Daniela Placintaru: Ma atasez mult de brandurile pentru care lucrez

un interviu cu Daniela Placintaru, Marketing Manager Interstar Chim

A lucrat pentru branduri precum Excelent, a continuat cu produsele de ingrijire a pielii, anvelope, produse de igiena personala si din nou - skin care. Dupa patru ani de Brand Manager pentru Johnson&Johnson Elvetia, s-a intors in tara, iar acum ocupa functia de Marketing Manager la Interstar Chim, producator de detergenti, solventi si adezivi. Este nascuta in Bucuresti dar deseori foloseste accent ardelenesc, “mostenit” de la sotul sau. Citeste David Aaker, Wally Olins si Dan Puric– mai ales in metrou, deoarece timpul liber ii place sa-l petreaca in compania fetitei ei, Bianca-Maria. De cate ori are ocazia, reciteste “Jurnalul Fericirii” de Nicolae Steinhardt pentru ca ii reaminteste care sunt cele mai importante lucruri in viata: libertatea, sanatatea, dragostea, familia si prietenii.

Anca Zaharia: Pentru fiecare dintre noi, succesul are o alta definitie. Cum ai descrie succesul tau?

Daniela Placintaru: Succesul meu este rezultul unei combinatii de munca sustinuta, consecventa, ambitie - chiar incapatinare uneori, pentru atingerea scopului propus si nu in ultimul rand, noroc sau, mai bine zis, ajutor de la Dumnezeu.

Anca Zaharia: Care au fost pasii pe care i-ai urmat in cariera? Cum ai ajuns in pozitia de Marketing Manager?

Daniela Placintaru: Am inceput cu ciocolata (la Excelent - azi Cadbury), am continuat cu produsele de ingrijire a pielii (Dove si Pond’s la Unilever, ca Assistant Brand Manager), anvelope (Michelin), produse de igiena personala (Carefree, o.b., ca Brand Manager in cadrul Johnson & Johnson Elvetia) si din nou, skin care (Neutrogena, Clean & Clear si RoC - Senior Brand Manager). Dupa patru ani de lucrat in Elvetia, m-am intors acasa si m-am angajat la Interstar, ca Marketing Manager.

Anca Zaharia: De cati ani lucrezi in cadrul acestui grup si care au fost cele mai frumoase proiecte in care te-ai implicat, pana acum?

Daniela Placintaru: Lucrez la Interstar Chim Romania, parte a grupului Eureka, de doi ani. Cele mai frumoase proiecte in care m-am implicat au fost: relansarea Biocarpet (sampon de curatare a covoarelor) si relansarea Peak WC (sapun solid de toaleta, gel dezinfectant de curatare a toaletei) cu rezultate foarte bune: cresterea cotei de piata cu 9 puncte procentuale si cresterea vanzarilor valorice cu peste 40% fata de anul trecut.
Am avut parte, alaturi de echipa mea, de multe satisfactii profesionale: fiecare design reusit (peste 20 de design masters) cat si nominalizarea la Effie pentru spotul Peak WC “Orange” ne-au bucurat foarte tare.
In prezent, construim de la zero 2 brand-uri noi, cu tot ce inseamna strategie de pozitionare si stategie de marketing si comunicare si redefinim strategia portofoliului de brand.

Anca Zaharia: Care sunt calitatile de care ai nevoie pentru a face performanta in cariera si ce te reprezinta cel mai bine?

Daniela Placintaru: Pentru a face performanta in cariera ai nevoie de multa munca, de si mai multa pasiune si de sansa. Mai ai nevoie si de o echipa buna, de oameni competenti profesional, deschisi la minte si la “inima”, as completa. Eu le am pe toate: munca, pasiune, sansa, o echipa de oameni “frumosi”, asa cum descrie Dan Puric omul frumos.

Anca Zaharia: Care sunt planurile de viitor in ceea ce priveste Daniela Placintaru – omul de marketing?

Daniela Placintaru: Vreau sa devin un bun profesionist/specialist in domeniul marketing-ului. Aceasta intrebare ma face sa zambesc pentru ca imi aduce aminte de colega mea din Elvetia - chinezoaica, poreclita TJ: scopul ei era sa devina, pana la 38 de ani, General Manager Johnson & Johnson China si « sa bata J&J Japonia ». Avea un plan bine pus la punct, pe etape bine delimitate in timp, pentru atingerea acestui scop. De admirat atata consecventa! Eu ma opresc la Director de Marketing, pentru ca fetita mea are mai multa nevoie de "mami" decat de vreo doamna "Director General", niciodata prezenta.

Anca Zaharia: Ce inseamna pentru tine sa lucrezi cu brand-urile companiei?

Daniela Placintaru: Ma atasez mult de brand-urile pentru care lucrez. Inca prefer Dove si Carefree – brand-uri de care m-am ocupat si pe care le-am iubit foarte tare. La fel se intampla si in cazul Biocarpet si Peak WC - branduri leader pe segmentele pe care activeza (sampon pentru covoare si sapunuri solide pentru toaleta)- in ciuda concurentei din ce in ce mai intense din partea companiilor multinationale.

Este si o mare raspundere pentru ca e vorba de o lupta care poate fi definita pe scurt, in trei cuvinte: David si Goliat.

Anca Zaharia: In prezent, cu ce probleme se confrunta producatorii de detergenti si produse de curatenie?

Daniela Placintaru: Detergentii si produsele de curatenie sunt si ele afectate de scaderea consumului pe fondul crizei economice. Brandurile care activeaza pe segmentul high sunt afectate si unele pierd cote de piata.

Produsele noastre sunt pozitionate pe segmentul mainstream: sunt produse de calitate buna, la preturi accesibile pentru consumatori. Pe fondul scaderii sau stagnarii pietelor, vanzarile noastre cresc, ca urmare castigam cota de piata.

Anca Zaharia: Care sunt relatiile Interstar cu lanturile de retail?

Daniela Placintaru: Interstar lucreaza cu principalele lanturi de retail (IKA), cat si cu magazinele mai mici, avand o distributie cu acoperire nationala.

Anca Zaharia: Cum s-a modificat piata produselor de curatat in aceasta perioada fata de anii precedenti?

Daniela Placintaru: Dupa o perioada de crestere accelerata (cu doua cifre in 2008 fata de 2007), piata produselor de curatat incepe sa “franeze”. Unele piete (de exemplu balsamul de rufe) scad deja in volum in iulie-august 2009 fata de iulie-august 2008.

Anca Zaharia: Cum apreciati, la nivel de companie, cererea pietei pentru segmentul de produse pe care il oferiti si care au fost cele mai bine vandute produse din portofoliu?

Daniela Placintaru: Pozitionarea pe segmentul mainstream, produsele noi cat si distributia buna sunt factorii care determina cresterea vanzarilor Interstar. Cele mai bine vandute produse din portofoliul nostru sunt Peak WC si Biocarpet, la care se adauga Aroxol –insecticide si Rivex – produse de curatat geamurile, parchetul si suprafetele din casa.


Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Oana Petrescu
acum 15 ani
Foarte placut articolul, doamna draga tot respectul, sunteti cu adevarat un "om frumos", atat profesional cat si personal pare-se. M-au impresionat vorbele "fetita are nevoie de o mami nu de o doamna director absenta". Unii oameni din pacate nu disting aceste aspecte, nu le realizeaza fiind orbiti de munca, faima sau altele. Dar aici totul este clar, pareti a fi un om implinit din ambele puncte de vedere ceea ce este de admirat.

Va doresc tot binele din lume.

Oana

Daniela Placintaru
acum 15 ani
Multumesc D-ra Oana, Numai bine si Dvs.!


Branded


Related