un studiu de caz prezentat de FourHooks
Campanie: "MetropoQuest"
Agentie: FourHooks – Metropotam Group
Client: Metropotam.ro
Brand: Metropotam
Perioada campaniei: 21 septembrie 2009 – 18 octombrie 2009
1. DESCRIERE
MetropoQuest este o campanie de promovare metropotam.ro, un joc interactiv menit sa creasca notorietatea si pozitionarea Metropotam ca brand de recomandari de timp liber.
Este un quest interactiv dezvoltat in cadrul site-ului metropotam.ro, cuprinzand 50 de locuri din Bucuresti ascunse in ilustratii urbane metropotamice. Participantii trebuie sa ghiceasca, pe baza unor simboluri, baruri, cafenele, cluburi si restaurante din capitala, parcurgand in ansamblu 5 ecrane de joc.
Saptamanal se acorda premii prin tragere la sorti, dintre toti cei care au finalizat jocul pana in momentul respectiv: zboruri de agrement cu avionul, zboruri cu balonul, o bicicleta Low Ride, bilete de avion catre Barcelona si Londra, bilete la concertul ZZ Top si o serie de "goodies" Metropotam.
Campania se desfasoara pe metropotam.ro si foloseste ca suport de promovare doar Social Media, in principiu conturile de Twitter si Facebook metropotam.ro, precum si o aplicatie Facebook special dezvoltata ca teaser al jocului.
2. OBIECTIVE
• interactiunea directa cu utilizatorii loiali metropotam.ro
• consolidarea pozitiei Metropotam ca "fin cunoscator" al optiunilor de going-out.
3. TARGET
“Manzul aspirant”: 15-25 de ani, aflat inca la stadiul de “cautari” in viata, dar extrem de opinat si sigur pe alegerile sale. Foloseste Internetul in mod curent ca stil de viata.
“Animalul urban”: 25-35 de ani, tanar profesionist din categoria “white collars & above”, ambitios, educat, deschis la tot ceea ce este nou, activ social; foloseste Internetul in mod curent pentru informatie rapida, conectare la nou, apartenenta la o comunitate.
4. STRATEGIE
Metropotam.ro este locul in care cititorii vin pentru a afla recomandari de going-out - evenimente, locuri sau alte sugestii de timp liber. Astfel, ideea noastra a implicat interactiunea cu cititorii printr-un joc care ii stimuleaza intelectual si le "hraneste" orgoliul de animale urbane.
Jocul este dificil de finalizat, dar si "addictive", astfel incat pe de o parte devine aspirational pentru fanii Metropotam, pe de alta parte ii recompenseaza pe cei care au depus efortul de a ghici totul pana la capat.
Promovarea doar in Social Media, Twitter si Facebook, aduce ca avantaje o targetare mult mai buna (audienta metropotam.ro se regaseste in procent majoritar in cele doua retele, in special Facebook) si o eficientizare a bugetului si a comunicarii.
Pentru Facebook in particular, am incercat sa exploatam avantajele unui sistem deja format de generare de “word of mouth”, dezvoltand o aplicatie speciala teaser, ce implica post pe wall-ul jucatorilor, trimitere de invitatii catre prieteni, precum si redirectarea catre metropotam.ro.
5. CREATIE
6. REZULTATE
Statistici Google Analytics (21.09.2009 – 18.10.2009):
• 7.156 vizite
• 101.850 vizualizari
• 14.23 medie de pagini vizualizate per vizita
• 18:42 minute medie de timp petrecut pe sectiune joc
• 30% dintre participanti au petrecut mai mult de 3 ore pe sectiune pentru finalizarea jocului
Nota: Majoritatea participantilor au preferat sa finalizeze jocul intr-o singura sesiune de login, ceea ce se reflecta in traficul descrescator spre finalul campaniei.
Key learning: Gradul de interactiune si implicit rezultatele campaniei ar fi fost mult mai bune daca jocul ar fi fost segmentat in patru episoade, cate unul pe saptamana.
Participanti (21.09.2009 – 18.10.2009, sursa intern metropotam.ro):
• 7.156 vizite
• 2.658 participanti inscrisi in joc
• 203 finalisti
Promovare pe metropotam.ro si in Social Media:
• Promovare speciala pe metropotam.ro: 8% din trafic pe sectiunea de concurs (sursa Google Analytics)
• Cont Twitter Metropotam: 7% din trafic concurs (sursa Google Analytics)
• Cont Facebook Metropotam: 10% din trafic concurs (sursa Google Analytics)
• Aplicatie teaser MetropoQuest Facebook: peste 1.600 jucatori (sursa Facebook stats)
Reactii Twitter:
- ha! am dibuit deja 2 locatii din metropoquest de pe @metropotam. e drept ca erau cele mai usoare dar... :D http://s4h.ro/b72t (link)
- @metropotam Foarte misto metropoquestul! Bravo! :D Mai am cateva de ghicit.... - (link)
- :D prea tare metropoquest. Am facut diverse schimburi de locatii cu @ionelabuta si @danapascu :)) bravo @metropotam - (link)
- Locul 8 la #metropoquest via colabo @blueanka. Ziua de luni s-a incheiat! Sa vina weekendu'! (link)
- testul MENSA e minciuna pe langa asta http://concurs.metropotam.r...(link)
- foarte cool Metropoquest. Am descoperit o tactica ce pare sa dea rezultate so far :). See you in the finals. (link)
- Finalist la Metropoquest. @metropotam, m-ati incurcat rau cu cetatea aia... In rest, foarte simpatic :). (link)
6. CREDITS:
FourHooks/Metropotam Group: Mihaela Barsan, Alecsandra Roman – Strategic Planner, Diana Petrescu – Creative, Luchian Cosma – Web Designer, Dragos Chirila, Andrei Gheorghe, Bogdan Balaszfi – Development, Cristina Petrescu – Project Manager.