foarte mult potential, numai ca trebuie reinventat”, a declarat aceasta.
“Este nevoie de tehnologie”, a fost de parere Paul Markovits (Research Director, Lab Romania) care a povestit in cadrul conferintei SMARK despre metodele de cercetare prin variatia undelor cerebrale, reactiile muschilor fetei si transpiratie, cu ajutorul carora se pot obtine reactii ale consumatorilor la diferiti stimuli. “Nu punem intrebari consumatorilor. De ce sa ii intrebam ce simt? Ne vor spune ca totul e ok. Ceea ce facem noi este sa calibram niste rezultate”, a explicat Paul Markovits.
Tudor Fulea (Managing Partner, TruMedia Research) a povestit cat de mult pot fi influentate rezultatele in functie de metodologia folosita, despre eficienta si impact. “Nu recomandam research in magazin, in sensul ca trebuie sa il intrebam pe consumator ce a facut in magazin, pentru ca este un pic mai dificil”, a adaugat Tudor Fulea.
SMARK KnowHow Series este un eveniment organizat cu sprijinul Peroni, Savana, Rin Grand Hotel, Grafica si Tipar, Casa de Traduceri. Parteneri media: IQads, Business Standard, Money Express, The Money Channel, MONEY.ro.
Mai multe informatii pe Events.SMARK.ro.